Rekord: elektromobilem z Šanghaje do Paříže

Jan Horčík - 26 Listopad 2009

Venturi a PSA Peugeot se už dříve spolčili s cílem vyvinout elektrický Citroen Berlingo pro francouzskou La Poste. Během příštího roku by se konečně měli dostat ke komerčnímu nasazení elektromobilu, a tak teď dělají promo seč můžou. Rozhodli se, že jeden stroj pošlou na rekordní výlet 13 400 km z čínské Šanghaje do Paříže.  
elektromobily - Citroen Berlingo - Šanghaj - Paříž
Minulý týden prezentovalo Venturi stroj monackému princi Albertovi II. Jeho nadace je jedním ze sponzorů celého výletu. Součástí početné sbírky automobilů tohoto panovníka je i Citroën Kégresse se kterým v rce 1932 podnikl André Citroën opačnou cestu z Paříže do Šanghaje.
elektromobily - mapa Paříž Šanghaj
Elektromobil Citroen Berlingo bude namísto klasické lithium-iontové baterie vybaven NaNiCl (Zebra) baterií, která dokáže uložit až 70,5 kWh energie. To je třikrát více, než kolik zvládají elektrická Berlinga určená pro poštu. Díky tomu má mít oranžový dobrodruh dojezd mezi 350 až 400 km na jedno nabití. Dobití na 80% kapacity trvá z klasické 220V/16A zásuvky podle informací na webu asi pět hodin. Max. rychlost je 110 km/h.

Celý výlet bude zároveň pokusem o vytvoření rekordu v nejdelším výletu elektrickým autem. Více informací o cestě můžete najít na adrese www.shanghai-paris.fr. Elektrický rekordman bude mimo jiné projíždět také Českou republikou.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak bych řekla, že tam je dost podstatná chyba.
Materie o kapacitě 70,5 kWh, 80% je 56,4 kWh, při nabíjení po dobu 5 hodin (a 100% účinnosti ukládání :) ) by myselo být nabito 11,28 kW trvalý odběr. To dává nabíjecí proud 51,27A. To jsem zvědav jak to dají z 16A zásuvky.

Obrázek uživatele Jan Horčík

použili jsme údaje, které jsou k dispozici na oficiálních stránkách cesty. pravda, mohou být poněkud zavádějící.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No tak to je pekny... jen baterky vazi cca 600Kg(3x23,5kWh-200kg/ks) a to ze se musi ohrat na provozni teplotu okolo 300 stupnu celsia radsi moc nikde neuvadej :-). Data baterie zde - http://www.metricmind.com/zebra.htm

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Máte to převrácené. Jede se ze Šanghaje do Paříže. Capito boys? Tak si to opravte ať nevytváříte nedůvěru vůči sobě a novinářské obci.

Obrázek uživatele Jan Horčík

pravda jest! díky za upozornění, opraveno

---

šéfredaktor Hybrid.cz


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon