Je budoucnost závodů Formule 1 elektrická? To se teprve ukáže. Na pařížském autosalonu je k vidění spousta elektrických aut, ale pouze jedno z nich má ambice vyrovnat se svým výkonem alespoň vozům Formule 3. Jmenuje se Formulec EF01.
Konstrukce elektrického vozu trvala přes dva a půl roku. Z 0 na 100 km/h zrychlí monopost za tři vteřiny, max. rychlost je přes 250 km/h. Jde tedy o nejrychlejší závodní jednomístný elektrický stroj současnosti. Otevírá tím budoucnost elektrickému závodění, které se přizpůsobí „měnícím se podmínkám automobilového trhu“.
Nová elektrická formule má být začátkem budoucích závodů čistě elektrických automobilů, které by chtěla už brzy pořádat společnost Formulec. O vývoj samotného vozu se starala společnost SEGULA Matra Technologies, která se nebála nechat si poradit od účastníků F1, zejména s ohledem na aerodynamiku a termální management.
Elektromotory dodal Siemens, baterie společnost Saft, pneumatiky jsou značky Michelin, Hewland dodal unikátní převodovku. Díky tomu všemu může Formulec EF01 závodit na trati 20-25 minut. Světový šampionát Formulec by měl odstartovat v roce 2012. Poprvé se ale na některých světových tratích objeví EF01 už příští rok.
To Anonym: To vubec nemusi
To Anonym: To vubec nemusi byt nevyhoda. Elektricke auto muze mit tu minimalni povolenou hmotnost tradicniho monopostu s prazdnou nadrzi. Jedinou rezervu se ponecha na ubytek hmotnosti zpusobeny opotrebovanim pneumatik. Pak budou same vyhody. Proste jste na to sel trosku z blbeho konce Pane Anonyme 🙂
baterie budou tipuji
baterie budou tipuji výměnné, v depu se přehodí pneu a akumulátor
Velká nevýhoda bude, že
Velká nevýhoda bude, že auto nebude ubývat na váze spalováním paliva. Vybitím baterky váha neklesne. Ale pokud na tom budou všichni stejně, tak je to asi jedno.