Nový hybrid Toyota Auris HSD na českém trhu

Jan Horčík - 06 Září 2010

Toyota Motor Czech uvádí na trh v další model s plnohodnotným . Cena Auris HSD začíná na 549 900 Kč.   
Toyota Auris HSD

Auris HSD znamená premiéru pohonu v „main stream“ modelu značky Toyota. Nový pětidveřový je jako jediný vybaven plnohodnotným hybridním systémem pohonu ve vysoce konkurenční nižší střední třídě.

Technologie Hybrid Synergy Drive bude představovat základní technologii pro všechny budoucí modely této značky, což opět potvrzuje postavení v roli ekologického lídra na cestě k trvale udržitelné mobilitě. Představení modelu Auris HSD je prvním krokem v zavádění technologie plně hybridního pohonu do všech modelů Toyota prodávaných na evropském trhu.

Uvedením modelu Auris HSD se završuje modernizovaná modelová řada Auris 2010, která nabízí mnohá vylepšení co do stylu i kvality provedení interiéru. Modelové provedení 2010 přináší krom jiného kultivovanější jízdní vlastnosti a širší výběr hospodárných pohonných jednotek s technologií Toyota Optimal Drive.

Nabídkou pohonu HSD je Auris 2010 v nižší střední třídě jedinečný. Jedná se o vůbec první model, který umožňuje volit mezi zážehovým, vznětovým nebo plně hybridním pohonem. Auris HSD navržený speciálně pro evropský trh a vyráběný v britském závodu Toyota Motor Manufacturing UK nabízí v dané třídě bezkonkurenční vlastnosti. Jeho uvedení má změnit všeobecný náhled zákazníků na technologii plnohodnotného hybridního pohonu.

Toyota Auris HSD

Auris HSD kromě základních výhod, jako je nízká spotřeba paliva a hladina emisí CO2, typická pro systém pohonu Hybrid Synergy Drive, nabízí i další přednosti, kam patří každodenní použitelnost, vysoké jízdní pohodlí a pozoruhodně tichý chod plně hybridní hnací jednotky Toyota. Majitel vozu si tak může vychutnat příjemné zážitky z kultivované jízdy.

Pohon Hybrid Synergy Drive je schopen fungovat samostatně i ve spojení se zážehovým motorem 1,8 l VVT-i. Maximální systémový výkon zážehového motoru a elektromotoru činí 136 k, což Aurisu HSD umožňuje akcelerovat z 0 na 100 km/h za 11,4 s a dosahovat nejvyšší rychlosti 180 km/h – to jsou výkonové parametry srovnatelné s jakýmkoli běžným hatchbackem se zážehovým nebo vznětovým motorem 2,0 l.

Plně hybridní Auris naproti tomu nabídne spotřebu paliva pouhých 3,8 l/100 km v evropském kombinovaném cyklu, při dosažení nízké hladiny emisí CO2 jen 89 g/km (s příslušnými daňovými výhodami). Kromě toho Auris HSD produkuje výrazně nižší emise NOX než vozy se vznětovým motorem o srovnatelném výkonu.

Pokud se navíc Auris HSD pohybuje v režimu (režim EV lze ručně navolit), produkuje nulové emise CO2 a NOX za jízdy na vzdálenost až 2 km při rychlosti do asi 50 km/h (v závislosti na stavu dobití akumulátoru a jízdních podmínkách).

Na hladké změny převodových stupňů plně hybridního systému pohonu dohlíží elektronicky řízená bezstupňová převodovka E-CVT s elektronickým řazením bez mechanické vazby. Samotná řadicí páka se po uvolnění vždy vrací do své výchozí polohy, přičemž momentální rychlostní stupeň lze zkontrolovat na ukazateli zabudovaného do kapličky přístrojů před řidičem.

Auris HSD se vyznačuje několika vnějšími detaily, které současně zlepšují aerodynamické parametry této verze a přispívají k co nejnižší spotřebě pohonu Hybrid Synergy Drive. V interiéru najdeme přístroje, ovládací prvky a čalounění použité speciálně jen u hybridní verze.

Pro český trh je Auris HSD nabízen ve třech specifikacích (Luna, Sol a Lux). Základní cena modelu Auris HSD ve výbavě Luna je 549 900 Kč (s DPH) a tato specifikace obsahuje např. automatickou klimatizaci, elektrický posilovač řízení (EPS), 7 airbagů včetně kolenního u řidiče, přední mlhová světla, světla LED pro denní svícení, hliníková kola, vyhřívání předních sedadel, rádio + CD přehrávač s podporou MP3 a WMA+Aux-in/USB, palubní počítač, centrální zamykání dveří s dálkovým ovládáním či asistent pro rozjezd v kopci.

Počátkem této dekády uvede Toyota celosvětově asi 10 nových hybridních modelů a začátkem 20. let Toyota plánuje nabízet všechny modely s některou variantou pohonu Hybrid Synergy Drive. Systém pohonu byl speciálně navržen tak, aby odolával působení času a bylo možné jej snadno použít ve vozech s čistě elektrickým pohonem i vozech s .

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

cituji: "Na hladké změny převodových stupňů plně hybridního systému pohonu dohlíží elektronicky řízená bezstupňová převodovka " hmmm. dalsi novinar, co netusi, jak to funguje.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Teď ještě sehnat ty peníze:).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Veru tak. Za tie peniaze by sa dali kupit aj dve auta s cisto benzinovm pohonom s podobnymi parametrami a spotrebou mozno o 1l na 100km vyssou.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil