Hybrid Chevy Volt ještě ani nedorazil do showroomů a General Motors už lákají zasvěcené na to, jak bude druhá generace vozu lepší než ta první. Hlavní je dál snižovat cenu, což se bude dít především skrze doplňkový spalovací agregát.
Karl Stracke, vice prezident návrhu vozů GM, sdělil magazínu Inside Lane, že „v současné době je pohonný systém Voltu příliš drahý, a to i při využití už existujícího motoru“. Zároveň potvrdil, že už dnes se testují různé další typy motorů.
Související články:
» Prvé Chevrolety Volt už schádzajú z výrobnej linky
» 10 aut do zásuvky roku 2010, část 1.
Kromě benzinového dvouválce o výkonu 15 až 18 kW zkoušejí inženýři také dražší, ale menší rotační motor a přemýšlejí i o dieselu. Ten je opět dražší, nicméně provozní náklady pro majitele auta by byly nižší.
General Motors by rádi s Voltem dosáhli podobného rozšíření, jaký se podařil Toyotě s modelem Prius. Právě proto se GM tolik snaží o to jít s cenou co nejníže. V současné době stojí baterie pro první generaci vozu Chevrolet Volt asi 10 000 dolarů. Cílem je jít u druhé generace o 50% níž.
Myslel som, že dodávateľ
Myslel som, že dodávateľ bude A123 a že tým posilnia podporu domáceho priemyslu.
Tá cena batérie je
Tá cena batérie je vzhľadom na jej kapacitu nezmysel.
Lithium-iontová baterie pro
Lithium-iontová baterie pro Chevy Volt dokáže skladovat 16 kWh energie, nicméně softwarově bude omezena pouze na 8,8 kWh aby se maximalizovala životnost. Dodávat bude korejská pobočka LG Chem, hmotnost battery packu je 170 kg.