Volkswagen šestinásobně zvýšil zisky, s jídlem roste chuť

Největší evropská automobilka překvapila analytiky a nejspíš i sama sebe, když ohlásila razantní zvýšení zisků. Za posledních devět měsíců má německý průmyslový koncern čistý zisk 4,03 mld. eur (98 mld. Kč). To je šestkrát více než ve stejném období minulého roku.   


Volkswagen se tak může pochlubit historicky nejvyšší úrovní zisku za třetí čtvrtletí ve své historii. se daří zejména díky , která se podle slov jejího šéfa stala jejím „druhým domovem“. Nabízí tam mimo jiné exkluzivně .

Zároveň pomohlo Volkswagenu také uvedení čistých na trh . Těm se v USA překvapivě výrazně dařilo. Např. prodeje poskočily proti září roku 2009 o 96,7% na 4841 kusů. Dařilo se také modelům (118) a (435).

V prvních třech čtvrtletích se Volkswagenu podařilo prodat celosvětově 5,37 milionu automobilů. Zásluhu na tom má i česká , která se na tomto počtu ve stejném období podílela 569 000 aut, což je růst o 12,8% proti minulému roku. Právě značka Škoda je čím dál tím oblíbenější na úkor samotné značky Volkswagen, což se šéfům automobilky přestává líbit.

Německá automobilka už dříve oznámila, že do roku chce být největší světovou automobilkou. Je pravděpodobně, že i v budoucnu bude pokračovat v úspěšných akvizicích, jako byl např. nákup automobilky . Měl zálusk také na , ale té se .

3 Comments on “Volkswagen šestinásobně zvýšil zisky, s jídlem roste chuť”

Napsat komentář