Společnost H2Eco, sídlící v britském městě Poole, představila veřejnosti svůj nový produkt, a sice kryté parkování pro automobily Eco Park. Tedy přesněji řečeno parkování především pro elektromobily, neboť střechu elegantní stavby tvoří solární panely, díky kterým mohou elektromobily jezdit skutečně ekologicky.
foto: thegreencarwebsite.co.uk
Zařízení Eco Park spojuje architektonickou strukturu krytého stání s vysoce efektivním solárním systémem s výkonem 1,8 kW. Podle výrobce má jeho výrobek potenciál vygenerovat 1 900 kWh elektrické energie za rok, tedy dostatek elektřiny pro ujetí asi 8 000 kilometrů elektromobilem Nissan Leaf.
V porovnání například s automobilem se spalovacím motorem, který má průměrnou spotřebu 6 l na 100 km a při současných cenách benzínu, tak majitel Nissanu Leaf a solárního stání Eco Park může ušetřit zajímavou částku okolo 17 000kč ročně.
Solar Sail – solární dobíjecí stanice pro elektromobily
Společnost H2Eco doufá, že si její výrobek najde cestu nejen do britských domácností, ale že zájem také projeví například místní statutární orgány nebo řetězce supermarketů. Navíc to i vypadá, že firma H2Eco už získala svého prvního zákazníka, a to oficiálního dealera Nissanu Leaf, společnost Westover Nissan, která Eco Park vyzkoušela při jeho slavnostním předvedení.
Sallyann Tanner, vedoucí pro styk s veřejností u Westover Nissan, o tom řekla: „Výrobek Eco Park nás nesmírně zaujal. Velmi živě si umíme představit širokou škálu praktického využití tohoto zařízení a co je hlavní, Eco Park se výborně hodí k našemu elektromobilu Nissan Leaf. Jsme hrdí, že stojíme u zrodu této nové zajímavé koncepce“.
Oficiální spuštění prodeje solárního stání Eco Park se konalo v prostorách společnosti H2Eco a jedním z řady významných hostů byla i členka parlamentu Annete Brookeová, která neskrývala své nadšení.
Politička především vyzdvihla skutečnost, že Eco Park byl navržen a vyroben doma v jihoanglickém Dorsetu a o samotném výrobku doslova řekla: „Myslím si, že solární stání je skutečně skvělý nápad“. Cenu zařízení bohužel prozatím neznáme.