Nový Chevrolet Volt: půl roku před uvedením auta už je reklama

Jan Horčík - 28 Leden 2015

První reklama na druhou generaci plug-in hybridu Chevrolet Volt je celá renderovaná a celkově dost umělá a nicneříkající. Ale je tady už dnes, plných šest měsíců před uvedením samotného auta na trh.auto nový Chevrolet Volt plug-in hybrid druhá generace

Chevrolet Volt druhé generace je lepší ve všech ohledech. Navíc má být i levnější. O kolik přesně se ale zatím neví.
foto: Chevrolet

Nový Chevrolet Volt je lehčí (o 110 kg na 1607 kg), ujede dál a spotřebuje méně. Nejspíš bude i levnější než současná verze Voltu, která začíná na $34 345 (v přepočtu asi 825 000 Kč), ale na to zatím nemůžeme sázet.

Má také novou 18,4kWh baterii o 192 článcích namísto původních 288, která umožní autu ujet jistojistých 75 km čistě na elektřinu. Celkový výkon dvou motorů by měl dosahovat 111 kW/149 koní. Samotný 1,5l spalovací čtyřválec má výkon 75 kW.

Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne auto během 8,3 vteřiny a max. rychlost je omezena na 160 km/h. Celkový kombinovaný dojezd by měl dosahovat 676 km a průměrná spotřeba 5,7 l/100 km.

Vzhledem k tomu, že už dnes se více než 80 % cest Voltem uskuteční bez jediné kapky benzínu, což potvrdil i Andrew Farah, šéfinženýr projektu Volt, je jasné, že nová generace přinese v tomto ohledu další zlepšení.

InsideEVs
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Aas

Sice je len renderovana, ale je vyrenderrovana naozaj krasne. Aj hudba je fajna; no, pekna reklama.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Toto aute nieje pre cielovu skupinu, kt.je spokojna s 10rocnym naftakom. Je pre ludi, co chcu jazdit uplne bez PHM kazdodenne trasy s tankyju len par krat vroku pri vyletoch. Samozrekme musia mat volnych 40.tis. eur.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zas a znova musíme všichni litovat, že v Evropě nebude k dostání.... :-(

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ampera konci???!!! :-o

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No, ta kombinovaná spotřeba mi tedy nepřijde nic moc. Zvlášť když za to chtějí takový ranec.

Momentálně proháním 10 roků starého Passata v dieslu a cestou do práce (po proudu) to obvykle dám do 4 litrů, když není provoz a netrefím některé z třech závor tak i těsně ke 3 litrům. Zpět je to o necelý litr víc. Jedna cesta má 21 km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je opravdu pochopit spotřebu plugin hybridu tak nadlidský úkol, že to 90% lidí nechápe? Komkrétně vy do práce by jste měl spotŕebu NULA litrů benzínu a pár kWh elektřiny. Ohaduji tak 4kWh na 1 cestu. Teprve když dojde baterie bude půměrná okamžitá spotřeba přes oněch 5L. Ale statisticky, po přepočtu na 100km, bude ještě po ujetí 150Km kombinovaná spotřeba okolo 2,3L/100km, protže polovinu cesty jedete s nulovou spotřebou benzínu. Teprve kdyby jste pokračoval dále bez dobíjení a vyjel většinu nádrže, bude se spotřeba postupně přibližovat oněm kýženým 5,5L/100km. Já vím, je to složité. Ale už sem proboha ty hlody, že se svou starou károu vlastně máte úplně stejnou spotřebu, nepište.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jste jasná cílová skupina, přesně ten, kdo by si měl Volt koupit. Pokud teď jezdíte denně do práce 21km tam a zpět za 4l nafty, tak s Voltem budete jezdit za 0 a ještě ušetříte plíce všem lidem okolo.
Akorát to nebude tak cool, protože když šlápnete na plyn, tak se vám nevyvalí z výfuku oblaka černého dýmu jako z 10 roků starého Passata nebo hustě vytuněného Golfa.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V mém případě by mi stačil i 'trabant' na baterky. Ale jezdím s tím, co si můžu dovolit.

Ve svém příspěvku jsem chtěl poukázat zejména na to, že hybrid nepřináší nějakou přidanou hodnotu. Jsou to dvě dvě technologie splácané dohromady, což ve výsledku znamená že:

1. klady obou technologií zanikají
2. zápory se sčítají (a dost možná i násobí)

tj. je to komplikovanější, a tedy dražší a poruchovější. Náklady na údržbu a servis jsou opět vyšší. Spotřeba je 'stejná'.

A je to nadobro, nelze počítat s tím, že hromadná výroba výše uvedená negativa a pozitiva výrazněji ovlivní.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takže jste nepochopil nic. A nejenom, že jste nic nepochopil, ani neznáte existující tvrdá data, která říkají, že hybridy Toyota jsou dlouhodobě bezkonkurenčně nejspolehlivější vozy na trhu. Opět příspěvek typu, nic nechápu, nic neznám, ale jsem skálopevně přesvědčen o své pravdě.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, ale jen v segmentu stáří vozidel 4-5 a 6-7 let. V ostatních letech (2-3 a nad 7 let) někde vzadu (za 40. místem hodnocení TUV).
O žádnou bezkonkurenční spolehlivost nejde, viz statistiky TUV za rok 2014.

Obrázek uživatele Aas

Aha, zase sa panko ukazal ze vie prd. Skuste hadat, preco sa Prius uz neukazuje v poslednych (2015, 2014) TUV reportoch? Holt, nemeckym automobilkam sa proste nepacilo, ze je suverenne najspolahlivejsim autom na trhu, niekolko rokov po sebe. Nie ze by klesol na cojaviem 80. miesto. To by mohla Toyota protestovat za antireklamu, ale ked ho vyskrtnu...
Skoda, ze nexistuju podobne statisky ako je TUV, a mozno menej zaujate. To by sme sa vsetci cudovali aka je realita.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To si teda panáčku musíte pořádně nastudovat. Ve statistikách TUV za rok 2014 Prius samozřejmě je.

Obrázek uživatele Aas

Aha tak pardon v 2014 tam este bol. A na ktorom mieste ze to skoncil?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, popsal jste to naprosto přesně.
Každý technik ví jak se určuje poruchovost zařízení a jak rostou náklady na jejich snížení a odstranění.
A ti co tomu moc nerozumí ať si takové stroje kupují. Aspoň budou mít mechanici v budoucnu práci.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přesně tak. Jako hlavní auto do rodiny jednoduchý elektromobil s dojezdem 150 km na denní pojížďky a jako
druhé, starého dobrého Pašíka nebo ještě lépe Octavii I TDI
na dovolenku v Chorvatsku.

Hybrid je vhodný tak leda pro Firmy, které si mohou dovolit příšerně drahý servis.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A nie je to zbytocne? Nestacilo by si na dovolenku toho Pasika pozicat?

Suhlasim s nazorom, ze plugin hybrit je este taka posledna moznost ako vytazit z technologie spalovaku co sa da. Cely ten system je zbytocne drahy a komplikovany. Pritom kapacita baterii sa uz prakticky rovna dnesnym elektromobilom. Naopak servis je stale rovnaky ako u spalovaku, t.j. vymena oleja, filtrov, sviecok, remenov... Aspon, ze tusim volt nema prevodovku ale teraz som si neni isty. Pri priuse je to dalsi zbytocny komponent. Nemyslim si, ze je to spravna volba a radsej si pockam na elektromobili s dojazdom 300km, ktore sa planuju o dva roky nez investovat do tohto.

PS: Dnes som prvy krat v zivote videl Teslu S nazivo a paci sa mi este viac nez na fotkach ;). Skoda len, ze na nu nemam :(

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Drahý servis? Pokud vím, tak ve statistikách spolehlivosti vede Toyota Prius, což je právě hybrid. Jinak třeba ta jejich nimh baterie vydrží 350.000km+ a nová stojí asi 30.000Kč, což je mnohem méně než údržba automatu v běžném autě a v Priusu ani převodovka není, jen jakýsi diferenciál označovaný jako e-cvt.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Toyota Prius vede ve spolehlivosti podle TUV jen v těch segmentech stáří vozidel, které jsem uvedl výše. Mimo tyto segmenty je ve spolehlivosti někde vzadu - každý si může ověřit.
Ale možná máte jiná "tvrdá data" než jsou statistiky TUV za rok 2014.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale servis to nie su iba opravy ale aj servis v ramci garancnych prehliadok, kde vam vymenia olej a filtre aj ked spalovak nepouzivate. Dalej som si neni uplne isty co by sa stalo, keby ste ten benzinovy motor napr. rok nepouzil.

Inak e-cvt je normalna CVT prevodovka.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

O spalovák Priusu bych se vůbec nebál, to jsou osvědčené atmosferické zážehové motory. Samozřejmě to chce běžnou péči jako olej a rozvody(u Priusu teda jen výměna vodní pumpy, protože je tam řetěz).

A jaký je podle vás rozdíl mezi normální a nenormální CVT převodovkou? CVT znamená převodovka s plynule nastavitelným převodovým poměrem. To se dá realizovat mnoha způsoby. Například mechanicky jako u variátoru u skútrů, kde je řemen běhající po kuželových hřídelích. Nebo jako u e-CVT planetovou převodovkou spojenou se dvěma elektrickými a jedním spalovacím motorem, kde se vše řídí čistě elektronicky skrz ty dva elektromotry. Chápete?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"více než 80 % cest Voltem uskuteční bez jediné kapky benzínu", takže pokud někomu stačí onen dojezd na elektřinu, tak ho žádná nafta ani benzín zajímat nemusí a může to mít je jako pojistku na nějakou delší cestu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A z kopce to dokonce naftu vyrábí? Pohádky ovčí babičky. Chlapče ta průměrná spotřeba není na těch tvých prvních 21km ani dokonce na těch 75km co má dojezd na elektriku to dá rozum ne.


Nabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Sleva na profesionální nabíjecí stanici Webasto Live