Nový Nissan Leaf: kapacita baterie až 42kWh

Nová verze elektromobilu Nissan Leaf pro rok 2017 by měla projít zásadní proměnou. Nepůjde jen o větší baterii, ale také kompletně nový vzhled. Po pěti letech přišel čas pro zásadnější facelift.

Bude takhle nějak vypadat nový Nissan Leaf 2017?
foto: goingelectric.de

Nová baterie pro inovovaný Nissan Leaf má mít kapacitu 40 kWh nebo 42 kWh. Bude tak ale zřejmě zaostávat za konkurencí typu Opel Ampera-e/Chevrolet Bolt (60 kWh) a později také Tesla Model 3 (cca 50-55 kWh). Dojezd by mohl sahat ke 300 km na jedno nabití.

Můžeme se ale těšit na nový, více mainstreamový design. Ten je silně inspirován konceptem Nissan IDS, ovšem i nadále se podobá aktuálnímu Nissanu Leaf.

Nissan Leaf 2017

Bude takhle nějak vypadat nový Nissan Leaf 2017?
foto: goingelectric.de

Některé spekulace tvrdí, že pro rok 2018 pak můžeme očekávat další navýšení kapacity baterii až do oblasti 50-60 kWh, ale na to bychom v tuto chvíli raději neměli spoléhat.

Ani o ceně nové verze elektromobilu Nissan Leaf bohužel zatím nejsou žádne informace. Můžeme o ní ale vesele spekulavat v komentářích!

65 Comments on “Nový Nissan Leaf: kapacita baterie až 42kWh”

  1. Ponúkame úver s nízkou úrokovou sadzbou 3%. Požiadať o
    Ponúkame úver s nízkou úrokovou sadzbou 3%. Požiadať o rýchly a pohodlný úver na splácanie účtov a začatie nového podnikania alebo refinancovanie svojich projektov za nižšiu úrokovú sadzbu vo výške 3%. Máte nízke kreditné skóre a ťažko získavate kapitálový úver od miestnych banky a iné finančné inštitúcie? Tu je vaša šanca získať pôžičku od našej organizácie. Ponúkame úvery jednotlivcom na nasledujúce účely a oveľa viac. Osobné pôžičky, obchodné rozširovanie, začínajúce firmy, vzdelávanie, konsolidácia dlhu, pôžičky s pevnými peniazmi. Kontaktujte nás dnes e-mailom: kate_solution@outlook.com

  2. Ponúkame úvery na všetky účely.
    Požiadať a získať

    Ponúkame úvery na všetky účely.
    Požiadať a získať finančnú podporu do 2 pracovných dní.
    – Minimálna výška úveru: 6 000,00 €
    – Maximálna výška úveru: 70 000 000,00 €
    – Úroková sadzba: 2% ročne
    medzinárodná pôžička
    * Úver investora
    * Konsolidácia dlhu
    * Druhá hypotéka
    * Podnikové úvery
    * Osobné pôžičky
    * Vianočný úver
    Pre ďalšie informácie nám pošlite e-mail:
    Názov spoločnosti: BETTER WAY COMPANY
    E-mailová adresa spoločnosti betterwaycompany234@gmail.com
    Spoločnosť NMLS ID: 3142798.

    Poznámka: Všetky odpovede zasielajte len na túto e-mailovú adresu: betterwaycompany234@gmail.com
    S pozdravom,
    spoločnosť lepšieho spôsobu

  3. Mne by 42kWh stačilo..
    Mne by 42kWh stačilo.. Dokonca aj 36-38.. Ale cena.. Cena to určite zabije. Potrebujem e-auto 36+kWh a cenou 20000 eur a menej.. A na to si ešte počkám..
    Nissan by sa mal poponáhľať lebo o rok už bude neskoro.. Už by mal na výstavách ukazovať Leaf 2 a sľubovať ze v druhej polovici roka 2017 je na trhu.
    Som zvedavý kam padnú ceny Leaf1 30kWh na konci roka 2017. Dúfam že pod 20 000.

    1. Nechci malovat čerta na
      Nechci malovat čerta na zeď, ale pokud by se měl opakovat zcela nepochopitelný scénář, jako při uvedení Leafa 30kWh, tak by při uvedení Leafa 42kWh došlo u Leafa 30kWh nikoli ke snížení ceny, ale naopak k jejímu zvýšení. Takže od toho bych si nic nesliboval.

          1. Taky tak, Leaf 2013 tam
            Taky tak, Leaf 2013 tam mají za cenu kolem 400t kč, je to pořád dost peněz.
            Furt je to ale dilema jestli nejít radši do nového za 550t(jenže to už je zase oproti spalováku většinou nerentabilní), nějaká dotace by to jednoznačně rozhodla ve prospěch nového.

              1. Logiku by to mělo, ale to
                Logiku by to mělo, ale to by musely být dotace celoevropské. Dotace jsou záležitostí jednotlivých regionů. Teoreticky až se začne uplatňovat dotace v Německu, by se ceny mohly hýbat i na mobile.de. Jsem zvědav zda se konkrétně německá dotace nějak projeví na poklesu cen jetých EV prodávaných v Německu na mobile.de.

  4. Za zprávu +++1!
    Jdu jej

    Za zprávu +++1!
    Jdu jej předobjednat, záloha 10k€ snad bude stačit. Ta kapacita je úplně to pravé pro česko. Když dnes s 24kWh nalítám na jedno nabití 150km jako p.d, tak s tím to bude 300km bez problémů.
    Apropó, i po 40tis.km a 2 letech s Leaf1 stále nevím, jak želva funguje (leč jsem to četl v tej brožuře), popište tu někdo pls. vlastní zkušenost hooodně dopodrobna bo vím(e) co od toho čekat.

                1. Je to bych byl happy,
                  Je to bych byl happy, zaplatim vam nabijeni 400V v baraku u me nebo jinde v pohode ok. kontakt alien5@seznam.cz dekuji 🙂

      1. Ze zkušenosti u baterií
        Ze zkušenosti u baterií tomu tak bývá. Pokud je baterie zatěžovaná menším proudem, lze z ní dostat větší procento jmenovité kapacity. Navíc z nich člověk lépe dostane kapacitu ze spodní části, kdy u menší baterie při stejné zátěží dříve dojde k poklesu pod mezní hodnotu, kde ji nelze provozovat.

    1. U Nissanů (Leafu i eNV-200)
      U Nissanů (Leafu i eNV-200) nejprve kolem dojezdu +-12 km z ničeho nic dojezd zcela zmizí a objeví se čárky (na rozdíl od Peugeotu Ion, kde to poctivě dopočítává až k 1). Pak už se člověk musí řídit jen dílky baterie, tedy tím jedním, co mu tam zůstal. A běžným počítadlem ujetých kilometrů. Když zmizí i ten poslední dílek, obvykle vzápětí oranžově svítí symbol želvy. Rychlost se sníží na 50 max., vypne klima či topení. Je žádoucí nepokoušet osud a co nejdříve dát auto na zásuvku nabít. Ale pokud jste v obci a na rovině, kolem je spousta domů, čili zásuvek, čili nabíjecích míst (nebo máte kamaráda, co Vás odtáhne), pak lze pokračovat dále a zjišťovat maximum dojezdu. Vždy jsem vyměkl a tak ho neznám 🙂

      1. Osobně nevidím jediný
        Osobně nevidím jediný důvod, aby to nebyla pravda.
        Nissan dělá vše pro to, aby ta auta na trh dal. Musí to být před TM3, jinak by to byla velká obchodní chyba.
        A až tu bude TM3, přijde na trh s vyšším dojezdem, jak se již psalo.
        Předpokládám, že další výrobci nespí a vývoj jede a tutlají to.

  5. Klíčová bude cena… ta
    Klíčová bude cena… ta pak určí poměr cena / výkon.
    Pokud bude za stejnou cenu auto s delším dojezdem (Bolt, TM3), tak bude mít Nissan smůlu… Ale to dneska nevíme.
    Pokud bude mít menší dojez a bude levnější, tak je otázka, jestli dojezd 200 km nebude řadě zákazníků stačit, aneb proč si kupovat auto s delším dojezdem, ale dražší, když ten dojezd nutně nepotřebuju.
    V závěru to nemusí být jenom stíhání Tesly v dojezdu, ale nabídka se může rozložit tak, aby nabízela různé kombinace…
    Vizuálně se mi facelift hodně líbí, otázka je jak to bude vypadat naživo…za mě zatím palec nahoru

  6. Tak a je to tu. Tusil som,
    Tak a je to tu. Tusil som, ze Leaf bude sklamanie. Nech sa nehnevaju ale 300km dojazd s takou baterkou bude mat iba v NDEC norme a to este ked pojde dolu kopcom. Realny dojazd pocitam niekde okolo 200-220km.

    Je vidiet, ze konkurencia pre Bolt a Teslu je vzdialena roky. Takze zbytocne sa tu niektory rozculuju, ze sa pise iba o Tesle. Bude sa max. o Bolte. Ostatny nebudu mat co ponuknut. Cenu predpokladam porovnatelnu s Boltom a TM3.

    1. No problem bude mozna ve
      No problem bude mozna ve vasem predpokladu ceny podobne s TM3 – dneska strartuje leaf na nejakych 700 tis, fakt si mysli ze po faceliftu zdrazi o pul mega?
      Ceny zatim nevime, ale rekl bych ze tu mensi baterku tam maji i kvuli tomu aby mohli nadale prodavat leaf relativne levne…

    2. Nech sa nehnevaju, ale 300km
      Nech sa nehnevaju, ale 300km to dá se 42kWh jako prd..
      S Amperou jezdím 8km na 1kWh, to samé s Leafy, s i3 cca 9km, s Teslou cca 6,5km… „soused“ pan Janda, který tu již prezentoval zkušenosti se svým Soulem dlouhodobě najede taky 9km na 1kWh…
      U novýho Leafa se dá očekávat pár kg navíc, možná 50kg, pokud se auto celkově trochu zvětší, jinak zůstane hmotnost cca stejná.. Takže si to laskavě vynásobte, odečtěte 50km Vašeho „reálného dojezdu“ a máte tak jako tak 300km.. 😉

          1. Pro někoho zbožné
            Pro někoho zbožné přání, pro mě již přes 50tis km realita 😉
            A myslíte, že mám (mimojiné) jako řidič taxíku prostor na „eko runy“? 😛
            20kWh/100km je v téhle třídě, podle mě, zbytečné plýtvání energie, nebo následek „náročnějšího terénu“.. Ale nic proti tomu, jezdit se dá i za 30kWh/100.. 😉

      1. Ja sa nehnevam ale neopisal
        Ja sa nehnevam ale neopisal ste ako jazdite? Podla spotreby pocitam, ze po okreskach a hlavne v meste, takze dialnice vidite len z velkej vzdialenosti. Taktiez asi setrite na klime a vykurovani.
        Ale aj tak nechapem ako s Teslou dokazete jazdit priemernych cca 15kW/100km, to by ste patril medzi tych najsetrnejsich vodicov. Realne treba uvazovat skor s cislami 22-25kW/100km (to su hodnoty, ktore ludia uvadzaju po roznych forach). To budu cisla pre bezneho vodica pre Teslu S a aj to je este optimisticke. Cele mi toto auto pride ako mackopes ani do mesta (zbytocne velka kapacita) ani univerzal (zasa mala kapacita). Skor sa tu vsetci tesia ako pojdu dolu ceny starsich leafov s mensou kapacitou aby si mohli kupit druhe auto. Ja si taky luxus nemozem dovolit rovnako ako vacsina ludi.

        Taktiez treba brat do uvahy to, ze nie je dobre baterku vybijat na 100% ale max. na 80% koli zivotnosti (myslim, ze nejaky limit plati aj pre nabijanie, cize nabitie by malo byt drzane cca 10-90%. Teda realne vyuzitelna kapacita moze byt tych 75-80% a teda bezne vyuzitelna kapacita je 42*0.8=cca 33kW. To mi dava realny dojazd okolo tych 200 km pri aute velkosti a hmotnosti Leafu. Som zvedavy hlavne na normu podla EPA, ktora ukazuje realne dojazdy ale kedze to bude davat velmi male cisla tak sa marketing rozhodne ukazovat dojazd v NEDC co bude tych 300km ale bude to bluf, nepouzitelny pre ludi.

        1. Zcela upřímně – Ano,
          Zcela upřímně – Ano, šetřím na klimě i topení a jezdím celkem úsporně (kombinace město, okresky, minimum dálnic). Proto jsem psal, ať si odečtete 50km, a dostanete se na hodnoty „běžného řidiče“.
          S Teslou je celkem normální jezdit i za 25kWh/100km, ale s 85kWh mi při normálním stylu jízdy vždy vycházel dojezd na +-500km s tím, že reálně využitelných je max 80kWh, takže 6,5km/1kwh opravdu nebyl problém..
          Souhlasim, že není ideální cyklovat baterii 0-100% a taky to běžně nedělám, ale pro výpočet dojezdu je to nutné brát takto.
          A těžko říct, jestli bude 42kWh u nového Leafu celková kapacita nebo ta využitelná. Podle dosavadního stylu Nissanu spíše ta celková (narozdíl třeba od Kie), ale využitelných by bylo i tak jistě víc než jen 33kWh…

Napsat komentář