Brammo Enertia s novými batériami - Enertia Plus

Marek Nemec - 20 Říjen 2010

Elektrický motocykel prešiel miernou technickou modernizáciou. Jeho nástupca nesúci prívlastok „Plus“ ponúkne celkom nový a výkonnejší akumulátor, no jeho cena sa na prekvapenie závratne nezvýši.   
elektromotocykly Brammo Enertia Plus

Plus pre modelový rok používa najmodernejšiu batériu typu značky Brammo Power. Kapacita inovatívneho sa zvýšila z 3 na 6 kWh. Aj napriek tomu, že je jeho kapacita oproti predchodcovi dvojnásobná, jeho hmotnosť sa nezmenila, stále váži 147 kg.

Rovnako sa zdvojnásobil aj maximálny na jedno nabitie – z 64 na 128 km.. Vďaka tomu sa s Brammom Enertia môžete vydať na oveľa dlhšie cesty. Maximálna rýchlosť sa nezmenila, stále sa pohybuje okolo 100 km/h

Šéf spoločnosti Brammo, Craig Bramscher sa k tomuto vyjadruje nasledovne: „Je mi potešením predstaviť ďalšieho člena rady Enertia , Enertia Plus. Plné využitie technológie Brammo Power sme už predviedli u modelu a teraz sme schopní ponúknuť zákazníkom dvojnásobný dojazd na platforme Enertie. Za cenový rozdiel 1000 dolárov oproti štandardnej rade Enertia ponúkame skutočne praktický elektrický motocykel s nebývalou spotrebiteľskou hodnotou.“

elektromotocykly Brammo Empulse

elektromotorka Brammo Empulse elektromotorka Brammo Empulse elektromotorka Brammo Empulse

Cenový rozdiel oboch motocyklov je teda len 1000 USD, z čoho vyplýva konečná cena 8995 USD. Firma momentálne prijíma predobjednávky a prvé by mala doručiť už začiatkom budúceho roka. Malé cestné enduro Enertia nemá v oblasti prakticky žiadnu konkurenciu. Do úvahy by možno prichádzala , ktorá však ani zďaleka nedosahuje takej rýchlosti a dojazdu.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdyby tam dali LiFePO, tak by měli ještě vyšší dojezd, ne? Ale asi by to bylo dražší. Má tu někdo přehled o cenách za kWh kapacity?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dojezd by měli větší, kdyby tam dali větší kapacitu akumulátoru ;) Je to vždycky kompromis dojezd/hmotnost/objem/cena.

Lifepo4 má obecně o něco horší hustotu energie (kapactia vzhledem k hmotnosti a objemu) než li-on nebo li-pol. Jeho zásadní přínos je řádově větší počet nabíjecích cyklů, respektive životnost obecně a hlavně jsou bezpečné a nevybuchují při zkratu, přebíjení nebo mechanickém poškození.

Hitem příštích let budou nejspíš Li-S akumulátory (lithium-sírové), které slibují fantastickou hustotu energie při parametrech jen o něco málo horších než lifepo4 a nižší ceně.

Mimochodem, v té motorce s největší pravděpodobností čisté li-on akumulátory nebudou, ten název se bohužel vžil jako zastřešujicí označení pro jakýkoliv na lithiu založený akumulátor.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podstatnější IMHO bude rychlost nabíjení. Nesmí to být řádově víc, než tu minutku u benzínové pumpy...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak pokiaľ viem, u LiFePO4 od ThunderSky stojí 1Ah pri 3,2V (3,2Wh) zhruba 1 USD. Cena za 1 kWh teva bude teda čosi okolo 312,5 dolárov. K tomu sa však pochopiteľne musí pripočítať aj cena za BMS a špeciálnu nabíjačku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jenom poznámka. Nabíječka pro lifepo4 není o nic víc speciální než pro jakýkoliv jiný lithiový akumulátor. Vždy jse jenom o to, že nesmí dát větší napětí/proud než daný nabíjený pack snese. Rovněž BMS potřebuje jakýkliv lithiový akumulátor.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A u Li-ion to vychází jak?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ak cenové navýšenie novej motorky tvorí iba batéria, tak za 1 kWh od Bramma zaplatíte 333 dolárov.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takže LiFePO je(když započtu konstrukci a tak) malinko dražší, než klasická Li-ion...
Díky.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil