Volkswagen diesel-hybridům nevěří, jsou moc drahé

Jan Horčík - 11 Srpen 2010

Přestože se svými modely chvátá na trh, německá konkurence podobné plány nemá. Mluvčí koncernu řekl magazínu Autocar.co.uk, že "dieselové hybridy prostě nemají z obchodního hlediska smysl".   
Volkswagen Up Lite diesel hybrid

Mluvčí Volkswagenu argumentuje tím, že cena čistých znamená pro spotřebitele už tak podstatné navýšení. Pokud by k tomu přibyl navíc elektrický pohon (tj. baterie, řídící systém a další úpravy) aby mohl vzniknout diesel hybrid, bylo by takové auto jen těžko konkurenceschopné proti klasickým benzinovým hybridům jako je nebo .

A navíc přidává jeden postřeh. "Trhy, kde jsou nejvíc populární jsou zároveň ty, kde jsou diesely nejméně populární." To je pravda - ve ani v dosud nepředstavovala dieselová auta kdovíjak populární "alternativu". Dieselové hybridy by tam proto valného smyslu neměly.

Naproti tomu je na diesely zvyklá a i s nimi mají dlouhodobé zkušenosti. Přitom Volkswagen ještě minulý rok na s velkou pompou prezentoval prototyp , který byl poháněn přeplňovaným dieselovým dvouválcem s přímým vstřikováním (TDI) a 10 kW elektromotorem. Teď automobilka otáčí o 180°.

Nechává tak prostor konkurenci. Minivan má přijít na trh už v březnu 2011. Podle dalších informací pracuje na stejném pohonu i , a to pro německou značku .

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nech sa snažím ako chcem, nechápem ako môže bit pri jazde uzitocny medzistupen elektromotor s bateriami. Veď to je váha ktorú musí auto vlacit a hlavný zdroj nafta alebo benzín sa nezmenili, co tam uz len narekuperatuju? 10% ? to nepokryje ani zvýšenú váhu ani cenu ani starost o to co sa môže pokazit to sa pokazi. Aj taky prius, to Japonci asi ešte nekopirovali škodu Fabia 1.2 HTP veď ta ma lepšiu spotrebu nez prius, je to skoro tak veľké ale okolko drahšie. A co viac motor 1.2 sa veľmi ľahko opravuje a stojí to len pár susnov. Nechápem tu logiku. Ked to ma byt na bateriu alebo nádrž s vodikom, nech to proste tak urobia a predávajú. Na co čakajú? To chcú hneď od začiatku predávať dokonale verzie? Koľko to uz testuju a otalaju s tým. Ja drahé batérie nechcem mne stačia bežne trakcne olovene, invertor a asynchronny motor. Nech mi netvrdia že sa to nedá lacno vyrobiť s dojazdom do práce 90 km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vy tvrdite ze prius a fabia su rovnako velke? Nechcite ma rozosmiat. A ak dosiahnete s htp-ckom nizsiu spotrebu ako 4.5 l/100 km tak jedine s lahkou nohou na plyne. A ak takym sposobom jazdite s Priusom (ktory je dvakrat vykonnejsi) tak sa dostanete aj hlbsie pod 4.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nie je hybrid, ako hybrid. Diesel=elektricky hybrid asi je po obchodnej, ale aj po inych strankach nezmysel, lebo je to zlozite a drahe auto. Ale hybrid lektrina=diesel, alebo benzin, s nejakym jednoduchym extenderom je uz o niecom uplne inom.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Máte pravdu. Ale zkuste to prosadit do praxe v nějaké automobilce...

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja myslim, ze hlavnym problemom pre automobilky su patenty. Jedna automobilka si da patentovat nejake usporiadanie, alebo schemu pohonu a vsetky ostatne musia platit keke, aj ked este nic nezacali vyrabat. Tie patenty casto plnia uplne opacnu funkciu, ako by mali. Miesto toho, aby novinky urychlovali, tak ich brzdia.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokuste se to navrhnout ve firmě, která vyrábí automobil Gordon a z něj odvozený elektromobil EHR10.


Nabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil