Daimler a Toyota budou společně vyvíjet palivové články

Nejoptimističtější automobilky jako Kia a Toyota chtějí mít první auta na vodík na trhu už za pět let. Ačkoliv v dnešní době to vypadá jako utopie, obě k tomu mají dobře nakročeno. Toyota aktuálně začala na vývoji palivových článků úzce spolupracovat s Diamlerem. Daimler začal vyvíjet vlastní palivové články v roce 1994. Před patnáct let zkušeností začal zúročovat v posledních letech, když se pochlubil několika koncepty vozů Mercedes-Benz F-Cell. Toyota společně s Hondou se staly prvními automobilkami, které auta na vodík skutečně předvedly, a to už v roce 2002. Honda FCX Clarity je v současné době jediným autem na vodík na světě, které je možné komerčně využít.

Důvodem pro spojení sil Daimleru a Toyoty jsou především obrovské invstiční náklady, které je třeba vložit do výzkumu a vývoje palivových článků. Např. Daimler od roku 1994 údajně investoval už 1,23 mld. dolarů.

Toyota aktuálně navázala řadu zajímavých partnerství směřujících k budoucnosti automobilové dopravy. Kromě spolupráce s Daimlerem na vodíkových autech nedávno uzavřela také dohodu s americkou společností Tesla Motors, která se zabývá výrobou elektromobilů. Ta zase před několika měsíci uzavřela obdobnou smlouvu o spolupráci s Daimlerem. Kruh se tak uzavřel. Něco se chystá!

Napsat komentář