Volkswagen diesel-hybridům nevěří, jsou moc drahé

Přestože se svými modely chvátá na trh, německá konkurence podobné plány nemá. Mluvčí koncernu řekl magazínu Autocar.co.uk, že „dieselové hybridy prostě nemají z obchodního hlediska smysl“.   

Mluvčí Volkswagenu argumentuje tím, že cena čistých znamená pro spotřebitele už tak podstatné navýšení. Pokud by k tomu přibyl navíc elektrický pohon (tj. baterie, řídící systém a další úpravy) aby mohl vzniknout diesel hybrid, bylo by takové auto jen těžko konkurenceschopné proti klasickým benzinovým hybridům jako je nebo .

A navíc přidává jeden postřeh. „Trhy, kde jsou nejvíc populární jsou zároveň ty, kde jsou diesely nejméně populární.“ To je pravda – ve ani v dosud nepředstavovala dieselová auta kdovíjak populární „alternativu“. Dieselové hybridy by tam proto valného smyslu neměly.

Naproti tomu je na diesely zvyklá a i s nimi mají dlouhodobé zkušenosti. Přitom Volkswagen ještě minulý rok na s velkou pompou prezentoval prototyp , který byl poháněn přeplňovaným dieselovým dvouválcem s přímým vstřikováním (TDI) a 10 kW elektromotorem. Teď automobilka otáčí o 180°.

Nechává tak prostor konkurenci. Minivan má přijít na trh už v březnu 2011. Podle dalších informací pracuje na stejném pohonu i , a to pro německou značku .

6 Comments on “Volkswagen diesel-hybridům nevěří, jsou moc drahé”

  1. Nech sa snažím ako chcem,
    Nech sa snažím ako chcem, nechápem ako môže bit pri jazde uzitocny medzistupen elektromotor s bateriami. Veď to je váha ktorú musí auto vlacit a hlavný zdroj nafta alebo benzín sa nezmenili, co tam uz len narekuperatuju? 10% ? to nepokryje ani zvýšenú váhu ani cenu ani starost o to co sa môže pokazit to sa pokazi. Aj taky prius, to Japonci asi ešte nekopirovali škodu Fabia 1.2 HTP veď ta ma lepšiu spotrebu nez prius, je to skoro tak veľké ale okolko drahšie. A co viac motor 1.2 sa veľmi ľahko opravuje a stojí to len pár susnov. Nechápem tu logiku. Ked to ma byt na bateriu alebo nádrž s vodikom, nech to proste tak urobia a predávajú. Na co čakajú? To chcú hneď od začiatku predávať dokonale verzie? Koľko to uz testuju a otalaju s tým. Ja drahé batérie nechcem mne stačia bežne trakcne olovene, invertor a asynchronny motor. Nech mi netvrdia že sa to nedá lacno vyrobiť s dojazdom do práce 90 km.

      1. Ja myslim, ze hlavnym
        Ja myslim, ze hlavnym problemom pre automobilky su patenty. Jedna automobilka si da patentovat nejake usporiadanie, alebo schemu pohonu a vsetky ostatne musia platit keke, aj ked este nic nezacali vyrabat. Tie patenty casto plnia uplne opacnu funkciu, ako by mali. Miesto toho, aby novinky urychlovali, tak ich brzdia.

Napsat komentář