Americká pobočka koncernu Volkswagen hlásí za červen 2009 celkem 19 027 prodaných aut. Je to sice propad o 18% proti předchozímu roku, ale přesto si automobilka může udělat malé PR díky tomu, že 5072 (či 26% z nich) bylo tzv. „čistých dieselů“. O tom do jaké míry je vůbec diesel čistý se samozřemě dá spekulovat, nicméně v případě Volkswagenu jde především o aktuálně v USA velmi známý model Jetta SportWagen TDI (1982 kusů), dále pak Jetta a Touareg. „Vypadá to, že američtí spotřebitelé si začínají uvědomovat mnoho výhod čistých dieselů – vozů, které dosahují více než 30% lepší spotřeby při vypouštění o 25% méně skleníkových plynů, a to bez snížení dynamiky jízdy,“ pochvaloval si nový vývoj Mark Barnes, šéf amerického Volkswagenu.
Související články
4 Comments on “Američané se přestávají bát dieselů”
Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Já sem vždy uvozovky “ „
Já sem vždy uvozovky “ “ chápal jako citaci. A tady ten čistý diesel chápu jako citaci či název od VW, a na druhou stranu se musí nechat, že relativně čistý jsou oproti starým …
I novému dieselovi když
I novému dieselovi když člověk šlápne na krk tak čoudí jak staré kamna :)))
Tak toto je úžasné. Pred
Tak toto je úžasné. Pred tromi mesiacmi ste tu písali, že v Londýne zomrie na dieselové emisie 3000 ľudí ročne, a teraz je tu diesel braný ako alternatíva pre USA? Nehnevajte sa, ale tieto články si odporujú. Diesel je emisie produkujúci stroj, tak isto ako benzínový motor. A keď nemá filter pevných častíc, tak ešte horší.
„Čistý diesel“ je asi
„Čistý diesel“ je asi stejné spojení jako „pravdomluvný lhář“.
Nebo už se v US jedná o diesely s močovinou, aby snížili obsah oxidů dusíku? Skleníkové plyny CO2 nejsou zas až tak takový problém, jak se nám úřady snaží vštěpovat…