Krátce potom, co elektrárenská společnost ČEZ ohlásila na velkolepé tiskové konferenci pořízení 65 elektromobilů Peugeot iOn, ohlašuje plní slib podobné iniciativy také konkurenční E.ON. Ten v předešlých dnech uvedl do provozu prvních 10 z celkem 25 elektrických aut Smart ED.
Svůj záměr dovézt do ČR několik desítek těchto aut společnost E.ON ohlásila už na předávání cen E.ON Energy Globe Award 7.října 2010 v Brně.
Sériová výroba modelu smart fortwo electric drive začala již na podzim 2009, ve zkušebním provozu začaly elektrické smarty jezdit v Londýně od roku 2007. První sériové automobily byly uvedeny do provozu v Berlíně a následovala další evropská, americká i asijská města. Od podzimu 2010 se k těmto lokalitám připojuje i Česká republika.
V Brně uvedena do provozu první dobíjecí stanice v ČR
Elektromobilita – skutečný byznys od roku 2020
ČEZ má dodavatele prvních dobíjecích stanic pro elektromobily
Smart ED druhé generace je vybaven lithium-ionovými akumulátory s vysokou účinností, se kterými vůz na jedno nabití ujede v městském provozu přibližně 135 km. Akumulátory lze dobíjet jednak z běžné domácí elektrické zásuvky, nebo u speciálních dobíjecích stojanů, které budou postupně budovány.
Proč padla volba právě na vozy Smart ED? „Spolupráce naší společnosti s Mercedes – Benz (MB) je založena na dlouhodobém partnerství nejen v rámci České republiky, ale v rámci celého koncernu, tedy i v zahraničí. Společně spolupracujeme na mnoha projektech, a to nejen při nabídce řešení pro zákazníky, ale také při podpoře našich provozních procesů,“ vysvětlil nám mluvčí E.ON Vladimír Vácha.
Elektrická auta bude E.ON bezplatně půjčovat institucím typu Pražská záchranná služba, ZOO, nadacím, obchodním partnerům firmy. Zároveň budou využity pro marketing a roadshow, kde se v nich bude moct svézt každý zájemce. „Cílem je aby elektromobily jezdily v městech kde díky bezemisnímu a bezhlučnému provozu pomohou zlepšit životní prostředí obyvatel a budou mít přínos pro veřejnost,“ dodal Vácha.
Do budoucna by firma E.ON chtěla oblast elektromobility, stejně jako mobility spojené se zemním plynem (CNG) dále rozvíjet. „Jde o jeden z mnoha stavebních kamenů, na kterých stavíme základy naší filosofie – být našim zákazníkům partnerem pro energeticky úsporná řešení a efektivní využívání energetických zdrojů,“ komentoval Vácha.
Firma připravuje také budování dobíjecích stanic, ovšem nebude v této souvislosti spolupracovat s firmou ČEZ. „Plánujeme výstavbu dalších dobíjecích stanic na vybraných a atraktivních místech,“ doplnil Vácha. V současné době vede firma jednání s vybranými partnery o umístní dobíjecích stanic. Strategií společnosti v ČR však není budování plošné dobíjecí infrastruktury, ale nabízet konkrétní komplexní a realizovatelné řešení pro zákazníky.
Tak že by se už i u nás
Tak že by se už i u nás začaly hýbat ledy s elektromobily?
Bylo by to jedině dobře…
Vypadá to tak. Možná
Vypadá to tak. Možná ještě zajímavější je zpráva o tom, že studii elektromobility si nechává vypracovat Praha