iHNed.cz: První čerpací stanice na vodík v ČR!

Jan Horčík - 28 Leden 2009

Hospodářské noviny

Hospodářské novinky v článku Od května budeme tankovat vodík informují, že Ústav jaderného výzkumu a Linde Gas dokončují první vodíkovou pumpu v České republice. Čerpací stanice, která kromě benzinu, nafty či LPG nabídne také vodík bude otevřena v květnu v Neratovicích.

"V budoucnu by však měly přibýt další autobusy, případně i osobní vozy. Třeba takové, jaké už sériově prodává automobilka Honda ve Spojených státech. Česko se ale neratovickou "vodíkovkou" v budoucnu napojí na německou "vodíkovou trasu" a bude tedy dostupné i vozům, které už nyní na západ od našich hranic vodíkový pohon využívají." (celý článek)

Mimochodem, známý motoristický magazín Top Gear nedávno otestoval vůz Honda FCX Clarity poháněný vodíkovými palivovými články a velmi si jej pochvaloval.

Je tedy nová čerpací stanice předzvěstí nové evropské vodíkové infrastruktury?

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Běžte do rity s těmi vodíkovými bombami. Ja si planuji pořídit elektromobil.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

zbytecnej strach,tlakove nadrze neco vydrzi a neni to o nic nebezpecnejsi nez plynovod.Vetsi nebezpeci hrozi od obycejneho benzinu ze se vylije z nadrze.Jinak elektromobil je urcite taky dobra cesta.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A byl by velký problém integrovat i nějakou tu zásuvku na dobíjení? Pak bych na skůtru dojel daleko. :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Len cas ukaze, ci je vyhodnejsi vodik, alebo baterie.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak on vodík je také de facto druhem baterie..
Ovšem s trochu náročnějším procesem "nabíjení" a manipulace...

Budoucnost tedy závisí hlavně na dichotomii "rozvoj získávání vodíku" X "rozvoj bateriových článků"

Zrtím jsou baterky těžké a při výrobě vodíku se spotřebuje mnoho elektřiny, která by jinak teoreticky mohla jít přímo do baterek...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ten vodik ma zatial vyhodu v tom, ze sa da rychle precerpat (v porovnani s bateriami) a predpripravit do zasoby vo velkych mnozstvach a samozrejme zasobniky maju nizsiu hmotnost. Nevyhoda je nizsia ucinnost vyroby a premeny (u elektromobilov). V spalovacich motoroch asi nema vyznam o vodiku premyslat.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol