Nové rychlodobíjecí stanice pro elektromobily v Praze, Plzni, Hradci Králové a Kladně

redakce - 20 Červen 2014

Skupina ČEZ dokončuje instalaci čtyř rychlodobíjecích stanic pro elektromobily. V Praze a Kladně si tak řidiči mohou dobít svůj vůz za méně než 30 minut už tento týden, v Plzni a Hradci Králové v průběhu příštích týdnů. auto rychlodobíjecí stanice ČEZ Praha elektromobil Nissan Leaf

Elektromobil Nissan Leaf u nové rychlodobíjecí stanice společnosti ČEZ
foto: ČEZ

Hlavním přínosem nových stanic je, že pro rychlé stejnosměrné dobíjení jsou k dispozici oba standardy konektorů CHAdeMO i Combo 2. Navíc jsou stanice doplněny o zásuvku na rychlé dobíjení střídavým proudem Mennekes.

Díky trojkombinaci dobíjecích standardů je zaručena univerzálnost využití nových stanic Skupiny ČEZ. Jde o hlavní rozdíl oproti dobíjecím stanicím podobného typu instalovaným v České republice a v zahraničí.

„V rozvoji projektu Elektromobilita ČEZ jsme učinili další významný krok. V Praze, Plzni a Hradci Králové místo tří současných dobíjecích stanic instalujeme nové, rychlodobíjecí stanice. Původní stanice využijeme v jiných lokalitách. Úplně nově lze dobíjet v Kladně. Navíc se v následujících týdnech naše síť rozšíří o dalších šest lokalit rychlého dobíjení. Vycházíme přitom hlavně ze zkušeností provozovatelů a výrobců vozů s elektrickým pohonem. Potřebám elektromobilistů se snažíme vyjít maximálně vstříc. Proto jsou stanice vybaveny dobíjecími standardy, které uspokojí požadavky všech zákazníků. Jednoduše řečeno, rychle se u nás dobije každý v současnosti na evropském trhu prodávaný elektromobil,“ říká Pavel Cyrani ředitel divize Obchod a strategie Skupiny ČEZ.

Všechny nové rychlodobíjecí stanice jsou vybaveny standardy stejnosměrného dobíjení CHAdeMO a CCS o výkonu až 50 kW. Zároveň stanice disponují i konektorem pro dobíjení střídavým proudem pomocí dnes už téměř klasické zásuvky typu Mennekes, která umožňuje výkon dobíjení od 3 až do 22 kW.

Pomocí tohoto standardu dobíjení baterie načerpá energii zhruba za hodinu. Ovšem právě standardy o výkonu 50 kW jsou podstatně rychlejší a umožňují elektromobilu s kapacitou baterie 24 kW, dobití na 80 % do 30 minut.

„Díky kombinaci obou těchto rychlodobíjecích standardů jsou naše stanice připravené k univerzálnímu využití,“ vysvětluje Pavel Cyrani. Zároveň poukazuje na fakt, že nové rychlodobíjecí stanice Skupiny ČEZ naplňují požadavky vyplývající z nové legislativy, která upravuje oblast infrastruktury pro alternativní paliva.

Elektromobilita ČEZ testuje nasazení elektromobilů do běžného provozu u jednotlivců i firem, což přináší cenné poznatky pro rozvoj elektromobilní infrastruktury v ČR.

V současnosti Skupina ČEZ realizuje především rozvoj veřejné dobíjecí sítě. „Tyto dobíjecí stanice podstatně zlepší komfort užívání elektromobilů, jejichž nabídka se na našem trhu v posledních letech výrazně rozšířila a poptávka po nich roste. Z toho důvodu se rozvoji sítě rychlodobíjecích stanic nyní intenzivně věnujeme,“ vysvětluje Pavel Cyrani.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Jolinar

"Jednoduše řečeno, rychle se u nás dobije každý v současnosti na evropském trhu prodávaný elektromobil"

Je videt ze CEZ ve sve flotile nema chudaka Renaulta Zoe a Teslu Model S, kteri tam budou cekat vice jak hodinu. U Modelu S bez CHAdeMO adapteru dokonce 4 nebo 8 hodin...

Kdysi rikali, ze ty jejich stanice budou "future-proof" a ted jsou jenom 50kW. Asi predpokladaji, ze auta zustanou s bateriemi ~25kWh :-)

50kW vubec neni moc, obzvlast od gigantu CEZ a spol... I takovy maly Zoe si vozi palubni dobijecku 43kW a Tesla 22kW, to pak uz 50kW opravdu neni moc velky narust.
Tesla stavi dobijecky o celkovem vykonu ~500kW (4*120kW nebo nove 4*135kW).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Miluju tyhle experty - znáte nejaky standard, který dobíjí víc nez 50 kW???? Když instaluju stanici Tesly, kdo jinej se na ni dobije??? Nikdo!!!
Všichni mate plnou pusu řeči, víte kulovy ale jste všichni strašně chytrý!!!
Bohužel, v dnešní situaci v elektromobilite v Evropě NEEXISTUJE OPTIMÁLNÍ ŘEŠENÍ.

Tesla žádnou "redukci" na Chademo, jak o ni všichni basnite, zatím nedodava. A jsem si víc nez jisty ze ji nikdo z vás expertu nevidel jeste ani na obrazku. Je to jednoduché - žádná prechodka nebude, leda ze by tesla použila klasické Chademo nebo combo.

Mimochodem, az budou standardy umožňovat dobíjení víc nez 50KW určitě budou i dobijecky které to budou umět.

Nebudu přece cpát prachy do něčeho, co jeste není schváleno a nebo není vůbec jisty.

Zdar.

Obrázek uživatele EKOLO

Máme zájem o takové odborníky jako jste Vy, prosím přihlaste se mi predseda@elektromobily-os.cz
samozřejmě máme mezi našimi členy nejen majitele, ale i obyčejné příznivce. Přijďte mezi nás, dozvíte se více.

---

Jaromír Vegr - EKOLO elektromobily

Obrázek uživatele Jolinar

lol, standardni anonym se ozval... anebo zhrzeny zamestnanec nejakeho giganta :-D

Nevim kolikrat jste pouzil CHAdeMO/Combo/Tesla nabijecku, ale ja uz zkousel CHAdeMO i Tesla standard a jednoznacne Tesla vede jak v rychlosti dobijeni, v designu tak i v jednoduchosti pouziti.

Na obrazek se muzete podivat zde. Mate pravdu, ze se zatim nedodava, posledni info mam, ze je v beta testu...

A mimochodem ceske zastoupeni Kia Motors tvrdi, ze Kia Soul EV se da dobijet ze 100kW CHAdeMO :) Coz bych teda rad videl na vlastni oci...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No každopádně doufám, že potom co Tesla uvolnila všechny své patenty ohledně baterií a nabíjení, pohne se to konečně správným směrem a dojde snad ke sjednocení konektorů.
Když tankuju Natural 95, taky mám, kurňa, jednu hadici pro všechny auta - TO JE STANDARD.
A tady jezdí pouhých pár % (ne-li promile) elektromobilů a rádoby standardů je 100. CHADEMO, COMBO CCS, MENNEKES...
Ale ta Tesla udělala (ať se to komu chce líbí nebo ne) kvalitní nabíjecí konektor - je to pěkné, subtilní a zvládá to nesmysly (myslím tím nádherných 135kW).
To by se mělo převzít jako STANDARD. Ne ty ostatní obludy.
Koho zajímá jestli to vymyslel Japonec, Američan, Němec nebo někdo z Ulanbátaru?
Je to pěkné a funkční, tak z toho udělám STANDARD a basta.
Nemusím tahat 30 redukcí, prostě "natankuju" a frčím.
Jenže to asi nežiju v realitě....
No kdoví, Nissan a BMW již údajně s Teslou jednají, třeba z toho něco vzejde.

Když dobíjím přes chademo, tak je to taky standard a pro všechny auta s chademo je to stejné ;) Jako chápu, co se snažíte říct, ale je přece úplně normální, že v začátcích nějaké technologie každý z jejích průkopníků snaží tlačit svůj standard a ne si ho kupovat od konkurence.

Mimo to, ty rychlodobíjecí systémy jsou v tuto chvíli tři a další už asi vznikat nebudou, takže i kdyby se nakonec používaly všechny tři, tak to bude pořád neporovnatelně jednodušší situace než je teď se spalovači, kde na každé čerpačce máte minimálně tři druhy paliva, které se musí zvlášť vyrobit, dovézt, skladovat i čerpat. Univerzální rychlodobíječka je otázka přidání pár konektorů navíc a podpory dalších protokolů do firmware.

Rád bych se zeptal na to,jak se vybírali místa pro instalaci rychlonabíječek?

Obrázek uživatele Radovan

No jak asi, střílejí to od pasu a přednostně mění svoje stávající jednoduché stanice za rychlodobíječky. Vzhledem k jejich kecům versus realita zaplaťpánbůh alespoň za to. Ovšem klasické díry typu neobsazená D1 na trase Praha-Brno, neobsazená trasa Hradec Králové - Olomouc - Ostrava nebo další páteř Ostrava - Olomouc - Brno zůstávají a prakticky elektromobilitu stávajícím elektro vozům Peugeot Ion/Citroen C-zero, Nissan Leaf, Volkswagen e-up, Renault Kangoo atd., prostě s max.dojezdem 150-200 km, tedy faktickým při použití dálnice 80-120 km. To je prostě fakt, tady nepomohou žádné kecy a píár sračičky. I to Slovensko nás už zase předběhlo soukromou sítí 15 rychlodobíječek firmy GreenWay, kterou pokryli zemi a i tím malým elektromobilem ji projedete na jeden zátah. Aktuálně čekám, zda mne pustí do jejich sítě a zda také doživotně zdarma. A budu jezdit Ionem za rodinkou ženy do Košic :-).

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 54 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 15 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Koukám, další "ekšpert"...

Předpokládám, ze u slovenských dobijecek greenway vám nebude vadit, ze se tam nedobije nikdo jiný kdo nemá Chademo???? Nedobije se tam ani BMW ani VW ani tesla ani Renault ani Daimler ani Smart ani pan Vegr se svým peklo-strojem.

Jeďte na to Slovensko a zkuste si ty stanice. Pak nám tu dejte vědet, nez tu začnete něco komentovat.
A pokud mate pocit, ze je v cr všechno špatně, asi je na čase se do zahraničí na chvíli vydat.

Nazdar.

Obrázek uživatele Radovan

Nevadí. Mám čerstvě Iona a další elektromobil bude, až budou penízky a něco s delším dojezdem. Abych nemusel tankovat co 100 km. Ostatní si budou muset buď sehnat redukci nebo tankovat jinde. Ostatně jsem na tom stejně, když narazím na různé pětikolíky.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 54 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 15 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Jolinar

z obyc. petikoliku si muzete jednoduse udelat redukci :-)

Obrázek uživatele Jolinar

presne tak, vubec mi nevadi, ze se tam nedobije nikdo jiny krom CHAdeMO nebo AC kompatibilnich hracek :-)

Ackoli chvalim CEZ aspon za ten pristup k vice standardum... Ze tam nemaji Tesla standard se da jeste pochopit, ale aspon tam ten Mennekes mohli dat 63A aby to bylo jeste i pro Zoe. Vykon na to maji, tak proc to zbytecne limituji na 32A?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

...Na 63 A už by tam musel být kabel, nejde jen zásuvka... Proto 32A...

Obrázek uživatele Jolinar

ano, presne tak...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

dobit sa na dobijackach greenway može každý, ale rýchlodobíjačka je iba CHAdeMO. Ostatné sú vlastne zásuvky 220V alebo 380V. Ja osobne chodievam na č. 5. (Dalitrans).
Bohužial zatial chodim iba na benzín svojej corroly, elektromobilom ticho závidím :)

Inak maju akciu, kto sa do konca augusta zaregistruje, pre dane auto (VIN) ma dozivotne nabijanie zdarma :)
Normalne špekulujem že sa poobzeram po jazdenke LEAF.

Obrázek uživatele Radovan

Tak jeden ojetý Nissan Leaf by v ČR byl ihned k mání http://auta.yauto.cz/nissan-leaf-zero-emission-1805684.html.
Jinak na webech ojetin jako třeba www.mobil.de je jich aktuálně k dispozici 225 kusů, od 13 do 40 tisíc eur za kus. Kdo fakt chce, elektromobil si koupit může ihned.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 54 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 15 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Chademo např. v Humpolci by pro cesty po ČR pomohlo mnohem víc, než někde v centru velkých měst. Takže by mě zajímalo to samé, jak vybírají ty místa?

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicŘízení stanic pro elektromobilyŘízení stanic pro elektromobilyNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC GroupProdej pneu 100% online
185.66.36.26