Hyundai začíná s testováním vozu Tucson ix FCEV

Ivo Hradil - 27 Prosinec 2010

Zatímco někteří výrobci jako se svým modelem nebo se svým se vydali cestou plně na baterie, jiní včetně jdou odlišnou cestou. Sázejí na světlou budoucnost .   
auta na vodík Hyundai Tucson ix FCEV

Z tohoto důvodu se jihokorejský výrobce rozhodl pro začátek testování dalšího svého modelu Tucson ix LCEV, jehož vývoj již byl úspěšně ukončen.

Podle zástupců společnosti Hyundai je nespornou výhodou aut poháněných v tom, že jejich nádrže mohou být doplněny za pár minut na rozdíl od , které potřebují k dobití svých mnohem více času.

Testování vozu začne příští rok s cílem připravit pro hromadnou výrobu v roce . Tucson ix FCEV je pro třetí generací aut vybavených vodíkovými palivovými články vycházející z původního modelu z roku 2005.

Je vybaven o výkonu 100 kW a dvěma vodíkovými nádržemi, díky kterým vzrostl automobilu na úctyhodných 650 km. To oproti jeho předchůdci s dojezdem 370 km představuje 76% zlepšení.

Jak uvádí automobilka, nový model může také bezproblémově startovat při nižších teplotách sahajících až k -25 °C. Stejná zůstává maximální rychlost vozu 160 km/h. Účinnost paliva se zvýšila o 15%.

Toho bylo dosaženo především prostřednictvím modularizace objemných složek v systému .

Společnost Hyundai Motor Co. byla založena v roce 1967 a je součástí skupiny Hyundai-Kia Automotive Group, která je pátým největším výrobcem automobilů na světě a zahrnuje přes 20 dceřinných společností.

zdroj: gizmag.com
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je vsetko pekne, ale aj tak zostava hlavnym problemom bezpecnost vodika. Jedine, ze by sa v nnadrziach riedil s vodou, ktora by sa neskor odfiltrovala.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles Worldwideveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil