Elektrický autobus nabitý za 10 minut

Petr Soukup - 10 Únor 2009

Na cestu po Kalifornii se vydala společnost Proterra zabývající se vývojem dopravních prostředků využívajících alternativních pohonů. Nový koncept autobusu EcoRide B35 disponuje podle dostupných zpráv velmi zajímavým parametrem. Baterie označené jako "TerraVolt™ Energy Storage System" je totiž možné dobít za dobu kolem deseti minut.

Elektricný autobus Protera EcoRide B35

Dojezd 50 - 60 km není nijak závratný, v kombinaci s časem potřebným k nabití se však jedná o zajímavou hodnotu. Pořizovací cena bude zcela jistě vyšší, provozní náklady ale mají být pouhým zlomkem oproti konvenčním autobusům (Proterra uvádí jednu čtvrtinu). Zajímavé.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

prodejni cena tohoto autobusu se odhaduje okolo 2 milionu USD, navratnost pri tehle cene je taky dost desiva, nasazeni by bylo mozne asi jen na extremne vytizene mestske linky.
Take Prottera udajne ma primo hybridni model v kombinaci vodikovy clanek a el.baterie, ten uz je pouzitelnejsi na delsi trasy.kazdopadne cena jizdneho by byla asi srovnatelna a pokud by se meli do 20 let vratit investovane naklady, tak pravdepodobne mnohem vyssi.No ale aspon dalsi vlastovka :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

můj naázor - do města bez problémů, ale kdyby byl dojezd 100km na jedno nabití bylo by to už o něčem jiném - autobus sice na zastávkách stojí chvíli ale problém by byl v "dobíjecích stanicích" které taky stojí peníze a levné asi zrovna nebudou, dobíjet se dá klidně z "troleje" na zastávce což by bylo i celkem bezpečné

toť můj názor

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrej napad,mohly by byt useky s trolejemi kde by se dobijel(u zastavek) a tam kde by troleje nebyly by jel na baterky.Jinak pokrok v akumulatorech je uzasny

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tam by sa skor asi hodili vymenitelne vodikove nadrze. Vybudovat siet s vykonom potrebnym na dobitie autobusu na zastavkach by potrebovalo asi uz siet vysokeho napatia. A ta v mestach nie je povolena.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

pokud se chcete podivat na popis pouzite technologie baterii tak vyrobce je www.altairnano.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak take nabijanie baterii je asi mozne len zvaracim zdrojom, alebo bleskom.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud by baterky mely kapacitu 100kWh, tak by nabijeci vykon byl 600kW a to je jako krmit lokomotivu. Na to by se hodily troleje s napetim 25kV

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Neni tezke spocitat, kdyby aspon byla znama kapacita. Ale pravda, ze by to musel byt slusny prenos.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mi to neda :o)

Rekneme, ze by "sezral" jen 20kWh/100km ... tzn. na tech 50km by to dalo 10 kWh. No a to natlacit za 10 min bude treba vykon 60 kW. To neni malo :o)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podla tych vypoctov to vypada tak, ze konecne stanice tohoto autobusu budu asi pri trafostaniciach.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pri 400V by to delalo 150A proud, to neni malo, nedovedu si predstavit, jestli je mozne to nekde odebirat.
Mozna, ze by se u nabijeci stanice nabijel pomaleji jiny akumulator a ten by potom byl schopny "precerpat" energii, aniz by zatizil sit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, reseni pomoci nejakeho bufferu bude asi nutne. Nemusi jit zase o akumulator, proste jde o to, aby bylo 'nekde' (infrastruktura) k dispozici dostatek energie k okamzitemu pouziti. Nabizi se analogie s klasickou cerpaci stanici. Misto zasobniku na naftu/benzin bude pod zemi obrovskej kondenzator.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Taky cesta,ale takovy kondik by byl nemozne drahy(aspon zatim).Je i jednodussi cesta-na stanici vymenit baterie, ty puvodni by se v klidu nabijely a az by byly nabite, tak by se daly do jineho autobusu. Bylo by to lepsi i pro baterky,protoze by se mohly nabijet dele mensim proudem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A co tak bateriokondik. Zaoberal sa tym uz niekto?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Z nazvu baterie "Terravolt" sa da predpokladat, ze to napatie asi bude ovela vacsie (10 000V by som tipoval).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vodic a cestujuci budu zrejme musiet cestovat v gumennych kombinezach.


Nabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Sleva na profesionální nabíjecí stanici Webasto Live