Paříž spustila projekt půjčoven elektrických vozů Autolib

Ivo Hradil - 20 Prosinec 2010

Starosta Bertrand Dealnoë slavnostně představil vítězného výrobce pro projekt . Stala se jím Francouzská společnost , která získala zakázku na výrobu čtyřmístných aut na elektrický pohon pro hlavní město .   
elektromobily Bolloré Bluecar Autolib Francie Paříž

V rámci projektu Autolib má být do podzimu příštího roku dodáno 3 000 těchto bublině podobných vozů, které budou umístěny na 1 000 půjčovacích míst po celém městě a předměstí.

, navržený italskými partnery , je napájen lithium-polymerovou baterií vyvinutou firmou Bolloré, které jim umožní cestovat přibližně 250 km na jedno nabití. S maximální rychlostí 130 km/h asi toto nebude žádným rekordmanem, ale to ostatně ani není jeho posláním.

Jak říká místostarostka Annick Lepetit odpovědná za dopravu města: „ je určeno pro krátké cesty po městě pro 58% Pařížanů, kteří nevlastní žádný a pro dalších 16%, kteří sice auto mají, ale používají jej méně než jednou za měsíc. Doufáme, že si projekt najde 160 000 až 200 000 předplatitelů.“

Každý, kdo bude chtít využívat projekt Autolib, musí vlastnit plné řidičské oprávnění a také se zaregistruje za 12 euro měsíčně do projektu. Půjčovné bude účtováno po 30minutových intervalech. První půl hodina bude stát 5 euro, další 4 a pro každou další započatou půlhodinu 6 euro.

Dealnoë vždy dával najevo ambice snížit počet automobilů ve městě. K velké mrzutosti majitelů aut, zavedl řadu omezení pro řidiče a nechal vytvořit hustou síť . V roce 2007 spustil projekt .

Název vznikl spojením francouzských slov Vélo a liberte, tedy kolo a svoboda. I přes problémy s krádežemi a vandalismem se projekt stal velmi úspěšným a byl přebrán i jinými městy po celém světě, včetně . Dnes jsou šedá neohrabaná elektrokola dalším symbolem moderní Paříže.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

I kdybych použil auto jednou týdně na větší nákup a všechny "pochůzky" nacpal do tohoto termínu, pod 3 hodiny se nedostanu, to je 30E. To dělá 120 E za měsíc + 12 E paušál. Takže 132 E. Při tomto se většinou dá zvládnout do ujeté vzdálenosti cca 50 km, tj. 200 km za měsíc. Mým autem při spotřebě 6l/100 km benzínu udělá při 35 Kč/l dělá 420 Kč = cca 16,8 E. To je rozdíl 115,2 Euro měsíčně, 1382,4 Euro ročně a to při započítání nákladů na benzín!!! Jestli auto vydrží cca 10 let, je to už 13 824 Euro za dobu životnosti auta, které by po těch 10ti letech mělo najeto při tomto využívání pouhých 24 000 km!!! Třeba nový Citroen C1 stojí cca 8 500 E (2x výměna oleje žádný poruchy - já mám C1 4 roky, najeto 105 000 Kč, zatím bez jediného problému).
Takže koupí nového auta jen pro sebe ušetřím proti tomuto systému 5324E, což je 133 100 Kč. Roční povinné ručení se na C1 dá koupit i za 1000 Kč za rok.
Asi v těch cenách, co nabízejí není co řešit.

Obrázek uživatele Ivo Hradil

Souhlasím s Vámi. Když jsem ten článek psal, také jsem se zapřemýšlel jak často vlastně to auto používám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Docela rozumne napad, jak sem bydlel 5 let v Brne, tak potreba auta byla u me cca 5-6x mesicne a to jeste tak na pul dne (nepocitam dovolenou tam bus ci letadlo dle vzdalenosti)

Tak toto zavest i v Brne a pak dat tvrda omezeni na osobni auta tj. aby clovek mel nahradu bo nakoupit do globusu apod. mestkou neudela normalni clovek pokud ma na vybranou.

Kdyz ktomu daji moznost pujcit aj malou dodavku kdyz clovek koupi neco v bauhasu ci hornbachu pak podtreba auta bude jenom na dovolenou do chorvatska (a i to by se pak dalo resit pujcovnou)


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-Salon