Better Place předvedli stanici pro výměnu baterií elektromobilů

Jan Horčík - 15 Květen 2009

V japonské Jokohamě společnost Project Better Place před několika dny předvedla svou první stanici pro výměnu baterií . Prototyp zařízení, které je umístěno ve stánku podobném automatické myčce automobilů, dokáže vyměnit baterii během jedné minuty a deseti sekund. "Viděli jsme, že v naší dílně to může být i 40 sekund," komentoval představení Shai Agassi, zakladatel Better Place. Stanice pro výměnu baterií mají doplňovat klasické dobíjecí stanice a společně tak vytvářet plnohodnotnou pro elektromobily. "Cílem je učinit výměnu baterií rychlejší než je naplnění nádrže," dodal Agassi pro magazín . Výměnné stanice dokáží pracovat s celou řadou typů baterií a elektromobilů. V Japonsku byla předvedena výměna na elektromobilech , a . Ekonomicky bude systém fungovat tak, že majitelé elektromobilů si od Project Better Place baterie pronajmou a budou platit pravidelný měsíční poplatek, podobně jako u . Problémů je však hned několik. Dva přední výrobci elektromobilů se mimo mikrofon redaktorům Wiredu svěřili, že podle nich se výměnné stanice nikdy neujmou. Baterie jsou klíčovou součástí elektromobilu a vyměnit je by bylo pro majitele auta stejně nesmyslné jako měnit motor když vám dojde benzin. Navíc by byla třeba vysoká míra standardizace samotných , k čemuž se samozřejmě výrobci nemají. V Better Place však vládne optimismus. Do roku 2011 chtějí mít v 150 000 dobíjecích stanic a 100 stanic pro výměnu baterií. Náklady jsou zhruba 200 milionů dolarů. Prozatím stojí 17 dobíječek v Tel Avivu, výměnná stanice zatím žádná. Podobné plány pak má firma pro , a řadu dalších států a měst. Podívejte se na video!
Project Better Place - stanice pro výměnu baterií elektromobilů

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tankovanie elektrolytu je u akumulátorov vlastne nabíjanie. "Míňajúci sa" elektrolyt (H2O + H2SO4) sa nacháza v monočlánkoch, a tam za jeho pomoci len prebieha reakcia produkujúca energiu. A keďtak by bolo potrebné vymeniť aj elektródy. Funguje to totiž tak, že zinková a medená elektróda za pomoci elektrolytu reagujú. Keď zreagujú celé (koniec životnosti batérie), už nie sú z Cu a Zn, ale sú to produkty reakcie (myslím že ZnO a CuSo4). Preto je výhodnejšie kúpiť nový monočlánok.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To není tak špatný nápad. Myslíte, že by to bylo možné?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak proč netankovat elektrolyt :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Asi zalezi na tom, aky je to elektrolyt.Do normalnych baterii staci doliat vodu, ale este som nepocul, ze by niekto doplnal elektrolyt do Nimh baterii.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale staćí, ak do vybitej olovenej batérie dolejete vodu, aby sa nabila?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zavisi, ako je vybita. Ak nie velmi, tak to staci. Ak je viec, tak sa da rychlo dobit na nabijacke-samozrejme vodu tam treba doliat. Ak je velmi, tak sa musi nabijat velmi pomaly. Ak je extremne vybita, tak ju treba vymenit.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil