Nový facelift elektromobilu Tesla Model S představen!

Očekávaný facelift elektromobilu Tesla Model S je tu, oficiálně. Novinky? Adaptivní světlomety, HEPA filtr, lepší nabíjení a vyšší dojezd.

Upravený předek elektromobilu Tesla Model S nyní ladí s designem Tesla Model X a Tesla Model 3
foto: Tesla Motors

Většina původních dohadů ohledně faceliftu Tesla Model S se potvrdila. Nové LED světlomety a upravený čumák dostanou i ti, kteří mají auto teprve objednáno.

Ti ostatní si budou muset připlatit. Další novinkou je výkonnější palubní nabíječka o 48 A namísto původních 40 A s příplatkovou možností 72 A. I nadále platí přístup k síti nabíjecích stanic Supercharger v ceně vozu.

V ceně je dále také osmiletá záruka s neomezeným počtem mil/km. O 100kWh baterii nikde ani zmínka. K dispozici je samozřejmě příplatkový vzduchový HEPA filtr s nerdy tolik oblíbeným „Bioweapon Defense Mode“ z Tesla Model X.

Potvrdil se náš předpoklad lepší aerodynamiky, a tedy i vyššího dojezdu (za který nejspíš ale mohou i další úpravy). Tesla Model S 90D má nyní udávaný dojezd dle americké EPA 294 mil (470 km). Tesla Model S P90D má 270 mil (432 km).

Podle evropských měřících standardů NEDC nabízí Tesla Model S 90D dojezd 557 km, Tesla Model S P90D dojezd 509 km.

V interiéru je možné si vybrat dvě nové dekorativní možnosti a Figured Ash Wood Décor a Dark Ash Wood Décor. Žádné nové barvy ale v nabídce nejsou.

Zvýšila se nicméně základní cena a nejnižší cena elektromobilu Tesla Model S ve Spojených státech nyní začíná o $1500 výše na $71 500. V Evropě je to 69 400 eur pro verzi Model S 70.

95 Comments on “Nový facelift elektromobilu Tesla Model S představen!”

  1. Konečně pěkná Tesla S,
    Konečně pěkná Tesla S, tak jak už měla vypadat hned od začátky. Ten falešnej chladič ji děsivě prznil a byla to vostuda. Takhle se to auto konečně odtrhlo od přežilého oldskůlového vzhledu spalováků. Chladič už není dominanta, je tu nová éra a účel světí prostředky. Za mě velikananánský plus +

    Teď ještě ty nedodělky v interieru a větší baterka a je to 🙂

    1. stejně je to hnus, znám
      stejně je to hnus, znám sto hezčích aut, jejich designéra bych na místě vyhodil, už se mnohokrát ukázal jako neschopný, neustále za něj musí Musk řešit designové problémy
      to ale nic nemění na tom, že Tesla je pro mě jediné existující skutečné auto 🙂

      1. Basnik tim chtel dat treba
        Basnik tim chtel dat treba navod ostatnim, ze rezervace je rychla a jednoducha 😉 a pokud nekdo ozeli tisic dolaru ted a za ctyri-pet let da do kupy cenu noveho auta (treba v ramci bezne obnovy vozu), tak proc nejit do Tesly?
        A k poznamce, ze se tady diskutuje o Modelu S … vlastne jo, mate pravdu, pod kazdym clankem se striktne dodrzuje diskuze pouze k clanku … doufam, ze chapete muj sarkasmus. Ale i tak, hezky den!

        1. Chapu..Chtel jsem timto jen
          Chapu..Chtel jsem timto jen sdelit svuj nazor, ze takova a podobna anonymni sdeleni byvaji na internetu vetsinou fixi, nez realitou..Proto nemaji pro mne velkou vypovidaci hodnotu..Rezervace a koupe cehokoliv pres internet ma vyhodu v rychlosti a jednoduchosti…Takze nic proti nikomu a nicemu..
          Rezervoval-li jste doopravdy, pak Vam muzu jen gratulovat, samozrejme..

          1. Je super, ze se da
            Je super, ze se da rezervovat/objednat auto pres net – a ano, opravdu jsem rezervoval (a nejsem jediny v techto diskuzich!). Kdyz porovnate konfiguratory Tesly a treba VW, tak Tesla vyhrava na cele care. A v tom je sila Tesly – jednoduchost a efektivnost. Je take zajimave, ze Tesla drzi ceny a zadne akcni nabidky se nekonaji (jasne, zatim neni duvod!!). Pro info – pozadal jsem BMW o nabidku na i3. Katalogova cena, katalogove priplatkove vybavy a nazdar, radi vas privitame v nasem autosalonu. Nevim, jestli si nted ekdo koupi i3/eGolf, ktere stoji stejne (cca …), jako Model 3 … Takze je mozne, ze se na evropskem trhu objevi znacne zlevnene eGolfy/Leafy, aby se snazily uspokojit zajem o e-auta pred prichodem Modelu 3 na zdejsi trhy. Kdo vi?? Ale obavam se, ze prozatimni uspech Modelu 3 bude mit za nasledek mene koupenych e-aut do te doby, nez se zacnou dodavat Model 3 vozy.

                1. Na dnešní přednášce v
                  Na dnešní přednášce v Ostravě padlo číslo 140ks (Dr.Jiří Vlk Green Victory Capital).

                2. To je určitě reálné.
                  To je určitě reálné. Mám pocit že 100 padla někdy nedávno. Ale 1000 je fikce. Tolik Tesliček v ČR bude až po zahájení dodávek M3.
                  Víte někdo kolik tak může mít v ČR zarezervováno lidí?
                  Z okolí co vím tak jsem jediný a tady sem tam někdo píše že rezervaci taky má. Cca bych řekl že budeme někde kolem 40.

                  I ten kdo na to ted má tak říká, že se mu nelíbí, když není zastoupení v ČR včetně servisu. A nebo mě mají za blázna. 😀

                3. Uz je nas urcite vic s
                  Uz je nas urcite vic s rezervaci Modelu 3 🙂 tady jsem zaregistoval jeste dalsi asi dve-tri poznamky, ze rezervace probehla. Ale ne kazdy sdili radost 😉 Ja to beru tak, ze v roce 2019/20, kdy auto teoreticky bude hotove pro nas v CR, tak uz treba bude zastoupeni se servisem i v CR.

                4. Přesně to mě nevadí. Jen
                  Přesně to mě nevadí. Jen doufám že půjde to dát nějak na úvěr (leasing). 🙂 Já jsem to sem taky asi nepsal. Házel jsem „jen“ vtipný komentář na FB. 🙂

                5. Mate zrejme na mysli
                  Mate zrejme na mysli oranzove blinkry, mlhovku atd.. Auto musí mit všechno tak jak ma. Logicky to pozaduje EU homologace bez které by auto tady ani neprihlasily.

                6. Prani otcem myslenky.
                  Prani otcem myslenky. Samozrejme kolem 100. Pokud auto nebudete dovazet z USA, bude homologovano automaticky pro Evropu, samozrejme..

            1. Ano, dneska se dá spousta
              Ano, dneska se dá spousta věcí snadno koupit přes internet. Vy jste na rezervaci oželel 1000$, my, Evropané, bychom museli oželet 1000EUR, to je přeci jenom o malinko víc korunek…
              Všimnul jste si, že v USA nemají na federální úrovni DPH? Tj. že deklarované ceny jsou bez daně? Tj. že TM3 nebude stát jako dnešní i3/eGolf, ale trošku víc? Kolik budou stát budoucí konkurenti TM3 (doufám, že nějací budou) nevíme, ani jaký budou mít dojezd a další parametry…
              Konfigurátor Tesly je nepochybně jednodušší, protože nabízí méně variant výbavy – jak prosté…
              Úvaha o značně zlevněném něčem je lákavá, ale zatím to spíš dopadalo tak, že se to spíš přestalo ve větším měřítku prodávat – viz např. Mitsubishi i-MiEV…
              Nerad bych, aby to vypadalo, že Tesle nefandím, ale některé skutečnosti prostě nelze přehlížet 🙂

                1. A to je presne ono – VW
                  A to je presne ono – VW pocita s necim nekdy v budoucnu. Tesla TED ma dojezd, o kterem si zdejsi e-auta mohou jen nechat zdat. A to je rozdil – mit neco ted, nebo neco proklamovat … skoda pro soucasne automobilky.

                2. VW je o 10 let pozadu,
                  VW je o 10 let pozadu, nemluvě o síti rychlodobíječek a promakaným autopilotem, kultuře prodeje.

              1. Rezervace byla „sranda“ –
                Rezervace byla „sranda“ – rezervacni formular ukazoval poplatek 1000 USD, ale banka si strhla 1000 EUR. To je 4000 CZK rozdil, takze zanedbatelne k cene celeho vozu. Je pravda, ze uvadenych 35k USD realna konecna cena nebude – dan plus clo plus nejake extra vybaveni a bude to 45k USD. Treba do te doby bude dolar levnejsi 😉
                Ja myslim, ze tradicni automobilky krute zaspali co se elektro aut tyce. Musk na prezentaci rekl – vyvoj Modelu 3 byl zaplacen i diky uzivatelum Modelu S a X. At mne nikdo nerika, ze napr. BMW nebo i VW prodeje spalovacich aut nevydelaly na vyvoj elektroauta … z meho pohledu to tak neni. Oni proste jen vrazeli prachy do vyvoje dalsich a dalsich modelu spalovacich aut – vemte si, jakou skalu nabizi BMW/VW …

                1. Mercedes na akcionářský
                  Mercedes na akcionářský hromadě zrovna schválil investici 3 miliardy € do dízlů, místo aby to narvali rovnou do baterek. 😀

            1. Moje bixenony berou celkem
              Moje bixenony berou celkem 60w (nehledě na to, zda jsou zaplé potkávací nebo dálkové je spotřeba furt stejná), full LED jsou na tom podobně (chip je sice efektivnější než výbojka, ale zase potřebuje aktivní chladič), halogeny berou 90w tlumené myslím a 120w dálkové (obě světla dohromady).

              Spotřeba jde vidět hezky v zimě, když rožnete bixenony a halogeny v zamrzlém světle auta, tak halogeny skoro 2x rychleji „roztají“.

                1. No měl jsem rozebrané
                  No měl jsem rozebrané bi-LED světlo od Lexusu a ventilátor tam byl. Stejně tak 308ka po rožnutí světel lehce hučí, tzn, že tam ventilátor je. U jakého vozu prosím není?

                  Podotýkám, že čím líp se ochazuje chip a základní deska, tím déle vydrží svítit naplno.

                  Neporovnávejte je s LEDkama, které máte doma v lustru. Technologie v autě je trochu někde jinde.

                2. Neporovnávám s ledkama v
                  Neporovnávám s ledkama v lustru, které mají 6W, co vím, tak auta mají na jedno světlo cca 20W (LED), takže odpadní světlo bude maximálně 5W, a to se dá krásně rozvést heatsinkem, avšak hliník něco stojí a raději tam dají větrák, to chápu. BMW to tak například má pasivně, audi nikoliv.

                3. Dobře, takže jsme u 25W. A
                  Dobře, takže jsme u 25W. A výbojka má 30-35W.

                  No myslím, že to spíš bude podle toho, pro jakou lokalitu je vozidlo primárně určeno a taky, jak je konstruováno, Lexus ho měl celé oplastované a „uzavřené“ a taky, kolik je tam místa.

                  V Norsku by určitě stačilo pasivní jak říkáte, v Egyptě asi moc ne.

                4. U BMW 6 ani po 30km jizdy v
                  U BMW 6 ani po 30km jizdy v noci zamrzle svetlomety nerostaly. Naproti tomu xenony rostaji podobne jako halogeny.

                5. Jistě, to je v pořádku. U
                  Jistě, to je v pořádku. U full LED se přenáší teplo na základní desku (blíž k motoru a k již zmiňovanému ventilátorku), kdežto u halogenu a výbojky klasicky hlavně kolem „sklíček“, tedy do reflektoru.

                6. Nikdy jsem to hluboce
                  Nikdy jsem to hluboce nezkoumal, ale co jsem tak běhal okolo auta tak jsem si nikdy nevšiml, že by tam běželi ventilátorky při rozsvícených světlech. To ale neznamená, že to BMW nemá vyřešené například pasivně.

                7. Jistě, je to
                  Jistě, je to možné.

                  Navíc ten ventilátorek při nastartovaném motoru a zavřené kapotě moc neuslyšíte. Je malý, jako u počítače, takže obecně velmi tichý (ale to už záleží na celkové konstrukci lopatek atp.).

                8. Viděl jsem rozdělané
                  Viděl jsem rozdělané světlomety od Audi pro A8 a od BMW pro 7 řadu. Obě mají aktivní chlazení. Celkový příkon do světla je okolo 40W.
                  Jinak JEDEN světlomet v LED verzi váží okolo 9kg, xenon méně než polovinu.
                  U xenonů je jasné, že potkávací a dálkové budou mít stejný odběr. U nich je to řešeno clonkou, která se odsune při zapnutí dálkových.

                9. Tak tak. To by sedělo.
                  Tak tak. To by sedělo. Děkuji za upřesnění.

        1. Loni v srpnu jsem platil
          Loni v srpnu jsem platil 1331EUR za druhou 11kW nabijecku, upgrade na 22kW vcetne prace! Dnes chteji priplatek 1400EUR za jen jednu silnejsi nabijecku montovanou uz v tovarne. hezky vyvar… 😉
          Je to hrozna skoda pro vsechny mista kde nejsou site Tesla a ChaDeMo, takze ZDE. Dlouhe nabijeni na cestach je hrozne otravne, kazda minuta vzdy dobra.

            1. Technicky to urcite jde, ale
              Technicky to urcite jde, ale obavam se, ze centralni system evidence to znemozni. Pokud na tom nebude mit tesla zajem, tak to nebudou podporovat. To reseni, s kterym prisli je vyrobne jednodussi a amici obecne neprikladaji stridavemu rychlemu nabijeni takovy vyznam. Bud nabijeji na SC nebo doma celou noc a tam 22kW nepotrebujou. Asi nechapou, ze tady jsme na tom prozatim zavisli. Ja jsem kazdopadne moc rad, ze ji mam. Nabijecku 22kW mam i ve Smartu-EV a tam se da nazduchat prazdne auto za 40 minut, je to super 🙂

          1. Jo.. ono to nebude tak
            Jo.. ono to nebude tak horký. Jezdím z Brna jak píšeš a nejdál jsem jel do Chorvatska 1000 km.. běžně 800 km.. což na to (samozřemě optimální) jedno nabití uprostřed by vyšlo asi celkem v pohodě. 🙂

            A nebo dvě kratší přestávky… já stejně nerad řídím dlouhý štreky. 🙂

    1. Netýká se to jen verze pro
      Netýká se to jen verze pro USA? Tam si dokáži představit, že těch 100A jen tak někdo v baráku nemá. Pro Evropu by to ale bylo neštěstí, 22kW Mennekes je tu poslední dobou u veřejných stanic už standardem a ani v domečku nevidím větší problém s jističem.

      1. Ještě jedna myšlenka: Ona
        Ještě jedna myšlenka: Ona ta původní americká 20kW /100A nabíječka stejně byla prakticky nepoužitelná bez Tesla wallboxu ne? Tj. Kdekoliv na veřejnosti kde byl k dispozici Yazaki mohla nabíjet pouze těmi 16,5kW protože právě Yazaki víc než 70-80A nedá?

          1. Tak jsem se díval do
            Tak jsem se díval do manuálu k HWPC wallboxu od Tesly a on uměl vždy „jen“ 80A (k tomu byl požadován 100A jistič – tedy plný příkon byl vždy pouze 19,2kW). Díval jsem se i na Yazaki a ten umí také 80A na silových pinech. Takže v tomto problém nebyl.

            Takže on v USA je ten „pád“ vlastně jen z 80A na 72A, tedy z příkonu 19,2kW na 17,2kW. A nově uváděná hodnota 16,5kW je tak další z řady odstraňování reklamštiny, kterou je Tesla pověstná, ikdyž to nemá a nikdy neměla zapotřebí.

            1. Podle mě nejde o
              Podle mě nejde o reklamštinu.
              Sám uvádíte:
              – 80A – 19,2kW – tomu odpovídá napětí 240V
              – 72A – 17,2kW – opět odpovídá napětí 240V
              Naproti tomu 16,5kW je opět 72A, ovšem při napětí 230V.

              S Teslou a jejím nabíjením nemám osobní zkušenosti, ale co mě překvapuje je to, co se dosud uvádělo:
              – základní nabíječka 11kW, tj. 3x16A při napětí 230V
              – příplatková nabíječka stejná, tj. 11kW, 3x16A při napětí 230V
              – dohromady 22kW, čili 3x32A při napětí 230V
              S tím jsem byl tak nějak srozuměn.

              Potom ovšem nechápu zmínku v článku „výkonnější palubní nabíječka o 48 A namísto původních 40 A“, protože podle mě už ta původní 3×16=48A měla. Může mi to prosím někdo vysvětlit?

              1. Jen a jen marketing…
                Jen a jen marketing… Upgrade na 22kW loni v srpnu stal 1331EUR vcetne montaze, ktery uz nebyl v tovarne, ale dodatecne v servise jeste pred dorucenim auta. Pridavek uz vubec nenabizeli jako soucast vyroby (asi pro zakladni vyrobu prilis komplikovane) Dnes montujou pouze jednu silnejsi nabijecku primo v tovarne a za 1400EUR! Chytre a hlavne hezky vyvar. Elon umi tlacit na pilu a jeste bude 😉 tech 22kW je ale hrozna skoda pro nove majitele S-ka. Nez tu budou slusnejsi site Tesla a ChaDeMo je kazda minuta dobra a 22kW je uz da se rict v EU i v CR celkem standard.

                1. No, takže pokud dnes
                  No, takže pokud dnes montují jednu silnější nabíječku 48A, 11kW, tak ta původní byla slabší?
                  40A, 9.2kW při 230V?
                  O to mi šlo.

                2. Ne, myslim si, ze nyni maji
                  Ne, myslim si, ze nyni maji nyni dva typy 11kW a 16.5kW a montujou jednu nebo druhou. Moje auto ma dve nabijecky 11kW v rezimu master-slave (obe vyuzivaji vsechny 3-faze)
                  Americke nabijecky jsou pouze jednofazove.

                3. Aha, takže jestli to dobře
                  Aha, takže jestli to dobře chápu, tak zmínka o zvýšení z 40A na 48A se týká pouze jednofázových emerických nabíječek, nikoli třífázových evropských.
                  Právě o to mi šlo, pořád jsem se nemohl dopočítat, protože dosud standardních evropských 3x16A=48A při napětí 230V dává oněch doposud uváděných 11kW, takže mi pořád nebylo jasné, co se změnilo, když 11kW bylo a 11kW i nadále je.

                  BTW, byl jste už s Teslou v servisu? Můžete se vyjádřit k diskuzi pod http://www.hybrid.cz/tesla-nejspis-uz-pristi-tyden-ukaze-novy-model-s#comment-57780?
                  Díky.

                4. Pro USA ano, ale i v EU
                  Pro USA ano, ale i v EU ponizili finalni prikon z 22 na 16.5. Premyslel jsem proc to udelali…
                  Do dnesniho dne nenabidli WallBox pro 22kW a z textu nabidky je pravdepodobne, ze WallBox v aute by mohl zvladat tech 16.5kW. Je to vsak jen ma domenka…
                  …protoze soucasny EU WallBox (kabel v aute) zvlada i 11kW a az 3faze.

                5. omlouvam se, ale je to
                  omlouvam se, ale je to hrozne obsahla diskuze, o co vam tedy presne jde? jaka je vase otazka?

                6. Než jsem to stačil sepsat,
                  Než jsem to stačil sepsat, tak mezitím jste mi už v jiném vláknu odpověděl… Tak to přesunu tam, ať to nemáme na dvou místech.

                7. Jenže to naráží na ten
                  Jenže to naráží na ten předpoklad, že US verze nabíječky měla být stejná jako EU. Tj. v krabici jsou tři moduly po 16A, akorát v EU jsou každá zapojena na jinou fázi, kdežto v US jsou všechny zapojeny na jednu. Tj. je otázka proč ta US verze byla omezená na 40A (ta hodnota 40A je historicky v katalogu), když historicky mohla jet na 48A?

                  Jediné co mne napadá, že US verze byla koncipována na Dualcharger s limitem 80A. A tak ty nabíječky byly elektronicky staženy na 40A, aby byly vždy stejné. No a vzhledem k tomu, že nově bude nabíječka vždy už asi jenom jedna? (původní na 48A, nebo ta nová velká z Modelu X na 72A), tak to omezení odstranili, protože už není potřeba.

                8. Tak to není.
                  Do USA se

                  Tak to není.
                  Do USA se dodává jiná nabíječka než do EU. Kdyby byli stejné a měli to jenom elektronicky omezené, měli by v USA také 135kW SC, protože SC se skládá ze stejných modulů jako jsou v autě.
                  EU nabíječka je spojena ze 3 modulů paralelně, v USA mají jenom jeden, ale zato větší, modul.

                9. Taky jsem našel nějaké
                  Taky jsem našel nějaké fotky. Podle kterých to vypadá, že existovaly dvě generace nabíječek.

                  1. generace 40A – pouze 1fázová
                  2. generace 48A – může pracovat jako jedno i třífázová

                  Ta první generace byla zřejmě historicky vyvinuta pouze pro US a teprve se vstupem na EU trh byla vyvinuta gen2. Otázkou zůstává jestli tu Gen2 „seškrcenou na 40A“ dostávali i americké verze také už od cca roku 2013, nebo jestli to sjednocení přišlo až teď?

                10. Netuším od jakého roku,
                  Netuším od jakého roku, ale je tam jasně vidět propojka, která má smysl pouze pro USA…

                1. Takže už je to „jisté“
                  Takže už je to „jisté“ že Model S opravdu přijde o možnost dvou nabíječek i pro EU a zůstane jenom u toho nového příplatkového 1,5x Chargeru jako má Model X?

                2. nevim jestli to je jiste,
                  nevim jestli to je jiste, ale prijde mi to pravdepodobne…
                  Ackoli kdyby sly dat 2x ty nove vylepsene nabijecky (3x24A) pro celkovy vykon 3x48A, bylo by to super 😀

                3. Přesně to mě taky
                  Přesně to mě taky napadlo, ale kde bych to využil? U greenway místo chadema?

                4. To rozhodně 🙂 Jinak jsem
                  To rozhodně 🙂 Jinak jsem narazil na zajímavou myšlenku, že ta velká nabíječka bude výhodnější i pro stavbu nových Superchargerů. Přeci jen už tam nebude muset být 12modulů ale jen 8.

                5. anebo prave naopak,
                  anebo prave naopak, ponechaji 12 modulu a zvysi vykon, takze kdyz se budou chtit nabijet 2 auta soucasne tak je to nebude tolik omezovat.

Napsat komentář