Nová verze elektromobilu Nissan Leaf pro rok 2017 by měla projít zásadní proměnou. Nepůjde jen o větší baterii, ale také kompletně nový vzhled. Po pěti letech přišel čas pro zásadnější facelift.
foto: goingelectric.de
Nová baterie pro inovovaný Nissan Leaf má mít kapacitu 40 kWh nebo 42 kWh. Bude tak ale zřejmě zaostávat za konkurencí typu Opel Ampera-e/Chevrolet Bolt (60 kWh) a později také Tesla Model 3 (cca 50-55 kWh). Dojezd by mohl sahat ke 300 km na jedno nabití.
Můžeme se ale těšit na nový, více mainstreamový design. Ten je silně inspirován konceptem Nissan IDS, ovšem i nadále se podobá aktuálnímu Nissanu Leaf.
foto: goingelectric.de
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Nissan se v Cannes blýsknul svými elektromobily
Některé spekulace tvrdí, že pro rok 2018 pak můžeme očekávat další navýšení kapacity baterii až do oblasti 50-60 kWh, ale na to bychom v tuto chvíli raději neměli spoléhat.
Ani o ceně nové verze elektromobilu Nissan Leaf bohužel zatím nejsou žádne informace. Můžeme o ní ale vesele spekulavat v komentářích!
Ponúkame úver s nízkou úrokovou sadzbou 3%. Požiadať o
Ponúkame úver s nízkou úrokovou sadzbou 3%. Požiadať o rýchly a pohodlný úver na splácanie účtov a začatie nového podnikania alebo refinancovanie svojich projektov za nižšiu úrokovú sadzbu vo výške 3%. Máte nízke kreditné skóre a ťažko získavate kapitálový úver od miestnych banky a iné finančné inštitúcie? Tu je vaša šanca získať pôžičku od našej organizácie. Ponúkame úvery jednotlivcom na nasledujúce účely a oveľa viac. Osobné pôžičky, obchodné rozširovanie, začínajúce firmy, vzdelávanie, konsolidácia dlhu, pôžičky s pevnými peniazmi. Kontaktujte nás dnes e-mailom: kate_solution@outlook.com
Ponúkame úvery na všetky účely.
Požiadať a získať
Ponúkame úvery na všetky účely.
Požiadať a získať finančnú podporu do 2 pracovných dní.
– Minimálna výška úveru: 6 000,00 €
– Maximálna výška úveru: 70 000 000,00 €
– Úroková sadzba: 2% ročne
medzinárodná pôžička
* Úver investora
* Konsolidácia dlhu
* Druhá hypotéka
* Podnikové úvery
* Osobné pôžičky
* Vianočný úver
Pre ďalšie informácie nám pošlite e-mail:
Názov spoločnosti: BETTER WAY COMPANY
E-mailová adresa spoločnosti betterwaycompany234@gmail.com
Spoločnosť NMLS ID: 3142798.
Poznámka: Všetky odpovede zasielajte len na túto e-mailovú adresu: betterwaycompany234@gmail.com
S pozdravom,
spoločnosť lepšieho spôsobu
60 kWh 200 mil Leaf
60 kWh 200 mil Leaf povtrzen
http://www.greencarreports.com/news/1104610_next-nissan-leaf-confirmed-for-60-kwh-battery-200-miles-of-range
Leaf pickup truck
Leaf pickup truck 😀
http://www.greencarreports.com/news/1094509_worlds-first-nissan-leaf-electric-pickup-truck-for-shop-use-only
Zamestnanci sobe 😉 Leaf
Zamestnanci sobe 😉 Leaf 48kWh
Paráda, díky za odkaz.
Paráda, díky za odkaz.
Mne by 42kWh stačilo..
Mne by 42kWh stačilo.. Dokonca aj 36-38.. Ale cena.. Cena to určite zabije. Potrebujem e-auto 36+kWh a cenou 20000 eur a menej.. A na to si ešte počkám..
Nissan by sa mal poponáhľať lebo o rok už bude neskoro.. Už by mal na výstavách ukazovať Leaf 2 a sľubovať ze v druhej polovici roka 2017 je na trhu.
Som zvedavý kam padnú ceny Leaf1 30kWh na konci roka 2017. Dúfam že pod 20 000.
Mam to stejne. +1
Mam to stejne. +1
Nechci malovat čerta na
Nechci malovat čerta na zeď, ale pokud by se měl opakovat zcela nepochopitelný scénář, jako při uvedení Leafa 30kWh, tak by při uvedení Leafa 42kWh došlo u Leafa 30kWh nikoli ke snížení ceny, ale naopak k jejímu zvýšení. Takže od toho bych si nic nesliboval.
tady jsem si koupil
tady jsem si koupil baterie,4ks,10kWh,mělo by mi to stačit na 50 km
celý odkaz nelze vložit,tak místo x dejte w
háttétépé lomítko lomítko xxx.ebay.com/itm/252404762857
Bolt se ve větších
Bolt se ve větších objemech bude nabízet možná až tak v roce 2018, takže času maj habaděj.
Žádná zpráva, ale jenom
Žádná zpráva, ale jenom SPEKULACE.
Škoda, že článek jsou
Škoda, že článek jsou zatím jen spekulace… chce to fakta a to si počkáme až to půjde vůbec koupit.
Pekne sa nám to rozrastá.
Pekne sa nám to rozrastá. Mám radosť z každého nového EV. Každý nahradený spalovák sa počíta.
Dôležitá bude určite cena ale aj tak pôjdu ceny starších modelov dolu. Jednoznačne palec hore 😉
ojetiny Ev klesaj krasne jiz
ojetiny Ev klesaj krasne jiz dnes 🙂
Přesně tak. Aktuálně na
Přesně tak. Aktuálně na sauto.cz 57 elektromobilů. Peugeot Ion od 280 tis. Kč s DPH. Obrovská spousta BMW i3 a 8 Tesel Model S k tomu.
Že by v Trendpark konečně
Že by v Trendpark konečně pochopili, že nemůžou prodávat(neprodají) ojetinu za stejnou cenu jako jiní novou předváděčku?
Ale 400t za Leaf z roku 2012 je pořád hodně.
ja koukam spis na Nemecko,
ja koukam spis na Nemecko, tam je precijen vetsi vyber a hlavne priznivejsi ceny 🙂 Leaf s najezdem do 50 tisic a starim 3-4 let se da poridit v prepoctu okolo 320-330 tisic
Ion pak od cca 220 tisic
Taky tak, Leaf 2013 tam
Taky tak, Leaf 2013 tam mají za cenu kolem 400t kč, je to pořád dost peněz.
Furt je to ale dilema jestli nejít radši do nového za 550t(jenže to už je zase oproti spalováku většinou nerentabilní), nějaká dotace by to jednoznačně rozhodla ve prospěch nového.
s dotaci by klesly i ceny
s dotaci by klesly i ceny ojetych, takze by jste mel zase to same dilema…
Logiku by to mělo, ale to
Logiku by to mělo, ale to by musely být dotace celoevropské. Dotace jsou záležitostí jednotlivých regionů. Teoreticky až se začne uplatňovat dotace v Německu, by se ceny mohly hýbat i na mobile.de. Jsem zvědav zda se konkrétně německá dotace nějak projeví na poklesu cen jetých EV prodávaných v Německu na mobile.de.
až daj takovou aku do e-NV
až daj takovou aku do e-NV 200,tak mi můžou poslat mejla
Odhadovany dojezd jsem nekde
Odhadovany dojezd jsem nekde videl 140 mil EPA. To by 220-250km realnych klidne mohlo dat.
Zajímá mne cena hlavně v
Zajímá mne cena hlavně v souvislosti s konkurencí.
Za zprávu +++1!
Jdu jej
Za zprávu +++1!
Jdu jej předobjednat, záloha 10k€ snad bude stačit. Ta kapacita je úplně to pravé pro česko. Když dnes s 24kWh nalítám na jedno nabití 150km jako p.d, tak s tím to bude 300km bez problémů.
Apropó, i po 40tis.km a 2 letech s Leaf1 stále nevím, jak želva funguje (leč jsem to četl v tej brožuře), popište tu někdo pls. vlastní zkušenost hooodně dopodrobna bo vím(e) co od toho čekat.
Nemyslim, ze kdyz se zvetsi
Nemyslim, ze kdyz se zvetsi baterie o 75%, ze by se dojezd zvetsil o 100%…
Není to JEN o matematice.
Není to JEN o matematice. Bavíme se o reálných číslech, normy jsou pro úředníky. Vemte si Lefa 24 & 30kWh (+25%) a dojezdy: 150 verzus 200 (+33%)… Je to i o technologii a SW.
JJ to je pravda sice to
JJ to je pravda sice to nezni logicky na prvni pohled, ale nejen baterie se vylepsuji i vyuziti energie SW aerodynamika a analiza jizd majitelu atd.. Nisan ma u leafu na 2 roky sbirani dat o zakaznikovi pokud k tomu da majitel souhlas ze ?
Podle mne je rozdil mezi
Podle mne je rozdil mezi Leafem 24 a 30 jiz dnes markantni.
Jeden priklad – nedavno prede mnou nabijel 30kovy model a na DBT stojanu to ukazovalo pri 95% pres 40A, to jsem u 24tky nikdy nevidel.
Hm kdo me sveze abych si
Hm kdo me sveze abych si nemusel pujcovat leafa na tyden za 5000 ? nekdo kolem prahy a Mlade bolky ? 🙂
Hmmm proc ne, ale byla by to
Hmmm proc ne, ale byla by to jen 24ka.
Je to bych byl happy,
Je to bych byl happy, zaplatim vam nabijeni 400V v baraku u me nebo jinde v pohode ok. kontakt alien5@seznam.cz dekuji 🙂
Z čehož předevšim plyne,
Z čehož předevšim plyne, že dojezdy BEV budou vždy relativní nikoliv absolutní.
Ze zkušenosti u baterií
Ze zkušenosti u baterií tomu tak bývá. Pokud je baterie zatěžovaná menším proudem, lze z ní dostat větší procento jmenovité kapacity. Navíc z nich člověk lépe dostane kapacitu ze spodní části, kdy u menší baterie při stejné zátěží dříve dojde k poklesu pod mezní hodnotu, kde ji nelze provozovat.
predpokaldal bych ze v
predpokaldal bych ze v novejsim Leafu jiz budou mit jinak nastavene rekuperace a mody jizdy, proto to co se ucili na tech 200 tisicich prodanych Leafech
Tak to kazdopadne. Jezdil
Tak to kazdopadne. Jezdil jsem ted cca 14 dni s leafem 2013. A moje eNV 2015 to má už daleko lépe nastaveno. Při puštění pedálu brzdí mnohem více.
Já bych zas tomu věřil,
Já bych zas tomu věřil, že když se o 75% zvětší baterie, že bude dojezd o 100% vyšší. Zvýšením baterie právě o těch 75% nedojde ke zvýšení hmotnosti celého vozidla o 75%, ale jen třeba o 20%. Tedy dojezd by mohl být klidně vyšší o těch 100%.
Já bych zas tomu věřil,
Já bych zas tomu věřil, že když se o 75% zvětší baterie, že bude dojezd o 100% vyšší. Zvýšením baterie právě o těch 75% nedojde ke zvýšení hmotnosti celého vozidla o 75%, ale jen třeba o 20%. Tedy dojezd by mohl být klidně vyšší o těch 100%.
U Nissanů (Leafu i eNV-200)
U Nissanů (Leafu i eNV-200) nejprve kolem dojezdu +-12 km z ničeho nic dojezd zcela zmizí a objeví se čárky (na rozdíl od Peugeotu Ion, kde to poctivě dopočítává až k 1). Pak už se člověk musí řídit jen dílky baterie, tedy tím jedním, co mu tam zůstal. A běžným počítadlem ujetých kilometrů. Když zmizí i ten poslední dílek, obvykle vzápětí oranžově svítí symbol želvy. Rychlost se sníží na 50 max., vypne klima či topení. Je žádoucí nepokoušet osud a co nejdříve dát auto na zásuvku nabít. Ale pokud jste v obci a na rovině, kolem je spousta domů, čili zásuvek, čili nabíjecích míst (nebo máte kamaráda, co Vás odtáhne), pak lze pokračovat dále a zjišťovat maximum dojezdu. Vždy jsem vyměkl a tak ho neznám 🙂
Nepleťe si zprávu s čirou
Nepleťe si zprávu s čirou spekulací.
Osobně nevidím jediný
Osobně nevidím jediný důvod, aby to nebyla pravda.
Nissan dělá vše pro to, aby ta auta na trh dal. Musí to být před TM3, jinak by to byla velká obchodní chyba.
A až tu bude TM3, přijde na trh s vyšším dojezdem, jak se již psalo.
Předpokládám, že další výrobci nespí a vývoj jede a tutlají to.
Klíčová bude cena… ta
Klíčová bude cena… ta pak určí poměr cena / výkon.
Pokud bude za stejnou cenu auto s delším dojezdem (Bolt, TM3), tak bude mít Nissan smůlu… Ale to dneska nevíme.
Pokud bude mít menší dojez a bude levnější, tak je otázka, jestli dojezd 200 km nebude řadě zákazníků stačit, aneb proč si kupovat auto s delším dojezdem, ale dražší, když ten dojezd nutně nepotřebuju.
V závěru to nemusí být jenom stíhání Tesly v dojezdu, ale nabídka se může rozložit tak, aby nabízela různé kombinace…
Vizuálně se mi facelift hodně líbí, otázka je jak to bude vypadat naživo…za mě zatím palec nahoru
Tak a je to tu. Tusil som,
Tak a je to tu. Tusil som, ze Leaf bude sklamanie. Nech sa nehnevaju ale 300km dojazd s takou baterkou bude mat iba v NDEC norme a to este ked pojde dolu kopcom. Realny dojazd pocitam niekde okolo 200-220km.
Je vidiet, ze konkurencia pre Bolt a Teslu je vzdialena roky. Takze zbytocne sa tu niektory rozculuju, ze sa pise iba o Tesle. Bude sa max. o Bolte. Ostatny nebudu mat co ponuknut. Cenu predpokladam porovnatelnu s Boltom a TM3.
Myslím, že skúsený
Myslím, že skúsený elektromobilista s tým hravo spraví tých 300km.
S 30kWh baterkou sa tých 200km dá urobiť.
Jenže zkušený
Jenže zkušený elektromobilista nejezdí denně do práce 130km/h po dálnici.
kľko km ?
kľko km ?
65. Ale musíte vzít v
65. Ale musíte vzít v potaz, že občas si zajedete do obchodu, k lékaři a pod.
Idem si kúpiť 24kWh
Idem si kúpiť 24kWh leaf-a. A budem to testovať ale verím, že to dá :-))
No já chci mít jistotu. Tu
No já chci mít jistotu. Tu mi nedá ani 30kWh verze a navíc je za hrozný peníze. Cena jeté 24kWh verze je skoro ok, ale ten dojezd je malý i s ohledem na to, že ojetina nedá to co nové auto. A po dalších 8 letech už bude tak 50% …
Proč by nemohl? Klidně
Proč by nemohl? Klidně 150km/h. A pokud to má tak daleko, že to s rezervou nenajede na jednu 24kWh baterii tam i zpět, tak bych mu spíš doporučil změnu zaměstnání nebo bydliště.
Včera jsem udělal 145km s
Včera jsem udělal 145km s 19kWh aku. Kdybych jel opravdu úsporně tak i 160.
Myslim, ze je na case
Myslim, ze je na case zabudnut pojem typu „skuseny elektromobilista“ a uvazovat iba s terminom „bezny vodic“. Ja uvazujem s autami pouzitelnymi pre bezneho vodica. Podla mna je na case posunut sa dalej k realnym EV a opustit hracky. Predsalen sme uz starsi 😉
No problem bude mozna ve
No problem bude mozna ve vasem predpokladu ceny podobne s TM3 – dneska strartuje leaf na nejakych 700 tis, fakt si mysli ze po faceliftu zdrazi o pul mega?
Ceny zatim nevime, ale rekl bych ze tu mensi baterku tam maji i kvuli tomu aby mohli nadale prodavat leaf relativne levne…
no vemte za kolik je verze s
no vemte za kolik je verze s 30kWh…
a tady se bude navyšovat o dalších 12kWh.
No ale taky ceny baterek sly
No ale taky ceny baterek sly dolu, prodeje rostou pri zanedbatelnych dalsich vyvojovych nakladech apod…
Nech sa nehnevaju, ale 300km
Nech sa nehnevaju, ale 300km to dá se 42kWh jako prd..
S Amperou jezdím 8km na 1kWh, to samé s Leafy, s i3 cca 9km, s Teslou cca 6,5km… „soused“ pan Janda, který tu již prezentoval zkušenosti se svým Soulem dlouhodobě najede taky 9km na 1kWh…
U novýho Leafa se dá očekávat pár kg navíc, možná 50kg, pokud se auto celkově trochu zvětší, jinak zůstane hmotnost cca stejná.. Takže si to laskavě vynásobte, odečtěte 50km Vašeho „reálného dojezdu“ a máte tak jako tak 300km.. 😉
Diky za info z provozu;)
Diky za info z provozu;)
No nevim, to mi prijde jako
No nevim, to mi prijde jako zbozne prani, nebo data z nejakych eko runu, neco jako bych ja trvrdil, ze v pohode jezdim svym spalovakem za 3l na 100…. lidi co tu maji EV auta z bezneho provozu davaji udavaji spotrebu kolem 20kWh (leaf a podobne velka auta)…
Pro někoho zbožné
Pro někoho zbožné přání, pro mě již přes 50tis km realita 😉
A myslíte, že mám (mimojiné) jako řidič taxíku prostor na „eko runy“? 😛
20kWh/100km je v téhle třídě, podle mě, zbytečné plýtvání energie, nebo následek „náročnějšího terénu“.. Ale nic proti tomu, jezdit se dá i za 30kWh/100.. 😉
Ja sa nehnevam ale neopisal
Ja sa nehnevam ale neopisal ste ako jazdite? Podla spotreby pocitam, ze po okreskach a hlavne v meste, takze dialnice vidite len z velkej vzdialenosti. Taktiez asi setrite na klime a vykurovani.
Ale aj tak nechapem ako s Teslou dokazete jazdit priemernych cca 15kW/100km, to by ste patril medzi tych najsetrnejsich vodicov. Realne treba uvazovat skor s cislami 22-25kW/100km (to su hodnoty, ktore ludia uvadzaju po roznych forach). To budu cisla pre bezneho vodica pre Teslu S a aj to je este optimisticke. Cele mi toto auto pride ako mackopes ani do mesta (zbytocne velka kapacita) ani univerzal (zasa mala kapacita). Skor sa tu vsetci tesia ako pojdu dolu ceny starsich leafov s mensou kapacitou aby si mohli kupit druhe auto. Ja si taky luxus nemozem dovolit rovnako ako vacsina ludi.
Taktiez treba brat do uvahy to, ze nie je dobre baterku vybijat na 100% ale max. na 80% koli zivotnosti (myslim, ze nejaky limit plati aj pre nabijanie, cize nabitie by malo byt drzane cca 10-90%. Teda realne vyuzitelna kapacita moze byt tych 75-80% a teda bezne vyuzitelna kapacita je 42*0.8=cca 33kW. To mi dava realny dojazd okolo tych 200 km pri aute velkosti a hmotnosti Leafu. Som zvedavy hlavne na normu podla EPA, ktora ukazuje realne dojazdy ale kedze to bude davat velmi male cisla tak sa marketing rozhodne ukazovat dojazd v NEDC co bude tych 300km ale bude to bluf, nepouzitelny pre ludi.
25kWh je po dalnici, v
25kWh je po dalnici, v prumeru za 104.000km to vychazi nize – u nas na 21kWh.
Zcela upřímně – Ano,
Zcela upřímně – Ano, šetřím na klimě i topení a jezdím celkem úsporně (kombinace město, okresky, minimum dálnic). Proto jsem psal, ať si odečtete 50km, a dostanete se na hodnoty „běžného řidiče“.
S Teslou je celkem normální jezdit i za 25kWh/100km, ale s 85kWh mi při normálním stylu jízdy vždy vycházel dojezd na +-500km s tím, že reálně využitelných je max 80kWh, takže 6,5km/1kwh opravdu nebyl problém..
Souhlasim, že není ideální cyklovat baterii 0-100% a taky to běžně nedělám, ale pro výpočet dojezdu je to nutné brát takto.
A těžko říct, jestli bude 42kWh u nového Leafu celková kapacita nebo ta využitelná. Podle dosavadního stylu Nissanu spíše ta celková (narozdíl třeba od Kie), ale využitelných by bylo i tak jistě víc než jen 33kWh…
Pobóchat trochu plechy ok
Pobóchat trochu plechy ok beru, každopádně doufám že vylepší mimozemsko-japonskou palubovku :)) a z kokpitu stihačky LEAF-1 bude fajne kára LEAF-2 😉
nech tie hnusne predne
nech tie hnusne predne svetlomety zmenia a hned to bude pekne auticko. s vacsou baterkou to uz bude jasna volba 😉
No tak jeste uvidime je to
No tak jeste uvidime je to muj favorit na prvni EV diky za clanek.
http://www.tyden.cz/rubriky/auta/zajimavosti/novy-nissan-serena-propilot-zvladne-jizdu-na-dalnici-sam_391225.html