Škoda Electric dodá trolejbusy do Bulharska

Jan Horčík - 10 Prosinec 2009

Elektrickým vozidlům hromadné dopravy jako jsou trolejbusy nebo tramvaje se bohužel v magazínu Hybrid.cz věnujeme velmi sporadicky. Dobré zprávy je však třeba posílat dál, a tak rádi informujeme, že plzeňský závod Škoda Electric získal zakázku na 30 trolejbusů pro bulharské hlavní město Sofie. Celková hodnota objednávky je 14 mil. euro, první trolejbusy dorazí do metropole příští rok v září.  
trolejbus Škoda 26Tr Solaris

Škoda Electric je součástí strojírenského podniku Škoda Holding a. s. s dlouholetou tradicí. Firmu založil v roce 1859 hrabě Valdštejn v Plzni. O pár let později továrnu odkoupil hlavní inřenýr Emil Škoda. Zprvu se zaměřoval na výrobu zbraní, později se přeorientoval na lokomotivy, autobusy, letadla a lodě. Spojením s Laurin & Klement vznikla Škoda Auto.

Těžké a dopravní strojírenství zůstalo hlavním zaměřením firmy dodnes, i přes excesy v 90. letech, kdy firmu vedl a vytuneloval Lubomír Soudek. Aktuálně společnost Škoda Holding prodala za 11,5 mld. Kč 100 % podíl ve své divizi turbín Škoda Power jihokorejské firmě Doosan Heavy Industries & Construction. Spekuluje se, že skrze nizozemskou společnost Appian Group je majitelem Škoda Holding současný šéf energetické společnosti ČEZ Martin Roman. Ten zastával ve Škodě pozici generálního ředitele od roku 2000 do roku 2004.

Bez zajímavosti není ani skutečnost, že Martin Roman byl od roku 2007 také členem dozorčí rady společnosti České dráhy. Tento post však aktuálně opustil kvůli možnému střetu zájmů. Podle magazínu Reflex (i dalších zdrojů jako Ekonom) je dnes Roman jedním z nejmocnějších lidí v České republice. A Škoda Electric třetím největším výrobcem trolejbusů na světě.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Není.Je to důkaz telepatického přenosu myšlenek.Už nějakou dobu přemýšlím o tom,jestli by sběrače(ty dvě tyče co trčí k nebi)nešly nahradit bateriemi a dostat tak elektrobusy i do měst,kde nejsou natažené troleje.Eventuelně je pak ještě doplnit malou elektrocentrálou a vytvořit tak hybrid.Tak jako Opel Ampera.Pokud je to nesmysl,kamenovat mne nemusíte.Nejsem odborník.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ve Zlíně hybridy jezdí (trolejbusy), mají ještě diesel. Baterie by stály další miliony.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Nejde o reklamní sdělení.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Asi neni, ale pripada mi tak, no to je fuk, jsem zase chytrejsi v oblasti trolejbusu :o)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Neni ten clanek nahodou reklamni sdeleni? Teda krome toho, ze dodaji tech 30 kousku do Bulharska :o)

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlinee-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů Circontrol

Newsletter