Nissan – 14 000 předobjednávek na Leaf, přemýšlí o E-REV

Nissan má jen ve Spojených státech zatím sesbíráno 14 000 předobjednávek elektromobilu Nissan Leaf. To je víc, než je plánovaná první výrobní várka. Automobilka do budoucna přemýšlí také o E-REV automobilech.  

14 000 je pěkné číslo, nicméně je třeba nezapomínat, že případní zájemci odmítnutím neriskují vůbec nic – zaplatili prozatím pouze vratných 99 dolarů. Jako test spotřebitelské důvěry to ale není špatné.

Zároveň je zajímavé, že 90% z těchto čtrnácti tisíc zájemců jsou údajně „conquest sales“, tedy prodeje, které Nissan potenciálně vyfouknul jiným automobilkám. Dlouhodobé plány jsou vyhnat výrobu Leafu až na 500 000 ročně během pár dalších let.

Magazín Automotive New nedávno uspořádal svou vlastní Green Car Conference. Tam se objevili zástupci Nissanu i dalších automobilek, např. General Motors. Brian Carolin z Nissanu překvapivě řekl, že E-REV tedy auta s rozšířeným dojezdem by mohla časem doplnit Nissan Leaf.

Naopak Micky Bly, šéf vývoje hybridů a elektromobilů z General Motors , řekl, že přístup GM k elektrickým autům je odlišný. Chtějí, aby elektromobil byl v rodině primárním autem. Chevrolet Volt je tedy navržen tak, aby většinu času operoval bezemisně, ale přitom neomezoval své majitele v dojezdu.

3 Comments on “Nissan – 14 000 předobjednávek na Leaf, přemýšlí o E-REV”

  1. Konecne prichazeji
    Konecne prichazeji automobilky k rozumu. Nekdy trva roky aby zdravy rozum probublal celym mastodontem az k usim vrchniho veleni. Zda se, ze marketingove oddeleni konecne zjistilo ze trh pro automobily s dojezdem 160km je znacne mensi nez pro ty s neomezenym dojezdem. Obchodni oddeleni zjistilo, ze kdyz udelaji mensi baterku a pridaji maly dobijeci motor tak bude auto kupodivu jeste levnejsi nez s velkou baterkou. No a sekretarka reditele nasla odvahu celou tuto anarchysitickou myslenku polozit sefum na stul. Jak rikam, to co si technik promysli za den, trva automobilce roky.

  2. Chci jezdit lokálně na
    Chci jezdit lokálně na kratší vzdálenosti (řekněme do 140 km) – vyjmu extender a vložím doplňkové baterie. Chci jet na dovolenou (řekněme 500km a více km) – vyjmu doplňkové baterie a vložím extender. Nikdo mě nemusí nutit mít oboje, případně nemusím používat ani jeden z nich (jízdy řekněme do 70 km). Doplněk si mohu v případě jednorázové potřeby půjčit v půjčovně. Tento princip je nejuniverzálnější a pro uživatele elektromobilu nejlevnější.

  3. leaf s extenderom by som
    leaf s extenderom by som hneď kúpil. baterka by mi stačila 6kWh. oproti 24kWh by som ušetril hlavne na cene a aj na váhe.
    jednoduchá vymeniteľnosť baterky je pre leaf veľké plus. predpokladám, že o 6 rokov kedy by som chcel to auto predať by cena baterky klesla na menej ako polovicu. tým by sa ojazdené auto stalo ľahšie predajné.

Napsat komentář