PGO Cévennes Turbo-CNG roadster v Ženevě

Petr Soukup - 11 Únor 2008

Ženevský autosalon otevře své brány již za necelý měsíc a automobilky pomalu prozrazují, co s sebou do Švýcarska přivezou. Jedním ze zajímavých vozů bude zajisté PGO Cévennes Turbo-CNG roadster.

PGO Cévennes Turbo-CNG roadster

Atraktivně vyhlížející sporťák se snaží skloubit klasický vzhled spolu s moderními technologiemi. Taková kombinace je v poslední době velice oblíbená a "zelený pohon" může celkovou image ještě podtrhnout.
Pravdou však zůstává, že spotřeba vozu činí 4,7 kg zemního plynu na 100 km. To odpovídá téměř sedmi litrům benzínu, takže se o "zeleném pohonu" dá mluvit spíše s nadsázkou.

PGO Cévennes Turbo-CNG roadster

Čtyřválcový motor o obsahu 1,6 l poskytuje vozu dostatečný výkon (150 HP) na zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,5 s. Ručička tachometru poté může putovat až k maximální rychlosti 210 km/h. Dojezd na plnou nádrž stlačeného zemního plynu činí 450 km.

PGO Cévennes Turbo-CNG roadster

Nakonec jedna dobrá a jedna špatná zpráva pro potencionální zájemce o tento roadster. Namísto klasického CNG je možné natankovat i bioplyn, což už zní přecijen "zeleněji". Tou druhou, špatnou, zprávou je pořizovací cena, která by se měla vyšplhat až někam na částku 1 250 000 Kč.

zdroj: treehugger.com

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V čem je Bioplyn zelenější než CNG? CNG je poměrně ekologicky šetrné, jetliže chceme mluvit o spalovacích motorech.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jestli to není tím, že PGO stavělo repliky 356ky. Z nich pak "vyvinula" "svoje" typy Speedster II a Cévennes...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hezký ,ale příliš mi to připomíná Porsche 356 což nevím jestli je dobře nebo špatně :)


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-Salon