Nové superkondenzátory mohou umožnit nabíjení elektromobilů v řádu sekund

Jan Horčík - 03 Leden 2017

Superkondenzátory neboli ultrakapacitory jsou na stránkách našeho magazínu oblíbenou stálicí. Vynořují se s každým novým objevem a pak opět zaplouvají pod hladinu. Nové možnosti slibuje britská společnost Augmented Optics.auto nabíjení elektromobilu Hyundai Ioniq Electric nabíjecí stanice Humpolec Vystrkov E.ON ABB

Nabíjení elektromobilů by díky výkonným superkondenzátorům mohlo trvat sekund a ne minuty až hodiny
foto: Hybrid.cz

Britský automagazín Autoexpress přišel aktuálně s informací, že tamní společnost Augmented Optics vyzkoumala nový materiál, který by mohl umožnit nabíjení elektromobilů v řádu sekund. Nový materiál je podobný tomu, ze kterého jsou vyrobeny kontaktní čočky.

S tím rozdílem, že primárně funguje jako superkapacitor a dokáže uložit velmi rychle obrovský elektrický náboj. Podle testů, které provedli vědci z univerzit v Surrey a Bristolu je tento nový materiál až 1000x efektivnější než dosud existující superkondenzátory.

V současné době společnost Augmented Optics pracuje na prototypu, který by umožnil běžnému elektromobilu ujet 240 km na jedno nabití. A zároveň by bylo možné ho znovu do plna nabít během pouhých několik sekund. Testovací vůz by mohl být pojízdný už začátkem tohoto roku.

Za Augmented Optics stojí několik zkušených výzkumníků v oboru chemie, kteří působí v celé řadě společností. Mezi hlavní výhody nového materiálu je jeho připravenost pro průmyslovou výrobu a možnost modelovat ho do různých tvarů. Jen pro zajímavost, na superkondenzátory dříve sázel dokonce i Elon Musk.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je zase zpráva za všechny prachy. Specifikujte co znamená 1000x efektivnější. 1000x levnější, 1000x větší kapacita, 1000x menší ztráty nebo co?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A jak je to se ztrátou energie (samovybíjením) superkondenzátorů?

Ty "bezne" (pouzivaji se treba pro napajeni meraku...) se vybijou cca za tyden. Neocekaval bych, ze ty v aute budou o tolik lepsi (alespon dnesni verze)

EDIT: na youtube jsem pred casem videl bastl - pakl superkondenzatoru a li-ion - ktery nahrazoval startovaci baterii v aute (ta li-ion tam byla prave pro pokryti samovybijeni) a po dvou tydnech stani na letisti nastartoval.

EDIT2: https://www.youtube.com/watch?v=8miq6sDy0wA
vsimnete si te paradni izolacni fuselke, chlapec se toho neboji...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Až se vychytá to samovybíjení, tak to bude super. Takto to baterku nenahradí, jen doplňuje.

Obrázek uživatele Kuk

Kombinaci SK a Liion baterek nabízí ve své autobaterii Olife i Žaluda.
http://www.solarninovinky.cz/?akumulace/2016110701/cesky-startup-olife-energy-na-trh-brzy-uvede-lithiove-baterie-nove-generace#.WG7SaVPhAuU

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Není to recyklovaná zpráva? Mám pocit že už se to tu na Hybridu nějaký měsíc zpátky objevilo. Nebo to byl článek o SkeletonTech?

V každém případě platí:

Tuček-Šlajs, stejné chyby, stejné známky...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Převratná to věc.
Zhruba tak pět krychlových metrů bude velká bednička, kam uložíme 40 kWh. Na to by šlo teoreticky ujet za ideálních podmínek hlásaných 240 km, ovšem bednička by musela být lehká, abychom se přiblížili hmotnosti osobního vozu.
Hmotnost vychází na 6 - 7 tun.
Co s tím?
Asi tedy ujedeme méně, nejspíš necelou čtvrtinu. A jsme někde u 50 - 60 km, přičemž dopravujeme pouze vozidlo s minimální osádkou.

* * * * *

Milý paně šéfredaktoře, dejte nám ještě něco výživného, třeba o hybridně-elektro-benzínových multivrtulových dronech pro automatické doručování zásilek.
Jistě se něco dá z mezinárodních internetových vod lapnout...

:DDD

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pracuji pro Vídeňskou pobočku Tesly kde mám na starost hlavně Českou a Slovenskou klientelu. Neváhejte mne kontaktovat nebo předat kontakt.

+43 12531789 a zmáčkněte trojku nebo dhasala@tesla.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jasu pro hybid! Nejdriv si u nabijecky nAbijete kondenzator za par vterin, (to bude takovy sud v kufru) kery az se rozjede bude zasobovat enerdii lajonky pomalicku a dobíjet. Takze shema: DOBIJECKA-KONDENZATOR-LAJONKY-ELEKTROMOTOR

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no a takhe to vypada pri seriovce soudrzi ;)

youtube.com/watch?v=aO4qIGo6x_Y

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tahle sem si s kondenzatorama hral už před 20ti lety!! :)))

youtube.com/watch?v=abWrCHoSyow

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a todle je pak praxe

youtube.com/watch?v=eKGWyFf-F-o

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

špička foboru

Maxwell Technologies

youtube.com/watch?v=KNT_bWgaNdM

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takze je to takovej predchudce paprskove zbrane. Kdyz ten material dokaze uvolnit velke mnozstvi energie v kratkem case.... hura uz je to tady !!!

Obrázek uživatele Kuk

https://www.youtube.com/watch?v=IzUoe-9bKa0

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Ok sice super novinka, ale zase jenom teoretická a laboratorní.
Všichni víme jaký je rozdíl mezi laboratorním měřením a reálným, tzn. v hlavní výrobní velikosti! To je nebo a dudy.
Akorát moc nechápu jak může silikon-hydrogelový materiál dokáže efektivně rychle uložit elektrický náboj?!
Ano vím, že mohou nést elektrický náboj, ale to je vše.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takže řekněme 30-40kW kondík aby to z kopce těch 240km ujelo. A na nabíječku do toho budou strkat 3 kolejnice aby se jim to nerozteklo za těch pár sekund.
Asi pro domácí nabíjení je jedno jestli těch 240km (100-150 na dálnici) bude za 10s nebo 2min. to už se pak nikde v masovce moc řešit nebude. ale půjde o cenu....každopádně nalitím kapitálu nezarmoutíš, to víme z dřívějška - HE3DA a podobně.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hlavním problémem současných el. aut je kromě ceny délka dobíjení. Je neúnosné při cestě po dálnici každých 90 minut trávit 40 minut nabíjecí stanice. Pokud by se toto odstranilo , byly by el. auta mnohem lákavější než dnes.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

osobně se mi nejvíce líbí tekuté redox flow baterie, člověk by přijel na benzínku, natankoval nabitý elektrolyt, vypustil vybitý a jede, ale nejsem odborník a nevím jestli by to bylo technicky realizovatelné i v osobních autech

Nabíječka před každým druhým semaforem.... :) "že tys zase jezdila celej den na zelenou vlnu, to se potom nediv, že to máš vymlácený"

---

www.VarujMe.cz - Řidiči si pomáhají!

Takove pripojky uz maji v CERNu davno zmaknute :))
Vypada to jak medena kolejnice cca 50x50mm v gumovem rukavu, kterym tece chladici voda. Pokud me pamet neklame, tak tim honi neco jako 20kV, 40kA. Vecer zkusim najit fotku.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No a když to CERN postaví na Sibiři a přidá další tuny kovu tak to v zimě pri -80C ani nebude muset moc chladit.

V radu sekund muze byt treba 120 sekund. 30kWh behem 120s je nejakych 900kW. Jestli se nepletu, tak Porsche tvrdi, ze bude nabijet az 800kW. Obracene budu vychazet z onech 800kW a za 120sekund vychazi 27 kWh. Neco podobneho jako Ioniq. Docela realne.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V řádu sekund je do 10s , pak máme rády desítek sekund a jednotek minut.Ty kolejnice bych nezatracoval:).

Zkusil jsem to rychle spocitat, snad jsem se neseknul, ale nevypada to tak drasticky. Pro 30kWh, 10s, 1000V (11kA) je pro pripojku o delce 1m a prumeru 2cm (cca 3 kila medi) ztratovy vykon 6.6kW, vytopena energie 66kJ a vychazi ohrati o nejakych 60 stupnu. Ale radsi to nekdo zkontrolujte... :)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kabel bude tak 3m... a ztratit 6.6kW na 30kW je taky pro umělce. Řešit se ale dá vše, jen mít ten správnej matroš v jointu, protože ve výrobě je kulový.

Ta ztrata 6.6kW neni na 30kW, ale na 10MW (30kW nenabijes 30kWh baterku/kondenzator za 10s)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele ePavel

30kWh kondenzátor za 10 sekund? Možná, když budu mít nabíječku s výkonem cca 11.000 kW A auto budu mít připojeno kabelem, co zvládne 27.500 ampér.

---

Objednejte vaši novou Teslu s bonusem: http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nikdo vám nedá co já vám můžu slíbit.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil