Hinterland 1 – elektromobilem proti větru

Partička kanadských průmyslových designérů s bohatými zkušenosti v oblasti dopravy a letectví se rozhodla udělat si radost. A dost možná i vydělat nějaké ty peníze. Po čtyřech letech práce odhalili projekt Hinterland 1. Jedná se o elektromobil navržený od základu „trochu jinak“. S důrazem na možnost přizpůsobení pro osobní přepravu, ale i hromadnou dopravu. Co víc, návrháři se zaměřili především na aerodynamiku vozu, kdy aerodynamický odpor vzduchu představuje u běžných aut největší zátěž pro spotřebu.

Aerodynamický koefecient elektromobilu Hinterland 1 proto snížili až pod hodnotu 0.25, přičemž například Toyota Prius má 0.26. Při rychlosti 120 km/h údajně představuje odpor vzduchu u běžného auta až 75% spotřeby, zbytek sežere valivý odpor. Hinterland by se mohl vyrábět v několika verzích, jednak Mini verzi pro dva lidi, a Van verzi pro šest lidí. Designéři si představují, že by se mohlo vyrábět až 20 000 elektromobilů ročně.

elektromobil Hinterland 1


Při návrhu kladli důraz také na snížení hmotnosti vozu, a tím i snížení ceny. Zvláštně tvarované díly karoserie automobilu mají být vyrobeny pomocí japonské technologie společnosti Amino za příznivé ceny. Elektromobil je navržen především pro pohyb ve městě, Hinterland 1 zvládne údajně max. rychlost až 110 km/h při zrychlení z 0 na 60 km/h během sedmi sekund. Minimální dojezd za použití moderních li-ion nebo Zebra baterií by měl výrazně přesáhnout 100 km, případně dvě hodiny ježdění. O tom, že to partička za tímhle futuristických skvostem myslí vážně svědčí i to, že si svůj projekt nechali patentovat v Evropě i USA.

elektromobil Hinterland 1

Napsat komentář