V roce 2009 navštívil prezident Barack Obama továrnu společnosti Navistar ve městě Wakarusa. O rok později už z tamní výrobní linky začaly sjíždět plně elektrické náklaďáky eStar.
Navistaru ve výrobě nákladního elektromobilu výrazně pomohla americká vláda. Ta skrze prezidenta Baracka Obama při jeho návštěve oznámila, že firma získá grant ve výši $39,2 mil.
Fuso Canter E-Cell – elektrický náklaďák od Daimleru
Americká armáda si objednala elektrické náklaďáky Smith Newton
Prvním zákazníkem, který elektrický náklaďák Navistar eStar získal, byla spediční společnost FedEx. Ostatně, byl to právě FedEx, který pro Navistar intenzivně testoval první prototypy.
Narozdíl od jiných elektrických nákladních aut je Navistar eStar od začátku postaven jako auto s pohonem na elektřinu. V ostatních případech jde často o přestavby původně dieselových náklaďáků. To je případ například hlavního konkurenta, elektrického nákladního auta Newton společnosti Smith Electric Vehicles.
Elektrický náklaďák eStar má dojezd až 160 km. Uveze dvě tuny nákladu a dokáže se pohybovat max. rychlostí 80 km/h. Výkon auta je 102 koní, energii dodává 80kWh lithium-iontová baterie.
Nákladní auto je možné dobít z běžné 220V zásuvky během šesti až osmi hodin. Případně je možné celou baterii vyměnit, a to zhruba během 20 minut. Náklaďák tak může být v provozu téměř nepřetržitě.
Během roku 2010 chtěla společnost Navistar vyrobit celkem 400 kusů těchto elektrických aut. Zda se jí to skutečně podařilo, to zatím nevíme. Mezi zákazníky ale patří kromě FedExu také energetická společnost Pacific Gas & Electric Company.
Elektrický nákladní vůz je navržen tak, aby spotřebovával co nejméně energie např. i díky aerodynamice. Vpředu chrání auto speciální nárazy absorbující nárazník, který se při menších ťukancích vytvaruje zpět do původního tvaru. Velká skleněná řídící kabina zajišťuje dokonalý rozhled.
Navistar se jinak dlouhodobě zabývá výrobou nákladních automobilů a autobusů. Vyrábí například známé americké školní autobusy.
Je dobře,že jsme na
Je dobře,že jsme na Světě,na začátku přechodu,nejedná se ani tak rádoby ekologii jako o praktickou přípravu.Zatím budoucí pokolení by takto přišla o tolik známou kamionovou přepravu.