Bill Gates investoval do výrobce revolučních úsporných motorů

Jan Horčík - 04 Srpen 2010

Společnost EcoMotors lze označit jako "tým snů". Zakladatelem je Peter Hofbauer, bývalá hlava vývoje motorů ve . Navrhnul mimo jiné výkonný dieselový agregát sloužící jako základ motoru . Ron Dunkle, bývalý prezident vývoje v General Motors, zas pomáhal s vývojem . Teď společně vyvíjejí úsporný motor OPOC.   
motory - OPOC EcoMotors

Abychom dvojici výše zmíněných doplnili, je třba dodat i Johna Colleti, původně z , kde měl na starost velice úspěšný program SVT (Special Vehicle Team) zodpovědný za vývoj nejvýkonnějších modelů modrého oválu.

Tihle všichni dobře vědí, že motory v dnešních autech jsou obrovské ocelové bestie, které žerou a žerou a jen tak je někdo nezastaví. A rozhodli se to změnit. Celý tým EcoMotors má podle svých vlastních slov 230 člověkoroků zkušeností v automobilovém průmyslu a za tu dobu už něco pochytili.

Motor OPOC je čtyřválcový dvoutakt s proti sobě jdoucími písty, každý v jednom válci, které jsou taktéž umístěny proti sobě. Proti současným agregátům je výrazně menší. A co víc, dá se výtečně velikostně škálovat. Může mít výkon 75 koní a mít délku cca 40 cm a šírku 22 cm v nejširší části. Hliníková verze váží pouze 136 kg (běžné motory do auta váží třikrát víc). Ale můžete si také zabalit do kufříku miniaturní verzi s výkonem 10-15 koní, která posloží jako malý přenosný generátor. Takový výkon v klidu vystačí pro celý dům. Co je důležité, může pracovat na benzin, naftu, nebo .

Navíc lze OPOC používat modulárně, tedy např. jednoduše spojovat dvě verze s výkonem 75 koní do vyššího celku o dvojnásobném výkonu. Protože je motor velmi nízký, mohla by auta mít zlepšenou aerodynamiku a tím opět nížší spotřebu. Výhodou modularity při použití jakožto generátoru je také možnost dynamicky měnit výkon jednotlivých modulů. a tím snižovat spotřebu. Pro využití v E-REV je OPOC jako dělaný, otázka např. možné budoucí spolupráce s na příští verzi je však ve hvězdách.

EcoMotors aktuálně získali ve druhém kole financování celkem 23,5 mil. dolarů od společností Khosla Ventures známého indoamerického venture kapitalisty a Billa Gatese, zakladatele Microsoftu. EcoMotors v současné době vyvíjejí už šestou pracovní verzi svého motoru a reálná vyhlídka na výrobu prvních kusů je prý vzdálena tři až pět let. Za deset let už chtějí Runkle, Hofbauer a Colleti mít multimiliardovou firmu prodávající miliony motorů ročně. Přejeme hodně úspěchů!

truthaboutcars.com, truthaboutcars, thekneeslider.com, The Detroit News
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele EKOLO

Nepobral jsem údaj o hmotnosti motoru 75 kW a 136 kg x3??
Byl Gates se musel zbláznit, ono to s \Windows ani bez toho po tolika letech asi jinak nejde.
My jezdíme spokojeně na elektřinu , motory jsou jednoduché,
můžete si to vyzkoušet. 14 kW za 10 kg..
www.elektromobily-os.cz

---

Jaromír Vegr - EKOLO elektromobily

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak ještě dodatek.
Ten generátor se nazývá lineární elektrický motor-generátor.
Tady jsem o něm našel článek
dce.felk.cvut.cz/label/pdf/zprava_LCE.pdf

Prosím autory tohoto webu o zařazení dané technologie do seznamu :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hmm tak tomu říkám dobrý způsob, jak dostat dotace do vlastní peněženky.

Tenhle motor je mechanicky asi tak 2x složitšjší než současné motory = 4x vyšší poruchovost

Princip spalování je stejný = stejná účinnost. Největší ztráty v motoru jsou způsobeny rozjezdem a zpomalením pístu (kdo to neví) a tady je těch pístů stejně jako v běžném motoru.

Takže doporučuji se podívat na dvoutaktní generátor elektřiny. Jeden píst v trubce, dvě spalovací komory na konci trubky a spomalovaní pístu pomocí elektromagnetické indukce. Účinnost je úplně jinde.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nebyl by nějaký odkaz na ten doutaktní el.generátor s jedním pístem a dvěmi spal.komorami? mk

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mne nejako unika zmysel toho dvojtaktu. Vyznam by to malo vtedy, keby to chceli urobit co najmensie, povedzme ako extender.Ako hlavny motor by som radsej bral 4-taktny, preplnovany benzin.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na tom, že je moderní dvoutaktní motor lehčí a zároveň výkonnější nevidím nic převratného. S dvoutaktem se experimentuje již dlouhá léta a určitě bych jej nepovažoval za "mrtvý" motor. Zajímavý byl německý návrh prototypu votu Die Limousine z roku 89´ s třílitrovým řadovým přpeplňovaným šestiválcem 2T s výkonem 221kW/300k! S dvoutakty experimentuje dlouhodobě i japonské Daihatsu. Dovolím si jen upřesnění, že hmotnost 136 kg se vztahuje k motoru o obsahu 2500 cm3 a výkonu 300 koní a je brán jako protipól k velkým motorům spíše do amerických velkých pick-upů a trucků, kde hmotnost motoru může být skutečně i více než třikrát vyšší (jinak by ta hmotnost nebyla žádný zázrak). Pro verzi s 75 koňmi bych viděl hmotnost na úrovni 40 - 50 kg... (viz. porovnatelné motory od Rotaxu ap.)

Obrázek uživatele Jan Horčík

Pravda, díky za upřesnění!

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

skoda ze tohle uz asi po spotrebovani grantu nikdo nikdy nedodela... aspon podle 3-4 roky starych informaci na netu
lceproject.org

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak.A dvoutakt je zpět.


veletrh e-SalonNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil