Semper Vivus - hybrid z roku 1900HISTORIE
Semper Vivus - hybrid z roku 1900
Ostrava má už druhý elektrobusOSTRAVA
Ostrava má už druhý elektrobus
Jak se vyrábí Nissan LeafVIDEO
Jak se vyrábí Nissan Leaf
Ruský hybrid zvládá plyn, benzin i elektroVIDEO
Ruský hybrid zvládá plyn, benzin i elektro

Toyota vede v průměrných emisích

Jan Horčík - 16 Listopad 2010

dneškem téměř splňuje závazné limity ohledně CO2 , plných šest let před nabytím jejich platnosti. Průměrné emise CO2 evropských nově registrovaných osobních vozidel Toyota byly v roce 2009 pouze 132 g/km. Tím je největší japonská automobilka vzdálena už jen čtyři procenta resp. 5 g/km od limitu CO2 , platném pro výrobce automobilů v roce . Tuto skutečnost dokládá aktuální studie.   
automobilky snižování emisí

Výzkum navíc potvrzuje v případě Toyoty nejvýraznější CO2 mezi všemi zastoupenými výrobci automobilů v během hodnoceného období. Mezi rokem 2008 a 2009 snížila Toyota emise CO2 nově registrovaných osobních vozidel v Evropě o 10,0 % respektive 15 g/km.

Hned za automobilkou Toyota je zahrnující značky a , následuje překvapivě (ještě v roce 2006 jedna z nejhorších), , a . Na opačném konci žebříčku se nacházejí , , , , , , a . Ti všichni musí dohánět ještě hodně přes 10% snížení.

Průměrné emise CO2 všech zastoupených výrobců v roce 2009 u prodaných nových vozů v EU činí 145,7 g/km; oproti minulému roku bylo dosaženo snížení o 5,1%. Tím Toyota významně překonává průměr daného odvětví jak u absolutních hodnot, tak také u procentuálního zlepšení oproti předchozímu roku.

TIP: Animovaný graf snižování emisí automobilek

Autoři studie, institut European Federation for Transport and Environment (T&E), jednoznačně deklarují, že rekordní snížení emisí CO2 nebylo v případě Toyoty dosaženo samotným zvýšeným prodejem menších vozidel, ale hlavně důslednou vestavbou technologií, které šetří . Toyota aplikovala od roku 2008 u všech nových a přepracovaných modelů svoji filozofii , zaměřenou především na vysokou efektivitu provozu.

Příkladem je inovativní systém Valvematic, který zlepšuje účinnost zážehového motoru. Dalšími příklady využití filozofie Toyota Optimal Drive jsou mimo jiné systém Start-stop, vysoce moderní vstřikovací systémy Common-Rail pro vznětové motory, nové mechanické a automatické převodovky, snížení vnitřního tření v hnacím ústrojí a také komponent motoru a převodovky.

tisková zpráva
 

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

zajímavé články

Newsletter
Anketa