Prodej skútrů v USA strmě roste

Jan Horčík - 30 Září 2008

S tím jak Ameriku zasáhla ekonomická krize a zdražení benzinu s následným propadem prodejů automobilů, objevila se nutně oblast, která na této situaci naopak prosperuje. Skútry se staly novou modlou amerických měst. Jen během první poloviny roku 2008 stoupl prodej skútrů o 66% v porovnání s předchozím rokem, zatímco prodej motocyklů o pouhých 0,5%. Situaci komentoval Paolo Timoni, prezident Piaggio Group Americas, výrobce skútru Vespa. "Zatímco před pěti lety si lidé motorové skútry kupovali jako rekreační produkt na víkend, dnes si většina lidí kupuje skútr jako alternativní dopravní prostředek." Ha, a už to tu máme - alternativa! Sice pořád ještě benzinová, ale přeci jen alternativa k obrovským těžkým předimenzovaným autům. Piaggio se několik posledních měsíců v USA těšilo více než 100% růstu prodejů. Elektrické skútry se navíc, podobně jako elektromotocykly, pomalu dostávají do kurzu, viz. náš test elektrického skútru Vectrix. Spotřeba benzinových skútrů se pohybuje mezi 2,8 a 4,7 l/100 km. Ze zvýšených prodejů se těší také značky Honda, Yamaha, Suzuki a další známí výrobci skútrů. Amerika se v tomto ohledu tak trochu poevropšťuje - v jižní Evropě jsou metropole skútr plné už desítky let.
skútr Vespa Piaggio

Zpět na HybridPřidat komentář

Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil