Čtyřicítka světových metropolí dnes na klimatické konferenci v Kodani ohlásila novou iniciativu nazvanou C40 Electric Vehicle Network. V podstatě jde o jakési memorandum, ve kterém města uznávají potřebu směřování vývoje k elektrické mobilitě. Mezi tato města patří tak rozdílná města jako Buenos Aires, Chicago, Dillí, Hong Kong, Paříž, New York, Rio de Janeiro, Řím a další.
Kompletní seznam měst: Addis Ababa, Athény, Bangkok, Peking, Berlín, Bogota, Buenos Aires, Cairo, Caracas, Chicago, Dillí, Dhaka, Hanoj, Hong Kong, Houston, Istanbul, Jakarta, Johannesburg, Karáčí, Lagos, Lima, Londýn, Los Angeles, Madrid, Melbourne, Mexico City, Moskva, Bombaj, New York, Paříž, Philadelphia, Rio de Janeiro, Řím, Sao Paulo, Soul, Šanghaj, Sydney, Toronto, Tokyo a Varšava.
Praha bohužel z neznámých důvodů chybí (stejně jako Kodaň samotná). Spolupráci na projektu C40 Electric Vehicle Network přislíbila také společnost Mitsubishi. Ta má samozřejmě na rozvoji infrastruktury pro elektrická auta eminentní zájem. Už dnes v Japonsku nabízí elektromobil iMiEV.
Příští rok jej pod značkami Peugeot iOn a Citroen C-Zero. doveze také do Evropy. Automobilka Mitsubishi Motors Company (MMC) se kromě toho zavázala, že do roku 2020 bude 20% její produkce buďto plné elektromobily nebo alespoň plug-in hybridy.
Další spolupracující organizací bude Clinton Climate Initiative založená bývalým americkým prezidentem Billem Clintonem.
Praha pod vedenim vrchniho
Praha pod vedenim vrchniho klimatoskeptika a jeho pratel se smeje hlupakum, kteri utaceji miliardy za zelene vystrelky jako jsou elektromobily. Toto ideologicky motivovane vyhazovani penez nas nechava chladnymi. My verejne penize uUtratime treba za uzasne platebni karty.
Jestli chtějí směřovat k
Jestli chtějí směřovat k elektrické mobilitě, tak tu elektřinu musí někde vyrobit. Fv články ani větrníky na to každopádně stačit nebudou.
U elektromobilu se pocita s
U elektromobilu se pocita s dobijenim predevsim pres noc.A nocni proud je ve sve podstate ODPAD!Elektrarny neumeji se na noc zastavit,takze v noci je prebytek proudu.Je to znama vec.Dokonce vznikli precerpavaci elektrarny,ktere vlastne nejsou v pravem slova smyslu elektrarny,protoze energii nevyrabi,ale pouze uchovavaji.Pres noc cerpaji vodu do nadrzi nahore aby tu vodu ve spicce zase pustily dolu a zpet vyrobily el.energii.Nekde jsem cetl ze CEZ je uz ted schopen pojmout bez uprav asi pul milionu elektromobilu.;-)
Takže Praha a Bratislava
Takže Praha a Bratislava chýbajú. To sa dalo čakať. Ale prečo chýba Oslo? Alebo Helsinky? A Švajčiarsko je zasa neutrálne. Mohlo to byť lepšie.