Elektromobil Samurai 4×4 Electric v ostrém off-road testu

Česká firma EVC Group se zabývá elektrickými vozidly. První vozidlo, u kterého se rozhodla provést přestavbu na plně elektrický pohon bylo Suzuki Samurai. Jedná se pouze o demonstrační vozidlo, na kterém pracoval tým lidí asi měsíc. Firma chce na vozidle předvést, co dokáže a také, že elektromobil může být i s pohonem všech kol a přitom zvládne vše, co klasické off-roady.

Byla zachována celá koncepce vozu, přední dvě sedadla se dala nová anatomicky tvarovaná, za kterými je bezpečnostní rám. Druhá řada sedadel a úložný prostor byly obětovány akumulátorům, které jsou zakryty průhledným plexisklem, aby bylo patrné o jaký pohon ve vozidle jde. Místo předního skla je jen nízké plexi jako u motorového člunu. Všechny přebytečné doplňky byly odstraněny, takže na vozidle nenajdete blinkry ani světla i celá přístrojová deska je holá. Vozidlo dostalo čistě bílou barvu, jako symbol ekologicky čistého provozu. Celek jen dotvářejí zelená kola a bezpečnostní rámy za sedadly.
elektromobil EVC Group Suzuki Samurai 4x4
Elektromobily většinou nepotřebují převodovku, ale v tomto případě byla zachována a byl pouze nahrazen původní motor za elektromotor. Konkrétně asynchronní třífázový dvoupólový motor, zn. Siemens o jmenovitém výkonu 21 kW (29 koní). Přičemž motor může dosahovat maximální výkon 40 kW (55 koní). Energii motoru dodává 26 kusů 12V/28Ah olověných gelových baterií zn. Panasonic. Takže celkové napětí je 312 V a celková energie je 8,74 kWh. Maximální otáčky jsou 6000 ot/min. Otáčky a výkon elektromotoru jsou regulovány frekvenčním měničem.
elektromobil EVC Group Suzuki Samurai 4x4

Vozidlo může dosahovat maximální rychlost 120 km/h. Předpokládaný dojezd činí 50 km při běžném provozu a 30 km v terénu. Ale není problém přidat více článku pro větší dojezd, nebo osadit vozidlo lehčími li-on bateriemi s delší životností a větší hustotou energie. Dobíjení je možné z běžné sítě – 230 V. Trvá 3-4 hodiny při úplném vybití. Poprvé veřejnost mohla toto vozidlo spatřit na veletrhu Autotec,/a> letos v květnu v Brně, kde společnost EVC Group vystavovala malé nákladní auto, jak jinak, také na elektrický pohon (reportáž). Na Autotecu byl Samurai 4×4 Electric poprvé vyzkoušen také v terénu, na polygonu, který byl pod patronací Armády České republiky, ta hodnotila vozidlo velice pozitivně.
elektromobil EVC Group Suzuki Samurai 4x4
Druhá vyjížďka do terénu byla naplánována na 6.9.2008 do Bratronic, kde se konalo každoroční Aro a Off Road Show. Samurai 4×4 Electric budil zasloužený obdiv všech zúčastněných. Majitelé a příznivci terénních aut se jen divili, co všechno terénní elektromobil zvládne vyjet. Po úspěšné první přestavbě plánuje EVC Group přestavbu dalších, nyní už klasických aut provozu schopných na běžných komunikacích.

Další fotografie:

elektromobil EVC Group Suzuki Samurai 4x4

elektromobil EVC Group Suzuki Samurai 4x4

elektromobil EVC Group Suzuki Samurai 4x4

elektromobil EVC Group Suzuki Samurai 4x4

elektromobil EVC Group Suzuki Samurai 4x4

elektromobil EVC Group Suzuki Samurai 4x4

elektromobil EVC Group Suzuki Samurai 4x4

elektromobil EVC Group Suzuki Samurai 4x4

elektromobil EVC Group Suzuki Samurai 4x4

tisková zpráva, foto: EVC Group

7 Comments on “Elektromobil Samurai 4×4 Electric v ostrém off-road testu”

  1. až někdo udělá traktor,
    až někdo udělá traktor, co uděla to samy co jeho dieselovj protivnik, tzn že v naročnych podminkach utahne to samy a vydži tu samou dobu pracovat, tak uznam elektro pohon. Já tahám v hroznych kopcich, asi 40let starym malinkym kloubovym traktůrkem, ale on na jedno doplnění nafty jezdi několik dni, cely dny taha v hroznych podmínkách, měl jen jednou měněnej pist kvuli nedolitymu oleji (moje chyba) ale jinak jezdi furt, v takovejch podminkach těm předraženejm baterkam nedavam vic než 2 roky životnost, a navic si myslim že by jezdily tak 5hod. vic ne

    1. v sucastnosti nie je v
      v sucastnosti nie je v realne pouzitelnych technologiach mozne, ulozit viac pouzitelnej energie do rovnakeho objemu, ako v pripade oleja, alebo alkoholu. Sebestacne dostupna je pre teba veterna, slnecna a pripadne riecna energia, ta sa najlepsie da ulozit bud do chemickeho akumulatora/baterie/, alebo menej efektivne, vyrobenim a stlacenim vodiku.

      NM sila 3AC motora je obrovska, takze tu problem nie je, po kazdom navrate, budes musiet vymenit bateriu za nabitu a vybitu dat na nabijacku. Na jeden den predpokladam spotrebu pri 15km/h tahani po rovine a 2-5km/h do kopca 4kWh. Predpokladam ze dokazes umiestnit max 8kWh bateriu – ale nie olovenu. Takze ti vydrzi 2 hodiny narocnej jazdy a potom ju musis vymenit. Budes musiet mat 4, 2 sa budu nabijat, 1 bude nabita a 1 v malom klbaku.

Napsat komentář