New York dostane první vodíkový trajekt na světě

Ivo Hradil - 17 Leden 2011

Je všeobecně známou pravdou, že patří mezi ekologicky nejméně šetrné. Navzdory tomu, že jsou lodě schopny pojmout velké množství nákladu nebo lidí, emitují do ovzduší tuny škodlivých a patří tak k největším znečišťovatelům mezi dopravci. To se rozhodla změnit společnost Statue Cruises provozující výletní trajekty v  
lodě Hornblower hybrid Socha svobody

V brzké době tak budou mít turisté možnost zhlédnout Sochu Svobody z ekologicky šetrného trajektu.

Nový hybridní trajekt Hornblower pojme až 600 cestujících. Bude využívat energii získávanou ze čtyř zdrojů – , vodíku, sluneční a větrné .

Primárním zdrojem energie potřebné k dosažení výkonu 1400 koňských sil však bude vodík. Ostatní druhy energie mají být použity pro dodatečné energetické potřeby lodě.

„Spojením , sluneční a větrné energie pro dopravu návštěvníků k populárním národním památkám jakými jsou Socha Svobody nebo Ellis Island, bude Hornblower minimalizovat negativní dopady na životní prostředí,“ řekl Terry MacRae, generální ředitel společnosti Statue Cruises. „Naším cílem je snížit emise na co možná nejnižší míru a v budoucnu je odstranit úplně,“ dodal MacRae.

Provoz trajektu Hornblower v bude spuštěn v dubnu, což je tři roky poté, co společnost spustila provoz prvního hybridního trajektu v USA v . Ten využívá solární a větrnou energii spolu s nízkoemisními dieselovými motory a elektromotory.

Společnost doufá, že rozšíří svou technologii i do jiných forem lodní dopravy jakými jsou jachty nebo remorkéry.

Jak jsme uvedli na začátku článku, lodní transport patří mezi nejvíce znečišťující způsoby dopravy.

Pro představu například v roce 2008 emitovalo jedenáct plavebních linek společnosti Carnival v průměru 712 kg oxidu uhličitého na kilometr vzdálenosti, což znamená 401 g CO2 na jednoho pasažéra a kilometr.

Z tohoto důvodu je zaměření se na i v tomto druhu dopravy jistě správnou cestou.

alttransport.com
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Toto by mohol byt ten spravny smer vo vyuziti vodika. Najprv ho "vychytat" v lodnej doprave a potom ho skusit vyuzit vo vsetkych ostatnych druhoch dopravy. Mozna keby sa riedil s vodou, ktora by sa neskor zo zmesy odparila, alebo odlucila, tak by mohol byt v spalovacich motoroch celkom bezpecny.


veletrh e-SalonNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil