Inteligentní dálnice kolem Prahy – už od září

Ačkoliv se díky vládním škrtům má výstavba dálnic v České republice výrazně zpomalit, Pražský okruh chystá novinku. Nová dvacetikilometrová část, která bude otevřena 20. září, se chlubí označením „inteligentní dálnice“.   

Pražský okruh bude podle Ředitelství silnic a dálnic vybaven nejkomplexnějším systémem řízení dopravy v ČR. Na jednotlivých úsecích okruhu budou proměnné dopravní značky, světelné signály, informačními tabule, meteostanice, detekce dopravního proudu a další součásti, se kterými se řidiči mohli doposud setkat jen v zahraničí.

Právě i na zahraniční řidiče je novinka cílena. Podle ŘSD bude Pražský okruh po svém dokončení (kdy to bude?) důležitou součástí silniční sítě s předpokládanou intenzitou dopravy od 60 do 90 tisíc voz/24 hodin. Pražský okruh bude důležitý nejen jakožto propojení dálnic a rychlostních silnic ČR, ale i dopravních vazeb v rámci celé střední a východní Evropy.

Telematický systém řízení provozu bude reagovat na aktuální dopravní informace a podle toho regulovat plynulost dopravy. Vše má fungovat plně automaticky s tím, že dispečer bude na systém pouze dohlížet. Navíc bude moct např. zakázat vjezd nákladních vozidel nad určitou hmotnost do levého (rychlého) pruhu dálnice a varovat řidiče o nebezpečí námrazy, smyku, nehody, kolony, práce na silnici apod.

Zajímavé video týkající se nového úseku můžete shlédnout na iHNed.cz.

Ředitelství silnic a dálnic

8 Comments on “Inteligentní dálnice kolem Prahy – už od září”

  1. Praha se zasekla na roku
    Praha se zasekla na roku 1970(novější směry uvažování Pražák prostě nepochopí, podívejte na chobotnici, neonové srdce, openM(ili)ard a další umělecké projekty), takže ani tento projekt fungovat nebude, jen doufám, že si jej zaplatí ze svého rozpočtu na nebudeme na něj doplácet všichni ze svých daní…
    Tvrzením, že se stane křižovatkou střední a východní Evropy (a už výše zmíněným kiksem) dokazuje autor nejen svoji natvrdlost, ale i povýšenost Pražana nad všechny ostatní, Praha se stane při nejlepším křižovatkou severo-jižní a západo-východní cesty Čech, nikoli však celého středoevropského regionu

      1. Tedy ať anonym napíše
        Tedy ať anonym napíše památky Prahy mladší roku 1970….
        Aby se Praha stala křižovatkou střední Evropy, potřebujeme vystavět další milionovou aglomeraci na západo-východním směru, vezmeme-li si to v současné situaci dalšími skutečně metropolemi jsou Drážďany, Vroclaw, Linz, Vídeň, Bratislava..ať spojuju tyto metropole jak chci, vždy najdu kvalitnější spojení mimo Prahu…tedy závěr, že bude sloužit jen regionální (pro ČECHY směřující po republice) mi nikdo nevymluví…

      2. Ono těch kiksů produkují
        Ono těch kiksů produkují Pražáci více, minimálně 1 za půl roku a postupně se vrší:
        -prezident a hlavní pastýř českých oveček Vlk se hádali komu patří Katedrálu sv. Víta jako symbol české státnosti, či církve, ale pouhých několik metrů od tohoto místa a kolébky české republiky je na budkách znak bílo-šedé jako základní barvy českých zemí, přítom by jak pozorný čtenář jakékoli historické seriálové tvorby (nejlépe v F.L. Věkovi-část jmenování Leopolda českým králem), či jiných historických pramenů by budky měli být označeny bílo-červenou kombinací jako barvy Přemyslovců
        -narozdíl od toho, aby Praha byla tím nejlepším, co může česká kultura nabídnou vidíme v historickém centru spíše ruské matrjošky, zaručeně české loutky made in china a podobné zvrácenosti (nejen pro české turisty rád pozvu nově i po dálnici do skutečně multikulturního města (vlivy německé, židovské, polské a podbeskydské kultury) Ostrava!!! )
        -kousky řitního alpinisty Béma doufám vyprchají se stejnou rychlostí jako nápad uspořádat v Praze olympijské hry

Napsat komentář