Rychlovlak z Číny, který nezastavuje

Jan Horčík - 18 Leden 2011

jsou skvělou náhradou letecké dopravy i řešením nekonečných zácp na silnicích. Přesto nejsou dokonalé. Zastávky jsou to, co provoz rychlotratí zdržuje a prodražuje. proto přichází s novým řešením: rychlovlak, který v zastávkách nezastavuje, přesto mohou cestující vystoupit.   
železniční doprava rychlovlaky bez zastávek

Při provozu jakéhokoliv vozidla, ať už kolejového nebo silničního, je značná část energie potřeba k jeho rozjezdu. Neustálé brzdění a rozjíždění je velmi energeticky náročné, což dobře ví nejen například provozovatelé městských .

Navíc je ale zastavování a rozjíždění také časově náročné. V případě se 30 zastávkami, kde na každé stráví vlak pět minut to znamená celkem 150 minut.

Vědci z Číny proto přišli s vlastním zlepšovákem, který by měl rychlovlakům ušetřit značné provozní prostředky i čas. Nejlépe vše vysvětlí následující video:

Zjednodušeně jde o to, že jakmile se vlak přiblíží ke stanici, nastoupí si ti pasažéři, kteří chtějí vystoupit, do speciálního modulu. Ten se pak od rychlovlaku oddělí a dobrzdí do stanice.

Naopak ti, kteří chtějí do vlaku přistoupit, si nastoupí do modulu čekajícího ve stanici. Jakmile se vlak začne přibližovat, modul se rozjede, postupně dosáhne rychlosti a "zadokuje" na něm. Cestující přestoupí do vlaku a stejný modul se pak použije pro vystoupení na příští zastávce.

Jednoduché, ale geniální. Jen poněkud obtížně proveditelné v praxi. Navíc výstupní kabina přilepená na střeše vlaku přidává značný aerodynamický odpor, čímž by se vytratil efekt ušetřené energie.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Lepšie by asi bolo využiť prvý a posledný vagón. Museli by potom mať všetky vagóny vlastný pohon, teda neexistovala by lokomotíva.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nápad je to geniálny. Trošku problematické vidím organizáciu presunu ľudí z/do modulu, vzhľadom na pomerne krátky čas, ktorý bude medzi stanicami (vďaka podstatnému skráteniu časových intervalov medzi zastávkami). Tam bude potrebné pripravovať skupiny ľudí na vystupovanie aj 2 zastávky vopred. Drobný technický problém bude hermetické uzatvorenie priechodov z/do modulu (pri rýchlosti okolo 100 km/h tam bude slušný prievan). Ale nápad je to zaujímavý a zaslúži si dopracovanie.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je pěkná budoucnost, již dnes ale návštěvníkům Číny doporučuji Gaotie Train (高铁), zatím nejrychejší s kolama, dnes ráno jsem vyzkoušel a jízda 347 km/h je zábavná. Maglev je sice jestě o 100 km rychlejší, ale asi se vzhledem k absurdní ceně nebude rozšiřovat...

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC GroupŘízení stanic pro elektromobilyŘízení stanic pro elektromobily
185.66.36.26