Japonsko ovládlo trh s hybridy

Jan Horčík - 08 Červenec 2009

Během letošního června se z Japonska stal největší trh s hybridními automobily na světě. Zatímco ve Spojených státech, největším automobilovém trhu celkem, se tehdy prodalo 25 205 hybridů, v Japonsku mezitím zákazníci stihli rozebrat 22 292 nových modelů Toyoty Prius a k tomu navíc 8 782 nových vozů Honda Insight. To je celkem téměř 31 000 prodaných hybridů. Výroba, stejně jako prodej nových automobilů přitom v Japonsku v posledních měsících vytrvale klesá, a to až o desítky procent proti minulému roku. Japonští zákazníci proto k hybridům vzhlížejí mimo jiné s vidinou ušetření na palivu, které přijde v Japonsku v přepočtu na zhruba 24 Kč za litr. Navíc pokud zakoupí hybrid, ušetří na souvisejících daních. Svou roli ve zvýšeném zájmu o hybridy však podle analytika Reida Heffnera hraje i fakt, že jde o nové výrobky na trhu. Pokud pracujeme s odhadem pěti milionů nově prodaných aut v zemi vycházejícího slunce, znamená pak 31 000 hybridů tento měsíc asi 7,5% ze všech nově prodaných aut za měsíc. Pro srovnání, v USA to během června byly 3%. Za celý letošní první půlrok se v USA prodalo 2,6% hybridů.
Toyota Prius logo

greencarcongress, hybridcars, foto: goodgreencars
Zpět na HybridPřidat komentář

Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol