Auto na vzduch za rok, dojezd 1000 km!

Auto na vzduch francouzské společnosti MDI je dnes stále ještě mnohým k smíchu. Přitom indická automobilka Tata Motors investovala aktuálně 30 milionů dolarů, aby mohla auto na vzduch uvést už během letošního roku na evropských a indických trzích. Ale co je hlavní, auto na vzduch se chystá také na americký trh! Další obrázky uvnitř článku…


Jako zástupce MDI v USA bude působit společnost Zero Pollution Motors (ZPM). Podle ní budou auta na vzduch v USA k dispozici v roce 2009-2010 ve verzích OneCat (třímístné městské vozítko) a CityCat, šestimístném automobilu s cenou kolem $17 800 (v přepočtu asi 300 000 Kč!). Maximální rychlost automobilů bude 155 km/h, při rychlostech nad 36 km/h bude CityCat s výkonem 75 koní spalovat malé množství benzinu aby zahřál stlačený vzduch a zvýšil tak dojezd.

Auto na vzduch CityCat

Auto na vzduch CityCat

Minimální emise, hodina pro plné dobití a dojezd mezi 1280 km a 1600 km zní téměř neuvěřitelně. ZPM plánuje vybudovat první továrnu v USA v New Yorku a postupně budovat další po celých Státech.

businessgreen

18 Comments on “Auto na vzduch za rok, dojezd 1000 km!”

  1. Já ho beru. Pokud nelítá
    Já ho beru. Pokud nelítá a je takový fajnový vozítko, tak nejni o čem přemýšlet. Ropa nám stejně už končí a elektřina je všude, tak nejnino čem uvažovat. Sleduji tutuo problematiku už delší dobu a zdá se mi to docela přijatelné :-). Proč kupovat ropu do spalovacího motoru, která spotřebuje 70% energie jenom v teple, o vodíku nemluvě … .

  2. Pánové,
    jste si jisti, že

    Pánové,
    jste si jisti, že víte o čem mluvíte?
    Zkuste to domyslet jinak.
    Stlačíme atmosferický vzduch, ten se ohřeje. Npř. ve vznětovém motoru až na 700 stupňů C a i víc. (el. startér)
    No a nyní tam vstřikneme špetku studeného vzduchu pod větším tlakem, než je v tom okamžiku nad pístem. Co se asi stane páni fyzikové.
    No a v tom je to kouzlo dojezdu.
    Když ten atmosferický vzduch ještě přihřejete a třeba mu pomůžete dmychadlem, zvětšíte tlak vstřiku, atd.?
    Pochopili Pepíka?

  3. Já jsem někde četl, ž
    Já jsem někde četl, ž ten benzín tam má pohánět kompresor a rovnou to dofukovat. Takový 3kw čtyřtakt by si papnul tak 3 litry na hoďku a to by pak mohlo dojet trochu dále. Prý je v tom autě od MDI 3kw elektrokompresor, který to našlape za 4 hodiny. Tak spalovák bublající během jízdy by to mohl zvládnout dofukovat.

  4. Tak jsem se rozpomněl na
    Tak jsem se rozpomněl na fyziku z druhého smestru a zkusil malý výpočet:Při stlačení vzduchu do 100 l lahve (a to už je pořádné hovado! Do favoritu by se to nevešlo)na tlak 300 bar (pro srovnání lahve na LPG jsou jen na 250 bar)a normální pokojové teplotě 294,15 K,bychom vymáčkli z lahve práci 247 MJ za předpokladu, že by byl všechen vzduch ještě nakonec zahřát na 100°C.(To však není možné, kvůli dimenzování lahve-zahřátím opět stoupne tlak). Tato energie by při účinnosti vzduchového motoru blížící se 1 stačila k dojezdu cca 193 km(to je samozřejmě taky sci-fi,např.spalovací motor má účinnost pouze okolo 0,3)Vycházel jsem z předpokladu, že celou cestu vozidlo pojede na plný výkon.Myslete si co chcete,ale 1000 km,to je opravdu sci-fi nebo podvod.Poslední možnost by ještě byla postupné zahřívání vzduchu v průběhu jízdy až na stovky stupňů C,ale lze tady hovořit o nepatrném množství benzínu?Těžko

  5. To prece neni mozne, to je
    To prece neni mozne, to je fyzikalni nesmysl, popira to principy prenosu energie. Vzduch v sobe nema zadnou skundarni energii jako treba ropne produkty. Takze ta energie dodana do jeho stlaceni nemuze vykonat praci potrebnou k vykonum zde uvadenych. (rychlost 155km a dojezd 1600 km) to by byl mensi bracha perpetum-mobile.

    1. Přesně tak, přijde mi to
      Přesně tak, přijde mi to jako „hadr“. Před nedávnem prosakovali články o tom, že vozidlo na vzduch stěží ujede 10 – 20 km… dnes už 1600 km… Při rychlosti 155 km/h bych rád viděl údaj o dojezdu… Myslím si, že jde o obrovskou bublinu, která splaskne a vyšumí… Jen elektromobily (s vysokou účinností, vyvíjené několik desítek let,…) to mají s uvedením na trh a konkurenceschopností velmi těžké. Stejně tak auta na vodík, palivové články, zajímavé projekty jako Loremo a další se pořád plácají na stejném místě ohlašující příchod „už za dva roky…“

    2. Řekl bych, že to bude
      Řekl bych, že to bude nějaká marketingová klička. Napadá mne například v článku zmíněné „spalování malého množství benzínu k ohřátí vzduchu“. Tudíž se to může třeba vykládat tak, že na jednu nádrž beznínu (50l?) vydrží „ohřívat vzduch“ těch 1600km, čili dojezd na jednu nádrž. Že ale mezitím musí dvacetkrát dofouknout vzduch, to už se zmiňovat nemusí…

      1. Je tolik možností, jak si
        Je tolik možností, jak si vysvětlit ty poloinformace. Vždyť jak funguje benzínový motor? do vzduchu ve válci se vstříkne „malé množství benzínu“ které vzduch ve válci „ohřeje“. a je to!!! normální činnost tzv. motoru se vstřikováním benzínu!! a tak bychom mohli každou větu pana Negreho vysvětlit. třeba, že při zkoušce, které byli přítomni novináři to ujelo 10km, jinak to ale jezdí 300km. Jinak třeba může být z kopce, nebo za silného větru??
        Lidi, trochu přemýšlejme, je to kachna stará 14 let a pořád žije a asi bude žít, dokud si to budeme přát, po hospodách to oživovat..TATA koupila licenci, ale nikdo to ještě nikdy neviděl v reálu na žádném autosalónu. Není to divné?? Vsadím elektromobil ..pane redaktore…když to do roka uvidím. Co vsadíte Vy?
        predseda@elektromobily.org

Napsat komentář