Petr Ptáček: zakažme naftové motory!ROZHOVOR
Petr Ptáček: zakažme naftové motory!
iMiEV Cargo - elektrický pick-upAUTO
iMiEV Cargo - elektrický pick-up
V Pekingu budou jezdit električtí popelářiSVĚT
V Pekingu budou jezdit električtí popeláři
Peugeot 308 e-HDi mikrohybridTEST
Peugeot 308 e-HDi mikrohybrid

Nový Chevrolet Volt 2016 - podrobnosti

Jan Horčík - 05 Prosinec 2014

Magazín SAE International aktuálně publikoval rozsáhlý článek týkající se nové verze plug-in hybridu Chevrolet Volt. Ten odhaluje některé podrobnosti o autě, které bude odhaleno na autosalonu NAIAS v Detroitu během ledna 2015.auto 2016 Chevrolet Volt plug-in hybrid druhá generace

Z druhé generace plug-in hybridu Chevrolet Volt jsme prozatím viděli jen část přídě
foto: GM

GM má díky více než 70 000 prodaných kusů velmi přesné statistiky. Díky tomu ví, že téměř 4/5 amerických aut ujedou za den 64 km a méně. Majitelé Voltů pak ujedou 2/3 vzdáleností na elektřinu ze sítě. Celkově se 80 % ujetých mil ujeden a elektřinu.

Tato čísla potvrzují, že spíš než o zvýšení dojezdu (drahé a v konečném důsledku nevýhodné s ohledem na spotřebu) se GM bude spíše snažit udržet nebo jen mírně zvýšit současný dojezd a bude cílit především na snížení ceny auta.

Základní imperativ: snížení hmotnosti

V článku magazínu SAE International se píše, že zcela zásadních proměn doznal pro druhou generaci Voltu pohonný systém Voltec, benzinový motor/generátor a baterie. Všechna tato vylepšení mají zvýšit celkový dojezd, dojezd čistě na elektřinu a snížit spotřebu.

Nová pohonná jednotka je o 59 kg lehčí, zejména díky použití hliníku pro část motoru. Další systémová integrace a efektivnější skladba pohonného systému znamenají další snížení hmotnosti. Výsledkem by mělo být výrazně lehčí auto než první generace, která vážila 1715 kg.

To samo o sobě bude znamenat významené snížení spotřeby. Současná verze plug-in hybridu Chevrolet Volt ujede po vyjetí 16kWh baterie (10,8 kWh použitelných) a 32l benzinové nádrže až 611 km. Čistě na elektřinu ujela první generace od 56 do 65 km.

Dva elektromotory navržené GM a vyrobené v továrně Hitachi v Kentucky jsou olejem chlazené a opět výrazně lehčí. Celkově ušetří na hmotnosti až 15 kg. Snížení hmotnosti je nejlevnější a nejpřímější cesta jak auto po všech stránkách zlepšit (a zlevnit výrobu i prodejní cenu), a proto čekáme, že právě tady GM zapracuje zdaleka nejvíc.

Nový motor z rodiny Ecotec

Jako range-extender bude v novém Voltu sloužit 1,5l čtyřválec Ecotec vyrobený v továrně Flint Engine Operations, který nahradí původní 1,4l agregát pocházející ze stejné rodiny motorů. Původně se spekulovalo o šetrném tříválci Ecotec 1.0l, ale ten je hlučnější a potýká se s vyššími vibracemi.

Významným způsobem se snížil podíl vzáckých kovů v motoru (z 282 g na 40 g) i celkově v autě (z 3,2 kg na 1,2 kg). Baterii, opět ve tvaru T, opět dodá LG Chem. Sníží se však počet článků z 288 na 192. Hmotnost baterie se sníží o 13,6 kg. Chemie je stále NMC/LMO.

Nový Volt má být také výrazně levnější než první generace. Dan Akerson, nyní už bývalý šéf GM, dříve několikrát zopakoval, že by cenu rád snížil na zhruba $30 000. To není právě nízká meta, ale na druhou stranu, za těch pět let od uvedení první generace ceny mnohých komponent včetně baterií výrazně poklesly.

Snížení ceny, pět míst?

Původní Volt byl čtyřmístný. To u mnoha potenciálních kupců rozhodlo - chtěli míst pět, která nabízí například Toyota Prius plug-in hybrid, případně plug-in hybridy Ford. Druhá generace se podle všeho pěti místům bude snažit přiblížit.

Další snížení spotřeby a celkové zefektivnění auta by měla přinést LED světla, která se možná stanou i hlavními světlomety. Má je totiž vzdálený příbuzný v podobě luxusního plug-in hybridu Cadillac ELR.

Analytici očekávají, že za první rok by se nového Chevroletu Volt druhé generace mohlo prodat až 50 000 kusů. V současné době prodává se první generace prodává kolem 23 000 ročně.

 

ak nechajú tú istú kapacitu batérie, tak potom sa mi zdá úspora na hmotnosti batérie o 13,6 kg dosť malá. Na to aké vyhlásenia dáva v poslednom čase LG Chem pri Volte nejaký posun v energetickej hustote nevidno. Ale LG asi pri proklamovanom 200 míľovom EV asi tiež nebude používať NMC/LMO chémiu.
Ak batéria pôjde v hmotnosti dole okolo 10-15% tak objemovo to tiež nebude žiadny zázrak a asi ťažko nájdu viac miesta na zadných sedadlách.
Bez piatich miest na sedenie to bude vždy veľmi limitované auto.

Obrázek uživatele Jolinar

jak je mysleno:
"Majitelé Voltů pak ujedou 2/3 vzdáleností na elektřinu ze sítě. Celkově se 80 % ujetých mil ujeden a elektřinu."
??
tak jsou to 2/3 nebo 80% ? :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslím,že je to myšleno tak, že dvě ze tří jízd jedou jen na el. pohon.

Obrázek uživatele Jolinar

Ahaaaa, uz to v tom vidim ;-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Osobne som presvedčený že najväčší prúser Voltu/ampery bola cena. Ak ju nedokážu stlačiť a zároveň ak nepríde masová podpora zo strany EU, tak sa predaje v europe príliš nezmenia a môžu mať aj 10 generácii a odlahčiť to aj na váhu benziňáku.

Keby bola cena 25.000,- Eur a možnosť rýchlodobíjania na sieti greenway (CHAdeMO) tak neváham ani sekundu a hneď to kupujem.....toto sú jadnoznačné stimuli. Či to váži o 200kg viac-menej mi je jedno, ja s tým nepôjdem ani na závodný okruh a ani do zasnežených kopcov či hôr.

Obrázek uživatele Jolinar

jj, nechapu proc plug-in hybridy nemaji CHAdeMO/Combo zasuvku...

vtipné, ten vývoj odlehčeného pohonu musel být tak drahý, že úsporu pár desítek kg materiálu na celý životní cyklus spolehlivě předplatil.

Jestli něco sníží cenu, pak to že auto budou moci vyrábět ve stejné lince jako to předchozí.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

TrendPark elektromobil Nissan Leaf

zajímavé články