Tunel Blanka - dopravní stavba stoletíSTAVBA
Tunel Blanka - dopravní stavba století
Říše středu omezuje vývoz vzácných kovůČÍNA
Říše středu omezuje vývoz vzácných kovů
Opel Ampera - dva dny s plug-in hybridemTEST
Opel Ampera - dva dny s plug-in hybridem
Škoda nové logo odhalí v ŽenevěŠKODA AUTO
Škoda nové logo odhalí v Ženevě

Benzín je nejdražší za posledních pět let

Jan Horčík - 20 Prosinec 2010

u se během uplynulého týdne posunuly opět vzhůru. i zdražily o třicetník. Benzín je tak nejdražší za posledních pět let. Během tohoto týdne by se mělo zdražování zastavit a benzín a nafta by mohly i mírně zlevnit. V následujících dnech až do nového roku neočekávají analytici další zdražování .   
ceny pohonných hmot čerpací stanice benzin nafta

Během uplynulého týdne ceny pohonných hmot u tuzemských čerpacích stanic ještě reagovaly na zvyšování cen ropy v předcházejících třech týdnech a došlo k jejich zvýšení. Benzín během uplynulého týdne zdražil o 31 haléřů a nyní tak jeho cena dosahuje rovných 33 korun. Cena nafty vzrostla o 35 haléřů na 32,18 koruny. Vyplývá to z nejnovějších údajů společnosti CCS.

Celkově už za poslední tři týdny zdražily pohonné hmoty o 1,5 koruny. Jen v samotném minulém týdnu ceny pohonných hmot vzrostly zhruba o korunu. Tak razantně zdražily benzín a nafta naposledy na začátku roku, kdy se začala u obou paliv platit o korunu vyšší spotřební daň a o procento se zvýšila DPH.

S nejdražšími pohonnými hmotami se řidiči setkají již tradičně v Jihomoravském kraji. Zde je nejdražší jak benzín, tak i nafta. Benzín zde vyjde na průměrných 33,60 koruny a nafta vyjde na 32,76 koruny. Naopak nejlevnější benzín je k dostání stejně jako před týdnem v Jihočeském kraji, kde vyjde na 32,54 koruny. Nejlevnější nafta byla jako před týdnem v Karlovarském kraji, a to za 31,40 koruny.

Během tohoto týdne by měly ceny pohonných hmot stagnovat, případně by mohly i o pár haléřů klesnout. Snižovat se totiž začaly velkoobchodní ceny, za které nakupují pohonné hmoty jednotlivé čerpací stanice a jejich sítě. Navíc byl ve čtvrtek téměř po dvou týdnech obnoven provoz v hydrokrakovací jednotce litvínovské rafinérie, kvůli níž byl na tuzemském trhu mírný nedostatek nafty a nafta se musela dovážet ve větší míře ze zahraničí.

Na druhé straně se ceny pohonných hmot však nezvýšily o tolik, o kolik se během posledních tří týdnů mohly zvednout. Na rotterdamské burze zdražily pohonné hmoty v korunách o větší částku, než o kolik vzrostly ceny pohonných hmot v . Lze tedy předpokládat, že provozovatelé čerpacích stanic nebudou chtít rychle snižovat ceny benzínu a nafty.

Pokud do konce letošního roku ve světě nenastane nějaká zásadní událost, lze očekávat stagnaci či mírný pokles cen pohonných hmot až do konce letoška. V současné době stagnuje jak cena ropy, tak i kurz koruny k dolaru. Cena ropy Brent se pohybuje kolem úrovně 91 dolarů za barel. Cenu ropy brzdí v posunu nahoru obavy z dluhové krize v eurozóně, vzhůru ji naopak pohání převážně pozitivní makroekonomická data ze a .

Ropa je v současné době nejdražší za poslední více jak dva roky. Nynějších 90 dolarů za barel stála ropa naposledy v říjnu 2008. Cena benzínu je v současnosti v  nejvyšší od roku 2005, kdy cena benzínu v důsledku hurikánu Katrina dosahovala až 33,60 koruny za litr. Cena nafty je naopak ještě daleko od svého vrcholu z léta 2008, kdy byla světová na vrcholu a cena nafty dosahovala 35 korun.

tisková zpráva, foto: Egilsgay, sxc.hu
 
Obrázek uživatele ozana

Kdo by to byl v prosinci 2010 řekl, že o 5 let později bude nejlevnější za posledních 6 let.

Tehdy asi každý čekal, že ta cena půjde už jen nahoru.

---

Jezdím na proud, najeto prvních 34 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Největší problém elektromobilů je ten, že spotřebitelé očekávají ,že je budou vyrábět automobilky.
Ty ale mají zainvestováno do aut se spalovacími motory.Pro ty je ale investice do této nové technologie velmi riskantní.Chtějí si být jisté, že se jim investice do technologií spojených s elektromobily vrátí.
V Evropě nikdo nechce být první.Na první pohled vypadají automobilky jako monopol na výrobu aut se spalovacími motory.
Je to vázané na lobbing a daně a to si zase musí hlídat státy.
Jakmile první automobilka uvede na trh levný,homologovaný elektromobil (do 190000Kč včetně baterie a daně) pro 5 trpaslíků bude to jak průjem, všude samé elektromobily.
A na dojezdu nezáleží skoro vůbec.Tady nikdo nikam daleko nejezdí stačí do 80 Km.
Na nabíjení elektromobilu nepotřebuju ani uhelnou ani jadernou elektrárnu.
Stačí pár fotovoltaických panelů a za 3 hodiny na chalupě to máte nabitý.
Nebo zastavíte s rodinkou v hospodě, dáte si gáblík a za hodinu se Vám to dobije a pak dorazíe do cíle.
Nemusíte furt chvátat jako Fitipaldi.
Je fakt, že lidi jsou reklamními heci tak chtiví zážitků, že je ani nevnímají, když jim je přímo někdo jako zážitek neprodá.
Jízda elektromobilem je opravdovým zážitkem včetně toho ticha a kochání se krajinou.

S pozdravem Elektromibilům zdar,zdar,zdar

To byste na té chatě musel mít 100m2 FV panelů a celé ty tři hodiny jasné letní poledne, abyste tím mohl během těch pár hodin smysluplně dobít elektromobil.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Aha i nie jest tak, że "zostały obalone przez Kanta", tylko Kant puzrjmyje zupełnie inną opty...

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

TrendPark elektromobil Nissan Leaf

zajímavé články