Německo za 10 let - milion elektromobilů

Jan Horčík - 20 Srpen 2009

Německá kancléřka Angela Merkelová společně se svým kabinetem finalizuje plány na zásadní podporu elektromobilů. Iniciativa byla představena v Berlíně ministrem průmyslu a ministrem dopravy. Podle zpráv iHNed.cz chce německá vláda "podporovat vývoj baterií, integraci sítí i výrobu samotných elektromobilů".
e-mobility Berlín - budoucnost elektromobilů v Německu
Cílem je, aby se po silnicích našich západních sousedů do 10 let prohánělo na jeden milion elektrických aut. V plánu jsou proto finanční pobídky podporující nákup elektromobilů, které by měly začít platit už v roce 2012. Konkrétní data by měla být projednávána během letošního podzimu. Něměcko se, jako v historii už tolikrát, snaží dotáhnout Spojené státy a Asii, jmenovitě Japonsko. ČÍST DÁL...

O vstup na pole plug-in hybridů a elektromobilů se tamní automobilky snaží už delší dobu. Volkswagen už dříve vyráběl elektromobil Volkswagen Golf CityStromer, nyní podle všeho připravuje hned několik hybridních modelů a nejspíš také malý elektromobil (možná s čínskou automobilkou BYD). Oficiální zástupci firmy nicméně zůstávají k elektromobilům poměrně skeptičtí, viz. články "Volkswagen: elektromobily až za 15-20 let" a "Výzkumník Volkswagenu chladí nadšení z elektromobilů".
elektromobil Volkswagen?
Jedním z dílčích cílů rozvoje elektromobilismu je samozřejmě také snížení emisí oxidu uhličitého. Už v roce 2007 slíbilo Německo, že je do roku 2020 sníží o 40%. Hlavní směr výzkumu má proto nyní směřovat do technologie baterií, nejdůležitější součásti elektromobilů. Důležité je především snížit cenu a zvýšit jejich dojezd, tedy kapacitu baterií. V Německu, konkrétně v Berlíně, už se rozeběhl pilotní program e-mobility v jehož rámci se budují veřejné dobíjecí stanice. Dalšími oblastmi mají být Hambruk, Mnichov a oblast Porýní a Porúří.

V roce 2030 už má v Německu jezdit kolem pěti milionů elektromobilů a do roku 2050 se údajně osobní doprava ve městech objede zcela bez fosilních paliv. Samozřejmě s tím, že většina spotřebované elektřiny se bude vyrábět za pomoci obnovitelných zdrojů energie, nejlépe v decentralizovaných zdrojích. Tak takhle růžově si malují budoucnost Němci.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pánové, co máte s tou trávou? U nás v Hradci Králové jsem zaregistroval 2 solární pole a je pod nimi tráva. Prostě to neznamená, že co nevidím z letadla, to neexistuje.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mzsli, ze o desat rokov bude v Nemecku tych elektromobilov ovela viac.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je dobre. Jestli to rozjedou v Nemecku, tak se s tim svezeme i my. Konecne se neco pohne v zatuchlych koncernovych reditelstvich automobilovych mastodontu, coz byla dosud hlavni zaba na prameni.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přesně tak, výroba elektřiny z OZE a elektromobily, to je cesta!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

OZE bude za stávající spotřeby vždy jen doplněk, asi nemáte představu o reálných možnostech využití OZE

jinak takový doplněk: Nejlepší energie je ta, kterou není potřeba vůbec vyrobit...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je pravda, Jediný efektívny OZE je vodný tok. Avšak nie každý tok je vhodný pre stavbu elektrárne. Veterná a fotovoltaická elektráreň sú málo účinné.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zdravím všechny diskutéry, pro nahrazení veškeré stávající spotřeby elektřiny v ČR stačí plocha cca.1000tis.Ha TTP(trvale travních porostů) úplně bez problému a pokud se využijí všechny střechy jižním směrem +- 45°, tak by stačila i třetina TTP. Loni se instalovalo přes 50MW fotovoltaických el. tzn. 50GWh elektřiny, letos by to mělo být cca.100MW pokud by to tak šlo dál tak již za 10let by jsme byli úplně soběstační, samozřejmě s tím nelze počítat, ale s ročním nárustem cca. 200-500MW je možné příští rok i další roky počítat, třeba taky ne, to nikdo dopředu neví. Bude záležet jen na cenách. Na střechách a volné ploše bude záležet nejméně jelikož střech i plochy jež není využívaná je dostatek. Takže alternativním možnostem zdar :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

pěkné... ale je to jen kdyby... nemluvě o tom že je potřeba pro tento "případ" mít vyřešeno skladování elektrické energie na noční odběr, regulace čistě solární sítě je poněkud náročnější, síť by musela velmi dobře, rychle a bezpečně komunikovat ale rád se nechám překvapit, třeba jednou...

PS: "Země je modrá a zelená planeta, brzo už jen modrá..."

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já myslím, že akumulátory elektromobilů budou po jejich rozšíření vysokopacitním úložištěm. Holt jaderky pojedou především v noci, přes den bude mít hlavní roli fotovoltaika.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

převážná část noční spotřeby je umělá a je vyvolána potřebami jaderných elektráren, kdyby nejely i v noci na plný výkon, byla by jejich elektřina výrazně dražší

sítě s převahou OZE budou provozovány s jinými tarify než sítě provozované s převahou konvenčních zdrojů, které se nakonec prosadí je jen otázka ceny a dotací,

prozatím shrabují konvenční zdroje řádově více než OZE - letos odhadem 60 až 200 mld. Kč jen za zdarma rozdané emisní povolenky, zatímco OZE zhruba 2 mld. na podporu výkupu elektřiny z OZE, neuvádím rozdíl v podpoře výzkumu

jen hlupák by se mohl radovat, že na Zemi by mohla zmizet zelená

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jistě!

V noci je potřeba spotřebovávat jadernou elektřinu a proto lidé ke svícení používají místo svíček elektřinu, zapínají bezpečnostní systémy, pečou pečivo pro ranní prodej, osvětlují chodníky a vůbec podobně samoúčelně plýtvají elektřinou..

Jsou to oběti jaderné lobby, která je nutí používat elektřinu nejen na nočních směnách, ale i v soukromém životě!

Založme OPSko a braňme je! Vytlučme z nich jejich lobbisty vybudovanou závislost a zažeňme je každou noc na stromy..! :-D :-D :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

peče se v noci, protože v noci je levnější elektřina, většina pečiva se prodá později během dne, ráno jen část

kdyby byla cena elektřiny konstantní, vzrostla by spotřeba ve dne a klesla v noci, pokud se ve větší míře prosadí větrné a fotovoltaické elektrárny a dynamičtější obchodování s elektřinou, bude cena elektřiny v době, kdy slunce svítí, nižší než v noci, rohlíky se budou péct v poledne a nikdo nebude nucen pracovat v noci

možná se dříve podaří vyřešit jadernou fúzi nebo rychlé reaktory a bude všechno jinak, do té doby je však nutno rozvíjet to, co již je vyřešeno, má perspektivu a nemá negativní dopady - úspory a zároveň obnovitelné zdroje

hlavní je však, aby lidé pochopili, že veškerý život je založen na ochotě spolupracovat, bez toho bychom dosud byli jednobuněčnými organismy bez mitochondrií

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Samozřejmě jsem zastáncem instalace na střechách, s možností zachování zeleně a pokud je instalace na volné ploše, tak jedině na otočných systémech, kdy zůstane zachováno cca.80-95% zelené plochy. Takže hlupáci jsou jen ti, kteří na zelených plochách instalují nízkoúčinné panely, kdy je potřeba 2-3xvíc plochy co u poly- a mono- krystalických panelů nebo ti kteří si myslí, že biomasa je řešení(biomasa má cca. 10x nižší produkci el.energie na Ha, jak fotovoltaika - při otočných systémech). Jinak nejlepší by bylo využít místa kde není téměř žádný život jako pouště apod. viz. cca. 1/6-1/8 Sahary by stačilo na pokrytí Evropy. A skladování či přeprava v dnešní době už není tak velký problém i co se týče ztrát jen to stojí peníze, vůbec vše je o penězích a je jen otázkou času kdy bude vše dostupnější. Výpočet na tech 1000tis.Ha dělá přes 200TWh ročně na otočkách tzn. mám enormní přebytek oproti spotřebě cca.95TWh(ČR) je počítáno se zvyšující se spotřebou a elektromobily. A v tomto případě by bylo zachováno cca.800tis.Ha TTP z původních 1000tis.Ha.
Vše je možné jen musí lidé chtít.
Stejně jako mohli elektromobily brázdit silnice již přes 100let, jen by lidé museli chtít :).
Hezký den všem a snad jsem napravil mínění o mě panem Bechníkem.
PS-Na toto téma jsem dělal bakalářskou práci, takže vše mám opravdu propočítané tak, aby zeleň byla co nejméně dotčena ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

teď si nejsem jistý, zda jste pochopil ironii PSka...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Elektromobily ano, ale OZE ne. Nedokážu si představit, že by byla elektřina produkována pouze obnovitelnými zdroji energie. To by způsobilo obrovský zábor krajiny, její devastaci atd...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

samozřejmě, pokud by spotřeba měla nadále růst

na druhou stranu jen na ploše, kterou zabírají silnice a dálnice by mohly být instalovány fotovotlaické elektrárny o celkovém výkonu nejméně 10 GWp.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil