Velozzi Supercar: první hybridní vůz poháněný mikroturbínou

Jakub Koždoň - 15 Únor 2010

Jsou tomu už bezmála tři roky, co se společnost Velozzi přihlásila do soutěže Automotive X-Prize. Od té doby vypadlo mnoho týmů včetně Velozzi. Přesto společnost pokračovala ve vývoji a vypracovala dva modely. První, Velozzi Supercar s výkonem neuvěřitelných 770 koňských sil, má být v prodeji již tento tok. Tento model byl zároveň opět přihlášen do Automotive X-Prize. Výroba druhého modelu, Velozzi SOLO má být zahájena na přelomu roku 2011 a 2012. pokračování
Velozzi Solo

Oba vozy jsou poháněny elektromotory , které jsou po určitou dobu napájeny z baterie. Před úplným vybitím se zapne naftová mikroturbína, která začne dobíjet baterii. Dojezd u supersportu je až 320 km pouze na baterie. Po zapnutí mikroturbíny se dojezd zvýší až na 1600 km. Mikroturbína pracuje pouze při určitém zatížení a otáčkách, proto jsou emise a spotřeba velice nízké. Supersport používá 65kW mikroturbínu, kdežto SOLO si vystačí s 30kW mikroturbínou. Bude možné i dobíjení baterie z elektrické sítě (plug-in hybrid).
Velozzi Solo
Vozy budou konstruovány z uhlíkových nanovláken. Uhlíková nanovlákna jsou pevnější a lehčí než současné ocelové karoserie. To umožní úsporu paliva a větší zrychlení. Většina použitých materiálů je recyklovatelná a dále použitelná.

Supersport dosahuje maximální rychlosti přes 320 km/h. Zrychlí z nuly na 100km/h za pouhé tři sekundy.

SOLO má být něco mezi sedanem a SUV. Bude obsahovat baterie a superkondenzátor, které budou zřejmě fungovat při brzdění motorem a tím lépe využijí potenciál rekuperace. Dojezd má být až 160 km na baterie. Zrychlí z 0 na 100 km/h za šest sekund a maximální rychlost je omezene na 210 km/h.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak nechapem preco sa v clanku neuvadza spotreba tej turbiny pri vybitych bateriach v kombinovanom cykle. Je to jediny relevantny udaj na ktory som bol zvedavy. Ked budem chcet pc namodelovane obrazky a vymysleny dojazd tak pojdem na sci-fi.sk a nie na hybrid. Absolutne nechapem ako si to mozu v tej velozzi firme vobec dovolit vydat taketo cosik, zmysleny blabol, aspon mohli mat tolko chochmesu ako nvidia nafotit nefunkcnu atrapu :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prodávat se má již letos, ale na internetu nelze sehnat žádné video byť jediného funkčního prototypu. Pouze počítačové animace a obrázky. To u Tesly Roadsteru jste mohli vidět zkušební jízdy a reklamy mnoho měsícú před zahájením prodeje. Takže to asi s tím uvedením na trh nebude tak žhavé.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Klasika nahánějí granty :)


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?