Volkswagen se paktuje s čínskou BYD

Německý koncern Volkswagen to nejspíš s plug-in hybridy a elektromobily myslí docela vážně. Nasvědčuje tomu minimálně úsilí které vyvíjí v oblasti baterií. Už déle než rok spolupracuje se společností Sanyo na vývoji lithium-iontových baterií. Sanyo je největším světovým hráčem v oblasti baterií pro notebooky a mobilní telefony. Už v roce 2015 chce tento výrobce produkovat až 10 mil. baterií měsíčně, což by stačilo pro 1,7 mil. automobilů. Kromě toho Sanyo dodávalo baterie také pro hybridy značek Ford a Honda. Před pouhými třemi měsíci Volkswagen navázal úzkou spolupráci s Toshibou na vývoji elektromobilu vycházejícího z konceptu Volkswagen Up. Nyní se rozhodl spolupracovat také s čínskou automobilkou BYD. Ta na domácím trhu už před časem uvedla první plug-in hybridní auto, zájem je však nevalný. Přesto jsou všeobecně do BYD Automotive vkládány velké naděje. A známý finančník Warren Buffet navíc vložil i nemalou dolarovou investici. Čína představuje pro Volkswagen důležitý trh, jen během dubna tam prodal 121 000 vozů. BYD má obrovské možnosti v oblasti výzkumu a vývoje, levnou výrobu a především pevnou pozici na domácím trhu. Navíc, už včera jsme přinesli informace o tom, že Čína hodlá i nadále snižovat průměrnou spotřebu svých automobilů, a to především důrazem na malé městské vozy. Volkswagen si společným vývojem s BYD pojistí přítomnost modelu Volkswagen Up! na čínském trhu. Spolupráce s domácí automobilkou nemůže být v tomto případě krokem vedle.

earth2tech

3 Comments on “Volkswagen se paktuje s čínskou BYD”

  1. Evropa prohrava. V vsimnete
    Evropa prohrava. V vsimnete si, ze mezi spolecnostmi, se kterymi chce VW spolupracovat na zasadnich technologiich pro elektromobily neni jedina evropska spolecnost. Podekovat za to muzeme samotnemu VW, ale i ostatnim evropskym automobilkam. Ty leta zily v naftovem opojeni a vyvoj, ale hlavne prakticke nasazeni elektropohonu, ignorovaly. Zatimco japonsti vyrobci ziskali za minule desetileti neocenitelne zkusenosti s vyrobou elektricke casti hybridnich vozu jako je Prius ci Civic, evropane se tvarili, jako ti chytri, kteri si nadosmrti vystaci s naftaky. Snaze japoncu vypilovat neco tak sloziteho, draheho a neefektivniho jako je hybrid se smali. Dnes jim usmev zatuhl a jezdi si k nim pro technologie. Takhle vypada zaostavani v praxi.

Napsat komentář