PUMA – záchrana pro General Motors a Segway?

Americká automobilka General Motors se nejspíš nachází v poslední předsmrtné křeči. Americký prezident Barack Obama donutil odstoupit „krizového“ šéfa Ricka Wagonera, na jeho místo nastupuje dosavadní operační ředitel Fritz Henderson. Chevy Volt, chystaný hybrid, který měl GM zachránit, se stále vzdaluje a navíc to vypadá, že ani nebude ziskový. A do toho všeho se tu jako blesk z čista jasna objevuje PUMA.

PUMA je zkratka pro „Personal Urban Mobility and Accessibility Project, neboli projekt osobní městské mobility a dosažitelnosti. GM na projektu pracovali společně se Segway, výrobci známých dvoukolých vozítek (viz. náš test Segway). PUMA se Segwayi hodně podobá, jde o malý „bobek“ se dvěma koly a konstrukcí chránící tělo. Vejdou se do něj až dva pasažéři a maximální rychlost je 56 km/h. Vozítko je poháněno lithium-iontovými bateriemi a na jedno nabití zvládne akorát tak těch 56 km, tedy hodinu ježdění maximální rychlostí. Neobsahuje žádné další bezpečnostní prvky, i pásy prý mají být pouze u příplatkové verze. Prozatím existuje PUMA pouze jako prototyp vážící 136 kg. Cena by podle Larryho Burnse, vice-prezidenta výzkumu v GM, měla být třetinová až čtvrtinová oproti klasickému automobilu. Také vám připadá, že krach GM je prakticky neodvratný? Firma se snaží tvrdit, že takhle vypadá městské auto budoucnosti. Ale není to spíš jen stísněný Segway pro ty, kteří jsou líní stát?!

Segway PUMA
Segway PUMA

cnet

4 Comments on “PUMA – záchrana pro General Motors a Segway?”

  1. Ja vam tedy nevim, ale tohle
    Ja vam tedy nevim, ale tohle mi prijde praktictejsi nez Segway. Jeli jste na tom nekdy? To proste neni dopravni prostredek, je to pomale, i kdyz se to nezda, tak velke. To je vazne elektrokolo lepsi.
    Pokud se Puma pohybuje 50 km rychlosti, proc ne. Jen je u takhle velkeho vozitka gyroskopicky system prakticky k nicemu. To to klidne muze mit tri kola.
    Koncepce Segway je skvela, ale chce to zmensovat, jak se to dari Toyote.

Napsat komentář