Nové Nissany si samy objednají náhradní díly, budou hyper-personalizované

Evropský Nissan představil novou komplexní firemní strategii, jejímž cílem je prostřednictvím inovativních technologií a rozšířených služeb zlepšit celkový dojem zákazníků z vlastnictví vozu.

Takhle si Nissan představuje dalších pět let: robotické taxíky, sdílení aut a auta na vyžádání
foto: Nissan

Zákazníci díky tomu budou mít přístup ke službám ve voze připojeném k internetu a větší možnosti personalizace a výběru příslušenství pro svá vozidla. Tyto nové služby dále posílí růst objemu prodeje Nissanu v oblasti poprodejních služeb, jejichž podíl na obratu z poprodejních služeb v Evropě má podle očekávání do roku 2022 činit 30 %.

„Nissan Europe má komplexní dlouhodobou vizi vyvíjet vyspělejší technologie a služby, které našim zákazníkům nabízejí větší výběr a personalizaci než kdy dříve a stavějí na našich dosavadních investicích do této oblasti,“ uvedl Vincent Wijnen, viceprezident Nissan Europe pro poprodejní služby.

„Chceme neustále vyvíjet a transformovat navrhování a výrobu automobilů a nabízet novou úroveň sofistikovanosti a přizpůsobení v souladu s životním stylem a ambicemi dnešních zákazníků. Konečným cílem je ‚hyperpersonalizace‘ a větší kontrola nad podobou vozu,“ dodává.

Klíčovým prvkem této strategie je vyvinout služby konektivity pro všechny zákazníky, včetně rozvíjejících se trhů. Připojené vozy budou dostupné jako volitelná možnost dealera zpočátku v Japonsku a Indii. Na další trhy, včetně Evropy, se rozšíří do roku 2020.

Nissan rovněž vyvíjí cenově dostupná řešení, aby mohl nabízet konektivitu stávajícím zákazníkům jako volitelnou poprodejní možnost. Zákazníkům, kteří již vlastní vozidla nevyrobená s připojením k internetu, bude nabízeno mnoho nových technologií, které vlastníkům vozů dovolí využívat služby konektivity.

V budoucnu budou vozy Nissan zákazníky upozorňovat na to, že potřebují servis a automaticky z dodavatelského řetězce objednají náhradní díly, aby byla zajištěna jejich dostupnost na dealerství při návštěvě zákazníka za účelem servisu.

Tato strategie rovněž posiluje nabídku Nissanu v oblasti personalizace a příslušenství a staví tuto značku do čela iniciativ v oblasti personalizace v automobilovém průmyslu. V Evropě začal Nissan před dvěma roky s modelem Juke, který zákazníkům nabízí vysokou míru personalizace prostřednictvím vlastní barevné palety dílů a čalounění.

Dnes má 80 % vozů Juke personalizovaný interiér nebo exteriér (a často obojí), díky čemuž je tento model jedním ze tří nejziskovějších, pokud jde o příslušenství. Dalším modelem bude již brzy nová Micra, která nabídne zákazníkům velký výběr možností, od barev až po čalounění.

Prostřednictvím vylepšení v oblasti technologií připojených vozidel a stále většímu využívání velkých dat bude moci Nissan nabídnout nové služby a zlepšit tak dojem zákazníka na dealerství a posílit jejich loajalitu.

Tento přístup rovněž výrazně zoptimalizuje globální dodavatelský řetězec Nissanu a přinese logistiku typu „just-in-time“, která zvýší efektivitu výroby, od výrobních závodů až k dealerovi.

tisková zpráva

29 Comments on “Nové Nissany si samy objednají náhradní díly, budou hyper-personalizované”

  1. Robotický řizení přijde dřív než se nadějete. Sice
    Robotický řizení přijde dřív než se nadějete. Sice nebude úplně 100%, ale i když půjde použit třeba jen v 30 % případů tak to bude neuvěřitelnej pokrok. Nezapomínejte, že třeba při sledování děr můžou auta spolupracovat a nemusíte se tak spoléhat jen na vlastní senzory a prediktivní vyhodnocení u svého auta, ale taky na auta které do té díry už vlítli. Kolektivní mapování a průbězná úprava průjezdu problematickými úseky bude jistě efektivnější a přesnější. Konec konců to už dělá i takové Waze.

    1. již je dostupný nějaký otevřený protokol pro výměnu
      již je dostupný nějaký otevřený protokol pro výměnu informací mezi vozy? Nebo bude každá automobilka dělat svůj? aby posléze měl problém udržovat bezpečnost přenášených dat? Spíš je to o tom, že lidé chtějí věřit, a když ztrácí víru předků, tak si nalézají víru ve funkční robotické řízení. Škoda, že jsme nuceni platit již dnes vývojové oddělení automobilek tvořící toto zvěrstvo i my ostatní.

      1. Nevím, jen si tak přemýšlím. Myslím, že sám Elon
        Nevím, jen si tak přemýšlím. Myslím, že sám Elon říkal že realizují jen asi 5 % z toho co vymyslej. Např. automatický zvedání světlosti auta při vjezdu na zvýšenou nerovnost u vaší garáže dle GPS apod. věci. Divizi AI mají taky.
        Faktem je, že senzory pořád skenují okolí auta i když nepoužíváte autopilot či asistenty a data posilají do centrály. Myslím, že dost možná koupí vozu nějak s tímto souhlasíte, ale nechci kecat.

  2. Pro pesimisty a odmitace budoucnosti: Jiste ze zitra ani za 10
    Pro pesimisty a odmitace budoucnosti: Jiste ze zitra ani za 10 let nebudou dominovat roboticka elektricka auta. Ale vyvoj jde jasnym smerem, autopilot Tesly vidim jako silne pokrocile asistovane rizeni, ktere me zachrani zivot kdyz ztratim vedomi a zaroven mi dovoli objet vymol a zvolit si trasu. A uprime az se objevi vykone SUV stejne chytre jako Tesla okolo 20 000 dolaru, jdu do toho! casto musim na jeden zatah odjet okolo 1000 km a ihned pracovat a po praci me zase ceka 1000 km. Behem autonomni cesty po dalnici(8-13hod) si mohu spocnout nebo jiz pracovat na pocitaci.
    Ziji v jizni americe, tudiz pochyby ze roboticke auto nezvladne cesky nebo evropsky provoz jsou smesne. Budou se muset vyporadt i s Latinskym chaosem. Jsou mnohem slozitejsi ulohy ve svete.
    Posunte se 20-30 let v case, UI dospeje do stavu ze nebudu nahrazovat jen ridice. Nad hlavama budeme mit 5x vice navigacnich satelitu, rovnez auto bude pripojene k pokrocile LTE siti. Bude jich na silnicich naprostra vetsina(jeste budou muset dinosauri pruhy existovat), budou spolu komunikovat, nebudou potrebovat zadne znaceni ani namalovane pruhy ani semafory. Bude frcet jedno za druhym, jako pakety v internetu.
    A ted me roztrhejte dinosauri :D!!!

    1. Moderní technologie ano, ale. Tam kde jde o život, a to v
      Moderní technologie ano, ale. Tam kde jde o život, a to v případě rychlosti 130km/hod fakt jde, je spolupráce s okolím bránou do pekla. Dnes se setkáváme s vybržďovači a vytlačovači z dálnic. To jsou při útoku sami v nebezpečí života. Jak se asi změní počty těch, kteří si budou potřebovat něco dokázat když to budou moci dělat dálkově bez rizika ohrožení svého života? Viz IP kamery a malware Mirai. Opravdu věříte či doufáte v dobro každého jedince na planetě? Nebo na náhodu, že se zrovna vám nebezpečí vyhne?

      1. Ja opravdu v dobro lidstva, natoz kazdeho jedince neverim 🙂
        Ja opravdu v dobro lidstva, natoz kazdeho jedince neverim 🙂 Variant co kdyby se mohlo stat je spustu. Zadny elektronicky system nebude 100% bezpecny, ale bude bezpecnejsi nez lidska chyba a nebo sebevrazdny ridic s bombou(Pro posahane je snazsi sednout za volant a nekoho zabit nez ho preprogramovat, nebo malware, etc. . Musi se prokazat ze robotika a dominance robotiky na silnicich je alespon 10x bezpecnejsi nez ridic clovek. Ps predevcirem na chilsko argentynskchych hranicich ridic autobusu zabil 20 lidi, rychlost a nezodpovednost.
        Plne s vama souhlasim v oblasti rychlosti, fyzikalni zakony ani robot nezapre. Vemte v potaz ze bezemisni elektricky kamion si nebude brat pauzy(dobijet bude za jizdy na dalnici), pracuje 24/7. Nejakych par dnu na udrzbu a urcite „nalita“ okolo 600 000km rocne pri bezpecne maximalni rychlosti 80km/h, osobaky shodme treba na 100km/h a v mistech kde se ma jet 30kmh pojedou tricet. Neunavnost robota a planovani + ekonomictejsi a bezpecnejsi rychlost je klic k uspechu.
        Ps: vzdy jsem rad kdyz se vracim ze silnic ziv a zdrav i se spolujezdci. Ostatni ucastnici provozu ani potencionalni ma chyba me nenechavaji klidnym. Jsem jen clovek a v jedine sekunde nemuzu kontrolovat 360 stupnu. Ale snazim se.

        1. ale to jste mne nepochopil, zde vůbec nejde o účastníky
          ale to jste mne nepochopil, zde vůbec nejde o účastníky provozu. Abych to přirovnal jde o lidi, kteří v reálném čase ovládnou Váš vůz ve kterém právě jedete a budou se chovat jako hráči hry need for speed – viz. piloti dronů kteří z pohodlí řídícího střediska bombardují cíle na druhé polokouli Země. A netvrďte že to nepůjde, prostě pokud je kudy (auto napíchnuté na Síť) tak se již cesta jak hledá.

  3. Tak přemýšlím, co znamená, že si auto má samo
    Tak přemýšlím, co znamená, že si auto má samo objednávat náhradní díly. Už vím, ono se asi bude hodně kazit, tak aby mne to nezatěžovalo. Ještě si pohlídá, kdy ho přes noc nepotřebuji a mobilní servis mi díl vymění na dvorku před domem o půlnoci. Ráno mi jen z konta proběhne online platba. Inkasem samozřejmě. Abych nedostal infarkt po probuzení nad tou pálkou. Člověk se na tu budoucnost konektivity v autech hned více těší 🙂

    1. niečo na spôsob chladničky – usúdi, že sa zásoba zdraviu
      niečo na spôsob chladničky – usúdi, že sa zásoba zdraviu prospešných potravín minula, tak objedná. a mne pošle e-mail, kde ma vyzve, aby som po vzore tv relácie klobásky vyhodil do koša.
      k veci – s ktorou súčiastkou ako prvou k výmene asi tak počítajú?, pretože na fóre, ktoré navštevujem akurát bol príspevok, kde píše o servise pri 90tis.km. žeby bola povinnosť značkového spotrebného materiálu? inak neručia za zdravý vzduch v kabíne …

  4. Skoro každá automobilka mluví o robotickém řízení. Já
    Skoro každá automobilka mluví o robotickém řízení. Já si to prostě neumím na českých silnicích představit, že se roboticky řízené auto bude prohánět po silnicích druhé a nižší třídy. Už jen představa kolik míjím výmolů cestou do práce cca 20km které by roboticky řízené auto nejspíš projelo, nemluvě o špatně čitelném vodorovném značení nedejbože žádném značení nebo špatně řešených křižovatkách ve městech (v Litoměřicích jich pár je). Ještě k tomu kdyby to auto jelo samo. Přemýšlím, jestli se to vyplatí každou chvilku zajet do servisu 🙂
    Ještě na to aby si to auto objednávalo náhradní díly. Mně osobně to dojem z vlastnictví vozu nezlepší.

    Uvidíme co budoucnost a trh ukáže jako správnou cestu. Já doufám, že bude ta pravá. 😛

        1. Ivan Mikoláš:
          Milý hochu, jsem si zcela jist, že o

          Ivan Mikoláš:
          Milý hochu, jsem si zcela jist, že o dopravě obecně, jejím zabezpečení i o samotných vozidlech toho vím mnohem více, než ty tušíš.
          Překvapen budeš ty, až se jednou postavíš před realitu a fantastické sny, které chytáš po internetu, budou muset stranou.
          K věci:
          Ano, je možné vytvořit vazby mezi různými zařízeními tak, aby autíčko bez řidiče jezdilo po předem připravených trasách.
          Nikdy ne ale v běžném silničním provozu, neboť tam se situace mění natolik rychle a vyžaduje řešení tolika variant, že na to nestačí žádné zařízení.

          1. milý stařečku 😀
            je mi 52 let a problematikou UI se

            milý stařečku 😀
            je mi 52 let a problematikou UI se částečně živím a profesně zabývám přes 30 let (už jako praktikant n VŠ).
            Jen jsem si dovolil zareagovat na vaše poměrně scestná prohlášení a nedošlo mi, že jste troll; to mám z toho, když reaguji na anonymy…

            1. Nezlobte se, ale jak může člověk sledovat vše co se děje
              Nezlobte se, ale jak může člověk sledovat vše co se děje kolem něj, když jeho pohled je do značné míry omezený. Nikdy nedokáže zpracovat tak rychle to co se kolem něj děje. Počítač vypočítá a zareaguje na nebezpečí do několika milisekund. Reakční doba řidiče je většinou udávána od 0,4 do 1,5 s. A to nemluvím o tom, když zrovna přepíná rádio nebo si hraje s mobilem. Autonomní řízení je budoucnost jde jen o to vychytat všechny mouchy. Zatím jsme na začátku.

                1. Mám tomu rozumět tak, že nechcete pomoct zachránit 1,3
                  Mám tomu rozumět tak, že nechcete pomoct zachránit 1,3 milionu lidi, kteří ročně zemřou na silnicích. Na druhou stranu podle toho co píšete si myslím, že už to není Vaše budoucnost. Nerad bych se Vás tím dotkl.

            2. Možná víte něco co my ne. Nicméně pokud vezmu vývoj za
              Možná víte něco co my ne. Nicméně pokud vezmu vývoj za posledních třeba 30 let… r. 1987 při cestě k balatonu… manželka v ruce mapu (většinou vzhůru nohama) na zadních sedačkách spí děti (bezpečnostní pásy tam nejsou). O airbagu jsem jen slyšel od někoho kdo vlastní luxusní auto ze západu. Něco jako GPS, tempomat, hlídání mrtvého úhlu, parkovací senzory, automatické parkování do řady nebo přednárazový asistent jsou z říše sci-fi.

              Je jasně, že Robotické řízení přijde postupně, ale nevidím nejmenší problém v tom, aby na dálnicích byl časem vymezen jeden pruh a řidič který má před sebou třeba 300 nebo 500km po dálnici zvolil robota, ten se zařadí do kolony vozidel která pojede předem danou rychlostí v dálničním pruhu a šofér si může na dvě tři hodiny odpočinout. Jasně, u nás to nebude třeba ještě dalších 5, 10 let, ale momentálně je to přesně to kam to směřuje. Nejdříve dálnice kde jsou dlouhé rovné úseky a pro řidiče to bude mít největší smysl. 15minut do práce nikoho zvlášť nezatěžuje ale 4 hodiny PRaha- Ostrava by se asi líbilo více lidem.

      1. jsem pro, ale náklady s těmi kosočtverci na lízink
        jsem pro, ale náklady s těmi kosočtverci na lízink kapitalista z vlastní kapsy platit nebude. Bohužel vývoj jde z naší kapsy. Tady by se hodilo pravičácké – ať to platí ti co to chtějí. Bohužel nový mobilní telefon N6310i už neseženu. A to přes to, že nejsem jediný kdo jej chce.

    1. čítal som dva príspevky majiteľov na podobné
      čítal som dva príspevky majiteľov na podobné otázky.
      majiteľ tesly ukazoval ako funguje autopilot (jazda podľa mapy) v meste – auto šlo po ceste, točilo volatom, … a reakcia bola – nevie obchádzať výmoly.
      majiteľ ioniq-u odpovedal na otázku čo „urobí auto“ ak vodič neuposlúchne výzvu „ruky na volant“ lakoncky – vypne sledovanie pruhov a narazí …

Napsat komentář