Ženeva: sportovní elektromobil Mitsubishi iMiEV Sport Air

Jeden z nejslibnějších elektromobilů nedaleké budoucnosti se na autosalonu v Ženevě dočkal také představení své sportovnější verze. Mitsubishi iMiEV Sport Air v životní velikosti je o 20 mm delší než klasický Mitsubishi iMiEV, více kapkovitý tvar dává elektromobilu sportovnější výraz. Koncept se nijak zvlášť neliší od dříve představených nákresů, nově má automobil integrované solární panely ve spodní části předního štítu a ve střeše. Rám je vyroben z hliníku, který slouží jako nosič lithium-iontových baterií a elektrického pohonného systému. Celé auto váží 940 kg, motor má výkon 60 kW (proti 47 kW u standardního modelu i MiEV) a dojezd se zvýšil ze 160 km na 192 km. O tom kdy by mohl Sport Air přijít na trh a zda se tak vůbec stane nejspíš rozhodne úspěch klasické verze, která se v Japonsku začne prodávat letos v létě a ve zbytku světa pak v průběhu příštího roku. Více např. v článku Peugeot nabídne v Evropě elektromobily i MiEV.

Mitsubishi iMiEV Sport Air elektromobil

autobloggreen, foto: autobloggreen

3 Comments on “Ženeva: sportovní elektromobil Mitsubishi iMiEV Sport Air”

    1. Jde o vozy s výše
      Jde o vozy s výše umístěnou kabinou a prostorem posádky, kdy deformovanými častmi jsou náprava, závěsy kol, …, které při nárazu zajíždějí do zvýšené podlahy, pod nohy cestjících. Deformační zóna je zčásti kryta sklem – palubní deska je velmi dlouhá – podívej se na vozy typu Renault Espace (5* v NCAP). Hliník je nejen lehký, ale má až o 40% lepší vlastnosti při pohlcování´kinetické energie. Nejtvrdší v tomto směru neznamená nejlepší – je nutné si uvědomit, že jde o pohlcení energie tj. o její vybití, ne o její předání posádce. Jinak koncept designově zdatně rozvíjí myšlenku a zajímavý kukuč původního MIEV do sportovní varianty. Líbí se mi.

      1. Suhlasim,ze naraz musi
        Suhlasim,ze naraz musi prebiehat tak, aby sily ktore pri nom vznikaju nepresiahli hranicu pevnosti ludskych tkaniv.Na to nesmie byt material ani prilis pevny,ani prilis slaby a musia existovat dostatocne velke deformacne zony. To sa da ale asi overit pre konkretne auto len tymi testami a to aj ked sa auta dost podobaju.

Napsat komentář