Frankfurt: plug-in hybrid Volvo ReCharge

Jan Horčík - 06 Září 2007

Volvo

Další novinkou, která se objeví na autosalonu ve Frankfurtu je hybridní automobil Volvo ReCharge. Ten vychází z modelu C 30 hatchback, ovšem je doplněn o čtyři motory umístěné ve všech kolech.

Volvo ReCharge

Elektromotory budou poháněny lithium-polymerovými bateriemi umístěnými v kufru s kapacitou na 100 km pouze na jízdy elektřinu. Jakmile nabití baterií poklesne na 30%, do hry se zapojí 1,6l čtyřválec flex-fuel, který baterii dobije. Volvo ReCharge je ale také možné zapojit do zásuvky a nabít.

Volvo ReCharge

Zajímavostí je, že generátor má dostatek síly aby poskytl elektřinu dokonce celému domu v případě výpadku. Spotřeba modelu Volvo ReCharge se má pohybovat kolem 1,8 l/100 km. Plné dobití 220V zásvuky trvá tři hodiny, za jednu hodiny máte nabito na 50 km. Volvo jede.

Otázka do pranice: myslíte si, že se Volvo ReCharge, ať už v této nebo jiné podobě, nakonec dostane do prodeje a stane se konkurencí pro voza jako Toyota Prius?

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Moderní DC elektromotory s plochým rotorem mají vysoký poměr výkon/hmotnost, takže neodpružená hmota nemusí být výrazně vyšší, než u klasické nápravy. Navíc se dá tímto motorem i brzdit, což výrazně snižuje nároky na dimenzování brzdových kotoučů. Při brzdění elektomotorem se pohybová energie auta mění v elektrickou energii, která dobíjí akumulátory, na rozdíl od klasických brzd, kde se mění v neužitečné teplo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevíte někdo jakou to má spotřebu elektřiny? Případně příkon při dobíjení?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Trochu bych se bál koncepce elektromotorů v kolech. Velká váha motorů, která je "neodpružená" může mít volký vliv na jízdní vlastnosti auta na nerovném povrchu. Dříve testovalo elektromotory v kolech Mitsubishi, ale spíš od toho upustili...
Nic konkrétního ale o tom nevím - neznáte někdo nějaký zdroj podrobnějších informací na toto téma?

Obrázek uživatele Petr Soukup

Vyšší "neodpružená" hmotnost, jak říkáte, je skutečně nežádoucí, ale nepodařilo se mi dohledat žádný materiál, který by tento konkrétní problém rozebíral.
Pokud nebude hmotnost elektromotorů nějak extrémní, mohl by stačit dobře nastavený podvozek.

Obrázek uživatele Jan Horčík

hodně nadějí se v tomto ohledu vkládá do lineárních motorů s jehož funkčními prototypy nedávno přišli čeští vědci, viz. lineární motor, případně ještě další info zde

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

dle me.. i kdyby stal 1 500 000kc tak se prodavat bude a velmi dobre

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Taky si myslim

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pěkný počin.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pěkné, ale v dohledné době to nemá naději na sériovou výrobu. Cena bude asi dost vysoká.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tady ani tak nejde o cenu, ale o to, že dokud bude ropa tak tyto auta nemají šanci.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Na druhou stranu je třeba vzít v potaz, že Seveřané se investovat větší peníze do ekologických alternativ nebojí, jak prokazuje oblíbenost ethanolu ve Švédsku a dalších severských zemích.

---

šéfredaktor Hybrid.cz


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů CircontrolInfotherma