Portugalsko chce ekologickou energii

Jan Horčík - 27 Leden 2007

Portugalsko

Potom co Švédsko oznámilo, že chce přejít kompletně na obnovitelné zdroje a ekologická paliva do roku 2020 už nezní nový záměř portugalské vlády zas tak odvážně, přesto je chvályhodný.
vláda oznámila, že do tří let chce získávat 45% procent z obnobitelných zdrojů jako jsou větrné, solární a přílivové elektrárny. Navíc hodlá prosadit záměr, aby 10% veškerých paliv byla biopaliva.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To se jim nepovede. A pokud se o to skutečně pokusí, zažijí spoustu krásných black-outů...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Otázka je, jaký podíl je v Portugalsku teď. Nejsem tedy energetik, ale myslim, že pokud by se postavila kvalitní síť, mohlo by být bez blackoutů. Vítr fouká, příliv přilívá, proč ne?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vítr fouká jenom někdy, Slunce svítí jen ve dne. Pokud výkyvy nebude sanovat elektrárna produkující CO2, bude to velký problém pro jakoukoli síť.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V Portugalsku vítr fouká téměř pořád.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

TÉMĚŘ, a to je ten problém.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Temelín taky dodává energii TÉMĚŘ vždy:-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jenže jen plánovaně. U Slunce se nic plánovat nedá. Mraky přijdou, kdy se jim zachce. Jim, ne nám.
To je tak těžké, pochopit rozdíl?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Sluneční energie vyrobí el. proud. Elektrický proud vyrobí vodík (elektrolýza). Vodík se nechá spálit i když nesvítí slunce. Vodíkem se nechají plnit palivové články. Ty rovněž vyrábějí el. proud i když slunce nesvítí. Berte to ale s rezervou, nejsem odborník.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já samozřejmě chápu rozdíl. Jenže není škoda nahlížet na problémy vašim způsobem ("nepůjde","nelze")? Co jsem pochopil, tak chtějí využít kombinaci přírodních zdrojů a pravděpodobnost, že nebude Slunce (určitě víte, že není třeba "modrá obloha", aby mohly solární kolektory fungovat), vítr ani příliv není vysoká. Myslím, že je to jenom o rezervě, naplánování a případném dovozu/vývozu energie ze zahraničí (poslední řešení).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to jste mě nepochopil. Mě nejde o to, že to nelze, ale o to, že zcela pravidelně se to dělá špatně! Viz Německo a jejich větrníky, které rozkolísají energetickou soustavu v Německu a v okolních státech ihned, když přestane foukat vítr. Například. Krom toho, že větrníky na stejný výkon jako má JE spotřebuje násobky betonu a oceli. Větrníky jako zasíťovaný zdroj je hrubý omyl. U moderních solárních článku(rozeměj ne ty, které vydává Solartec za moderní) v kombinaci s vhodným akumulátorem si dovedu představit v blízké budoucnosti solidní řešení. A o tom článek nic neříká. Vsadím se, že to dopadne jak v Německu. Tzn. špatně.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na tom se shodnem.

Obrázek uživatele Jan Horčík

V Portugalsku nedávno kupříkladu spustili největší solární elektrárnu na světě, viz. tady

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Za tu cenu(když porovnám jen instalovaný výkon) by Temelín stál 10,5 miliardy euro. Šílenost! Kdybych pak chtěl stavět sol. elektrárnu takovou, aby vyrobila za rok stejné množství energie jako Temelín, byla by cena(velmi hrubým odhadem) 21 miliard euro(v noci je tma, že...). Temelín stál necelých 3,5 miliardy euro.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, to je 6x více. Ale celá problematika je prezentovaná jako by ty násobky nebyly v jednotkách, býbrž v řádech.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nehledě k tomu, že i takováto "menší" (výkonově) elektrárna zabere určitě mnohem více místa než Temelín...
...a samozřejmě pochybuji o tom, že by se na to spotřebovalo nějak výrazně méně stavebního materiálu a energie na výstavbu...
C.W.F.


VOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.10% sleva na produkty EVmotionNabíječky elektromobilů Circontrol