Poštovní dodávky v Americe jako obrovská baterie

Jan Horčík - 13 Duben 2010

Regionální americká energetická distribuční společnost PJM Interconnection přišla s originálním návrhem. Dodávky poštovní služby, školní a popelářská auta by podle ní mohla po výměně za elektromobily mohly sloužit jako gigantická vyrovnávací baterie. Hybrid.cz obrázky Americká poštovní dodávka
"V současné době tyhle flotily v noci prostě jen nečinně stojí v garážích," vysvětlil Kenneth Huber, manažer pokročilých technologií v PJM. "Nabíjení jejich baterií by nám umožnilo skladovat energii z větru a slunce a také vyrovnávat zátěž a výrobu na správné frekvenci," dodal.

Co to zase v tej "emérice" vymysleli? Nic, o čem by se už dávno nepřemýšlelo. O hybridech i elektromobilech se dlouhodobě uvažuje jakožto o úložištích energie pro nestálou produkci obnovitelných zdrojů energie, zejména větrných elektráren.

Poštovní dodávky a jiné automobily veřejné služby by se k tomu hodily náramně dobře. Všechny jezdí pouze ve dne a ještě v přesně dané hodiny. Jinak většinu dne stojí v garáži nebo na parkovišti. Jen americká pošta provozuje v celých Spojených státech 144 000 dodávek. Pokud by všechny využila jako noční baterie, mohla by díky tomu získat mezi 250 a 350 mil. dolary ročně. Takovou cenu jsou ochotny zaplatit energetické firmy za to, že si mohou "odkládat" energii.

Například v současné době si zákazníci PJM, kteří vlastní auto do zásuvky, mohou dobíjet baterie zdarma během brzkých ranních hodin. Právě tehdy jde totiž většina energie vyrobené ve větrných turbínách vniveč.

Administrativa amerického prezidenta Baracka Obamy vyčlenila na rozvoj elektrických aut v USA už několik miliard dolarů. Do roku 2015 má po amerických silnicích jezdit až 1 milion aut do zásuvky, ať už plug-in hybridů nebo elektromobilů.

Možnost připojení tohoto typu automobilů k a využití jako úložiště energie se zdaleka nemusí omezovat jen na flotily vozů veřejné služby. Naopak, takto by teoreticky mohl vydělávat každý majitel auta do zásuvky. "Není otázkou zda to může být provedeno," komentuje situaci Patrick Davis, programový manažer amerického ministerstva energetiky. "Otázkou je jen kdy. A jak celý proces urychlíme," říká rozhodně.

solveclimate
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Uzasny napad, takze si sadnem do auta a ono bude vybite, pretoze prave musi dodavat energiu do siete. Alebo si budem musiet dopredu zabookovat, kedy sa chcem vozit na vlastnom aute?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslim, ze byste sam dokazal zformulovat minimalne dve odpovedi. Jedna by vasi skepsi podporila a druha rozptylila.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

v CZ se krome toho bude zavadet povinny nocni zivot aby se dal kompenzovat nas solarni zazrak

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Veľmi rozumný nápad, dúfam že sa dostane do praxe aj inde.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil