Toyota snižuje náklady, hybridům ale přidá

Jan Horčík - 11 Listopad 2008

Toyota - logo

Americká a posléze globální finanční krize tvrdě zasáhla prakticky všechny automobilky. Protože na co kupovat nové auto, když už doma jedno nebo dvě máte, že? Anebo koncekonců se dá jezdit i hromadnou dopravou. Co naplat, General Motors jsou v koncích, hluboký dluh si vyžádal de.facto kapitulaci v podobě žádosti americkému Kongresu o pomoc. Pomoc americkým automobilkám, ale nejen těm velkým, ale i malým start-upům, koneckonců navrhuje i Al Gore ve svém nejnovějším Plánu. Ale krize zasáhla i cizí automobilky. Toyotě klesly čtvrtletní tržby o téměř 70%, mnohem více, než očekávali analytici. Okamžitě tedy přišel záchranný tým v čele s prezidentem společnosti Katsuaki Watanabem, který hledá cesty jak snížit náklady a zvýšit zisky. Jednou z cest k tomu je úprava plánu uvedení nových modelů. Dále se sníží kapitálové výdaje, přizpůsobí se továrny a bude globálně upravena cenová politika firmy. Největší dopad budou mít tyto změny na velké automobily s vysokou spotřebou - trucky a SUV. Naopak hybridy, kde je Toyota vůdcem díky svému modelu Toyota Prius, dostanou "přidáno". Automobilka hodlá ještě více zatlačit na vývoji nových modelů a příští rok se údajně v Japonsku, na domácí půdě, chystá ohlásit čtyři novinky včetně nové generace (snad už) plug-in hybridu Toyota Prius.

edmunds
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No dokud nebude hybrid takový typ auta, jako je Škoda Fabia (tzn. vůz nižší třídy), nikdy nedojde k masovému rozšíření. Je sice jezké že je tu Prius, ale ten není pro masy...


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-Salon
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?