Příští Chevy Volt: diesel nebo dvouválec?

Jan Horčík - 02 Červen 2010

Hybrid Chevy Volt ještě ani nedorazil do showroomů a General Motors už lákají zasvěcené na to, jak bude druhá generace vozu lepší než ta první. Hlavní je dál snižovat cenu, což se bude dít především skrze doplňkový spalovací agregát.

Hybrid.cz - obrázky - Chevrolet Volt výroba továrna

Karl Stracke, vice prezident návrhu vozů GM, sdělil magazínu Inside Lane, že "v současné době je pohonný systém Voltu příliš drahý, a to i při využití už existujícího motoru". Zároveň potvrdil, že už dnes se testují různé další typy motorů.

Kromě benzinového dvouválce o výkonu 15 až 18 kW zkoušejí inženýři také dražší, ale menší rotační motor a přemýšlejí i o dieselu. Ten je opět dražší, nicméně provozní náklady pro majitele auta by byly nižší.

General Motors by rádi s Voltem dosáhli podobného rozšíření, jaký se podařil Toyotě s modelem Prius. Právě proto se GM tolik snaží o to jít s cenou co nejníže. V současné době stojí baterie pro první generaci vozu asi 10 000 dolarů. Cílem je jít u druhé generace o 50% níž.

insideline
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslel som, že dodávateľ bude A123 a že tým posilnia podporu domáceho priemyslu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tá cena batérie je vzhľadom na jej kapacitu nezmysel.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Lithium-iontová baterie pro Chevy Volt dokáže skladovat 16 kWh energie, nicméně softwarově bude omezena pouze na 8,8 kWh aby se maximalizovala životnost. Dodávat bude korejská pobočka LG Chem, hmotnost battery packu je 170 kg.

---

šéfredaktor Hybrid.cz


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?