Elektrický náklaďák eStar – dokonalá volba do města

V roce 2009 navštívil prezident továrnu společnosti Navistar ve městě Wakarusa. O rok později už z tamní výrobní linky začaly sjíždět plně .   

Navistaru ve výrobě výrazně pomohla americká vláda. Ta skrze prezidenta při jeho návštěve oznámila, že firma získá grant ve výši $39,2 mil.

Prvním zákazníkem, který elektrický náklaďák Navistar eStar získal, byla spediční společnost . Ostatně, byl to právě FedEx, který pro Navistar intenzivně testoval první .

Narozdíl od jiných je Navistar eStar od začátku postaven jako auto s pohonem na elektřinu. V ostatních případech jde často o přestavby původně dieselových náklaďáků. To je případ například hlavního konkurenta, elektrického nákladního auta společnosti .

eStar má dojezd až 160 km. Uveze dvě tuny nákladu a dokáže se pohybovat max. rychlostí 80 km/h. Výkon auta je 102 koní, energii dodává 80kWh lithium-iontová baterie.

Nákladní auto je možné dobít z běžné 220V zásuvky během šesti až osmi hodin. Případně je možné celou baterii vyměnit, a to zhruba během 20 minut. tak může být v provozu téměř nepřetržitě.

Během roku 2010 chtěla společnost Navistar vyrobit celkem 400 kusů těchto . Zda se jí to skutečně podařilo, to zatím nevíme. Mezi zákazníky ale patří kromě FedExu také energetická společnost Pacific Gas & Electric Company.

Elektrický nákladní vůz je navržen tak, aby spotřebovával co nejméně energie např. i díky aerodynamice. Vpředu chrání auto speciální nárazy absorbující nárazník, který se při menších ťukancích vytvaruje zpět do původního tvaru. Velká skleněná řídící kabina zajišťuje dokonalý rozhled.

Navistar se jinak dlouhodobě zabývá výrobou nákladních automobilů a . Vyrábí například známé americké školní autobusy.

Navistar

One Comment on “Elektrický náklaďák eStar – dokonalá volba do města”

Napsat komentář