Auta na vodík? Za 20 let běžná věc...

Jan Horčík - 29 Únor 2008

Tvrdí to alespoň profesor Nabil Kassem ze Stockholmského královského institutu technologie. Kassem v aktuálním rozhovoru říká, že palivové články (?) jsou jednou z nejslibnějších technologií budoucnosti, kterou někteří nazývají jako "vodíková společnost".  

Podle Kassema najdou palivové články uplatnění nejen v automobilech, ale také mikro-elektrárnách, vybavení domácnosti či klimatizaci. Jednoduše, palivové články budou všude. Jakmile se podle Kassema začne vodík produkovat v masovém měřítku, půjde dolů i cena.

A jak jednoduše a ekologicky získávat vodík? Zde profesor Kassem poukazuje na japonský projekt, který počítá s oceánskými "vodíkovými zahradami". Solární energie zde bude využita k tvorbě elektřiny a vodíku. Tohle všechno by mělo být zcela běžně už v letech 2030-2040, ale první auta na vodík za rozumné ceny mají být k dispozici už v roce 2015.

auto na vodík - Honda FCX

(na obrázku vodíkový automobil Honda FCX)

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

auto na vodu je uplne normalni vec a naprosto jednoduchy

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

zduř chcu auto na prdy a chcanky... a to nejlepsi

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

zdar ja chcu auto na vodik

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Uplna blbost, produkce vodiku je snadna a relativne levna uz davno! Pravej problem je VODIKOVA KREHKOST s tim spojena konstrukce vseho s cim vodik prijde do styku a samozdrejme motoru!! Vodik NENI vhodne palivo pro automobily!! Bud je ten clanek blbe prevzatej, vytrzenej z kontextu nebo pan profesor Nabill Kassem hlasa do sveta nesmysly.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ona výroba vodíku zase tak levná není, je mnohem dražší než ropa.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak s tim se neda souhlasit, vyroba vodiku je dost levna. Problem je s premenou oxidu zinecnateho zpet na zinek, coz je bohuzel zatim hodne neekologicke a nakladnejsi nez vyroba vodiku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Toť otázka. Řekl bych, že hlavně záleží na om, jak se bude vodík vyrábět v budoucnu a jestli v případě ropy započítají náklady od vrtu až do nádrže.

Obrázek uživatele Jan Horčík

proto se v článku mluví nikoliv o vodíku jako palivu pro automobily, ale o vodíku jako palivu pro palivové články, což je poněkud odlišný přístup

---

šéfredaktor Hybrid.cz


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon