Přestože PSA Peugeot Citroen se svými diesel hybridními modely chvátá na trh, německá konkurence podobné plány nemá. Mluvčí koncernu Volkswagen řekl magazínu Autocar.co.uk, že „dieselové hybridy prostě nemají z obchodního hlediska smysl“.
Mluvčí Volkswagenu argumentuje tím, že cena čistých dieselů znamená pro spotřebitele už tak podstatné navýšení. Pokud by k tomu přibyl navíc elektrický pohon (tj. baterie, řídící systém a další úpravy) aby mohl vzniknout diesel hybrid, bylo by takové auto jen těžko konkurenceschopné proti klasickým benzinovým hybridům jako je Prius nebo Insight.
A navíc přidává jeden postřeh. „Trhy, kde jsou hybridy nejvíc populární jsou zároveň ty, kde jsou diesely nejméně populární.“ To je pravda – ve Spojených státech ani v Japonsku dosud nepředstavovala dieselová auta kdovíjak populární „alternativu“. Dieselové hybridy by tam proto valného smyslu neměly.
Naproti tomu Evropa je na diesely zvyklá a Peugeot i Citroen s nimi mají dlouhodobé zkušenosti. Přitom Volkswagen ještě minulý rok na autosalonu v Los Angeles s velkou pompou prezentoval prototyp Volkswagen Up! Lite, který byl poháněn přeplňovaným dieselovým dvouválcem s přímým vstřikováním (TDI) a 10 kW elektromotorem. Teď automobilka otáčí o 180°.
Nechává tak prostor konkurenci. Minivan Peugeot 3008 Hybrid4 má přijít na trh už v březnu 2011. Podle dalších informací pracuje na stejném pohonu i General Motors, a to pro německou značku Opel.
Nech sa snažím ako chcem,
Nech sa snažím ako chcem, nechápem ako môže bit pri jazde uzitocny medzistupen elektromotor s bateriami. Veď to je váha ktorú musí auto vlacit a hlavný zdroj nafta alebo benzín sa nezmenili, co tam uz len narekuperatuju? 10% ? to nepokryje ani zvýšenú váhu ani cenu ani starost o to co sa môže pokazit to sa pokazi. Aj taky prius, to Japonci asi ešte nekopirovali škodu Fabia 1.2 HTP veď ta ma lepšiu spotrebu nez prius, je to skoro tak veľké ale okolko drahšie. A co viac motor 1.2 sa veľmi ľahko opravuje a stojí to len pár susnov. Nechápem tu logiku. Ked to ma byt na bateriu alebo nádrž s vodikom, nech to proste tak urobia a predávajú. Na co čakajú? To chcú hneď od začiatku predávať dokonale verzie? Koľko to uz testuju a otalaju s tým. Ja drahé batérie nechcem mne stačia bežne trakcne olovene, invertor a asynchronny motor. Nech mi netvrdia že sa to nedá lacno vyrobiť s dojazdom do práce 90 km.
Vy tvrdite ze prius a fabia
Vy tvrdite ze prius a fabia su rovnako velke? Nechcite ma rozosmiat. A ak dosiahnete s htp-ckom nizsiu spotrebu ako 4.5 l/100 km tak jedine s lahkou nohou na plyne. A ak takym sposobom jazdite s Priusom (ktory je dvakrat vykonnejsi) tak sa dostanete aj hlbsie pod 4.
Nie je hybrid, ako hybrid.
Nie je hybrid, ako hybrid. Diesel=elektricky hybrid asi je po obchodnej, ale aj po inych strankach nezmysel, lebo je to zlozite a drahe auto. Ale hybrid lektrina=diesel, alebo benzin, s nejakym jednoduchym extenderom je uz o niecom uplne inom.
Máte pravdu. Ale zkuste to
Máte pravdu. Ale zkuste to prosadit do praxe v nějaké automobilce…
Pokuste se to navrhnout ve
Pokuste se to navrhnout ve firmě, která vyrábí automobil Gordon a z něj odvozený elektromobil EHR10.
Ja myslim, ze hlavnym
Ja myslim, ze hlavnym problemom pre automobilky su patenty. Jedna automobilka si da patentovat nejake usporiadanie, alebo schemu pohonu a vsetky ostatne musia platit keke, aj ked este nic nezacali vyrabat. Tie patenty casto plnia uplne opacnu funkciu, ako by mali. Miesto toho, aby novinky urychlovali, tak ich brzdia.