Chevrolet Volt oficiálně odhalen, nové fotky!

Jan Horčík - 16 Září 2008

Pár dnů po nešťastném úniku neoficiálních fotek připravovaného automobilu přispěchala společnost General Motors s oficiálním odhalením svého esa v rukávu. Chevy Volt, auto, které má být pro GM cestou do budoucnosti a konkurencí pro vozy jako nebo Honda Insight, vypadá trochu jinak, než na fotografiích s rozjařenými pány z GM. Méně jako Prius, více jako osobitý vůz nadupaný nejnovějšími technologiemi.
Chevrolet Volt
Dokáže ujet až 64 km pouze na baterie s tím, že další stovky kilometrů navíc může ujet po zapojení spalovacího motoru. Důležitou roli zde hraje aerodynamika, která umožňuje snížit spotřebu a co nejlépe zachycovat kinetickou energii. Uvnitř vozu pak pasažéři najdou pohodlí a komfort - konfigurovatelný LCD displej, 7" dotykovou obrazovku, volitelně navigační systém a bluetooth a USB připojení. Kromě benzinu je možné pro pohon doplňkového motoru (Chevy Volt má ambici být kategorií sám o sobě, kterou zove "E-REV", tedy Extended-Range Electric Vehicle, neboli elektromobil s rozšířeným dojezdem) použít také ethanol E85.
Chevrolet Volt
Pro dobití 220 článků lithium-iontové baterie stačí Volt připojit do zásuvky 120V nebo 240V. Nabije se tam za osm, resp. pouhé tři hodiny při plném vybití baterie. Výkon automobilu se pohybuje na úrovni 150 koní a max. rychlosti 160 km/h. Auto má být výjimečně tiché, což je při jízdě na baterie samozřejmost, nicméně i když bude v chodu motor, nepůjde prý Volt na ulici téměř slyšet.
Chevrolet Volt

Chevrolet Volt
Chevrolet Volt

autobloggreen, foto: GM
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Článek a video + nějaké obrázky o propojení Chevy voltu s dnešními smartphony, tady jde konkrétně o Operační systém android http://www.svetandroida.cz/chevrolet-volt-propojen-s-androidem-201001

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Moc hezký auto - snad nezůstane jako tradičně jen u řečí a opravdu se bude sériově vyrábět. Konečně elektromobil, který by nebyl omezený dojezdem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Auto je to pekne, ale na hony vzalene puvodnimu konceptu hybridniho kupe. Seriovka hodne pripomina novy Insight. Takze to sice neni Japonec, ale vypada, jako Japonec. Asi to byl zamer, ovsem puvodni verze byla mnohem hezci a samozrejme mnohem nepraktictejsi. Stejne je to ale skoda. Auta nove generace by si neco jako byl puvodni Volt vyrabene ve vestich seriich zaslouzila. Aspon, ze demonicky stary pan Tesla ma auto hodne sveho jmena a Alessandro se asi na GM taky nezlobi. Leda mozna za to chybejici A :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Spit Mk I :)
Původní koncept byl tak trochu odkazem na americké muscle cary - některými jeho křivkami - vytaženými blatníky, velkými koly, nahrbeným profilem s dlouhou kapotou - mi silně připoměl třeba nové Camaro... Na druhou stranu tyto vozy byly spojovány s vysokými výkony a velkou spotřebou, takže zvolili tak cestu napůl. Kompaktní vozidlo s některými výrazovými linkami "amerik" zjemněné trochou té "japonštiny"... Zřejmě dobrý klíč k vysokým prodejům... Nechme se překvapit...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Popřejme tedy Voltu, aby pomohl prosadit hybridní a úsporné technologie i mezi patriotické Američany, kteří doposud nebyli schopni akceptowatt hybridy ze země vycházejícího slunce. Taktéž by mohl přetáhnout potenciální kupce nesmyslných monster typu Ford F 150 a dalších a tím se velkou měrou podílet na snížení spotřeby ropy, snížení emisí a nezávislosti Spojených států na ropě. Druhou pozitivní stránkou nástupu Voltu na trh bude konkurence, která by tak mohla odstartovat snížení cen a urychlení vývoje dalších, ať již hybridních či plně elektrických verzí a to jak za mořem tak u nás v Evropě...


Nabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil